Co między ramkami w Ethernecie

Czy jak w łącze Ethernet nic się nie nadaje to na drutach jest jakiś sygnał
czy stan stały ?
Czy oscyloskopem da się ocenić zajętość łącza ?

Interesuje mnie 100Base-TX. Znalazłem, że kodowanie MLT-3 i pobieżnie z
opisu wygląda, że jak nadawane 0 to brak zmiany sygnału.
Ale oscyloskopem nie zauważam przerw więc może w przerwach nadawane są cały
czas 1-ki ?

Dla 10Base-T znalazłem, że kodowanie Manchester no i zmiany stanu są
zawsze - czy nadawane zera, czy jedynki.

Czy w Ethernecie istnieje takie pojęcie, że jak nie mam nic do nadania to
daję liniom spokój ?

Podłożem pytania jest PN-EN 55022 punkt 9.6.3.
Z góry dzięki, za odpowiedzi.
P.G.

Re: Co między ramkami w Ethernecie

Zgodnie z prezentacją
http://www.iol.unh.edu/services/testing/fe/training/100BASE-TX%20PMD.pdf

Obecność transmisji? Raczej, nie ...

Tak, a każda jedynka (MLT-3) to pojedyńcza zmiana stanu w cyklu przejścia
0->high->0->low->0 ...

Tak: The /I/ or idlecode-group (11111) is sent when there is no data to send,
ale to jest po stronie kodu 4b/5b. Po drodze do MLT-3 jest jeszcze m.in.
skrambler z generatorem pseudolosowym :(

Z tego wynik, że jak wykryto drugi koniec to nie, a przed wykryciem też lecą
jakieś impulsy.

No wynika, że niebędzie ciszy radiowej ;)

Re: Co między ramkami w Ethernecie

Wynika też chyba, że wymaganie w normie aby zapewnić podczas badań co
najmniej 10% zajętości łącza i symulować ruch zarówno ramek z
pseudo-losowymi danymi jak i okresowymi (symulacja nieskompresowanych plików
graficznych itp.) jest jakby trudne do uzasadnienia skoro i tak wszystko
(zakładam, że idlecode też) jest ulosowiane.
P.G.

Re: Co między ramkami w Ethernecie
Użytkownik "Piotr Gałka"  napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:4e8179b2$ snipped-for-privacy@news.home.net.pl...

na 100 to sie nie znam, ale wczesniej nie bylo ciagle jedynek.
Po prostu nic nie nadawane - choc teraz moze jakies ramki "zyje" sa.

J.

Re: Co między ramkami w Ethernecie

Ano są. Fajny opis jest na tej stronie:
http://www.lewczuk.pl/index.php?option=com_content&view=article&id58%:warstawa-fizyczna-sieci-ethernet-3-ethernet-zrealizowany-z-wykorzystaniem-kabli-miedzianych-o-parach-skreconych-od-10-mbs-do-10-gbs-sygnay-mechanizmy&catid50%&Itemid77 %

choć o 100Base-Tx jest tam nie za dużo.

Re: Co między ramkami w Ethernecie

Wygląda na to, że cały czas leci 'idle' - same jedynki ale po przejściu
przez XOR z generatorem pseudolosowym.
P.G.

Site Timeline