co oznacza skrót EIA i CCIR na kamerach

Możecie pomóc mi rozszyfrować skróty na kamerach. Na allegro kupiłem malą kamerkę a na niej były takie skróty PAL, NTSC, CCIR, EIA. Rozumiem, że to tylko skróty systemów i powinień być jeden dostępny, ale nie wiem skąd pochodzą zwłaszcza te ostatnie i co oznaczają?

Reply to
slawek7

Dodatkowy bełkot marketingowy.

Ccir to odniesienie do częstotliwości nadawania radia fm. Kiedyś było ccir, teraz jest itu taka organizacja.

A eia to międzynarodowa organizacja standaryzująca proces tworzenia elektroniki, czy też samej elektroniki.

zyga

Reply to
Zygmunt M. Zarzecki

Użytkownik Zygmunt M. Zarzecki napisał:

Przy kamerze powiedziałbym, że do sygnału wizji dodaje fonię na podnośnej 5,5 Mhz. Maciek

Reply to
Maciek

bełkoczesz conieco, niestety. CCIR to tez zbiór róznych norm dokonanych przez ta organizacje, miedzy innymi normy sygnału kompozytowego bazujacego na czestotliwości pola 50Hz. EIA to tez norma, ale dla czestotliwości

59,94Hz. Czyli na chopski rozum masz kamera moze "produkować" obrazy czarno-białe w dwóch systemach i kolorowe, tez w dwoch systemach.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

Doczytałem EIA to takie inne ITU, a nie jedna norma.

zyga

Reply to
Zygmunt M. Zarzecki

I to jest jak na razie jedyna, poprawna odpowiedź.

o bulwa. Niech ci bedzie. EIA to taka sama norma, jak DIN, IEEE albo i CCIR. Normy okresla sie czesto nazwa instytucji. JEDNA z tych norm jest normalizacja transmisji obrazu czarno-bialego w systemach 60Hz.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok