Co jest w środku chińskich akumulatorów ? - Page 2

Re: Co jest w środku chińskich akumulator ów?
On 2012-11-30 19:09, J.F wrote:
[.....]
No ale normalnie jest pod niego podpięty P4 z dwoma 24" LCD + router i
tylko 1 z 5 LED-ów pokazujących obciążenie jest zapalony co oznacza, że
obciążenie UPS-a jest gdzieś pomiędzy 17% a 33%. Poza tym wydaje mi się,
że szeregowo z akumulatorami siedzi bezpiecznik 30A.

Re: Co jest w środku chińskich akumulatorów?

Podobnie miałem w zeszłym roku też SmartUPS 1000 i akumulatory CSB.
Przez jakiś czas UPS dosyć mocno się grzał, ale zlekceważyłem to (więcej
tego nie zrobię). Okazało sie że to ciepło wydzielało się w akumulatorach.
Spuchły tak że miałem poważne problemy aby je wyjąć ze środka. Oba
akumulatory zespawały się  obudowamy tak że stanowią jedną bryłę ale się nie
rozhermetyzowały.
Po tych doświadczeniach nie czekam już aż UPS sam zasygnalizuje problem
tylko raz na kilka miesiecy robię test wyciagając wtyczkęz gniazdka. Teraz
właśnie piszę jadąc na samym UPS-e. Zwykle obciążony jednym komputerem i
monotorem wytrzymuje ok pół godziny poracy. Obudowa jest lekko ciepła ale
tylko w przedziale elektroniki. Tam gdzie są akumulatory jest zimna. Po 10
minutach pracy z 5 stopniowej skali pojemności na LED zgasła jedna diodka
czyli akumulator jest jeszcze zdrowy :-)

Tak jak pisze Jarek - wewnętrzne zwarcie i to prąd zwarcia grzeje
akumulator.

--
Piotrek.
http://www.pitlab.pl

Re: Co jest w środku chińskich akumulatorów?

Za duże napięcia ładowarki niszczy w ten sposób akumulatory.
Im gorszej jakości tym szybciej i bardziej efektownie.
Nitownica, młotki, łomy ;-), wiertarki są w ciągłym ruchu w firmie.

Łukasz

Site Timeline