Co oznaczaj? skróty z??cz IDC, ARK

Gdzie zdobyć oznaczenia, rozwinięcie skrótów stosowanych przy nazewnictwie złącz. Np co oznacz i skąd się wzięła nazwa ARK, IDC, RS-232, RJ-45, itd. Przykład ATA oznacza Advanced Technology Atachment lub USB oznacza Universal Serial Bus. Czy jest jakieś źródło takich informacji znane Wam.

Reply to
slawek7

RS to jest Recommended Standandard, czyli cos ala Polska Norma nr 232.

Przy czym RS232 nie czytalem, ale V.24 - tez norma [ITU] opisujaca ten sam interfejs .. nie zawiera slowa na temat zlacza. Sa napiecia, zalecane predkosci, funkcje sygnalow, numeracja ich ale w formie 101,102, 103 ... i ani slowa o zlaczu, pinach, ani o postaci transmitowanych danych.

W nomenklaturze lotniczej ARK to Automatyczny RadioKompas

Pozdrawiam Grzegorz

Reply to
Grzegorz Kurczyk

slawek7 pisze:

Tu masz nieco historii złącz śrubowych (ARK), szukaj odpowiedzi na stronie nr 2:

Inne skróty: IDC = Insulated displacement connector
RJ-45 = Registered Jack - Type 45

Adam Dybkowski

Szkoda że nie ma jakiegoś uporządkowanego spisu tych wszystkich nazw i określeń. A swoją drogą to kiedyś przewineło mi sie określenie że IDC - Internal Device Connector, nie wiem dlaczego akurat tak ktoś rozwinął ten skrót.

Reply to
slawek7