co dla 13 latka?

Hey,
Są jakieś fajne zestawy do nauki programowania, jakieś zestawy
uruchomieniowe nadające się dla nastolatka? 13 latka dokładnie :)
Początkującego.
Myślałem o Arduino. Są tam zestawy modułów i kurs za okolice 300pln.
Jakaś alternatywa lub lepsza oferta niż Arduino jest?
Nie siedzę w tym temacie całkowicie.

Re: co dla 13 latka?
ustawiasz go na programistę? może nie warto, a Unia nakazuje raczej
szkolenie języka...

Re: co dla 13 latka?

Jakiego języka? C, Basic czy Java?

Re: co dla 13 latka?

chińskiego

Re: co dla 13 latka?
mnie się wydaje, że czasy ustawiania już minęły, teraz jest tak, że jak
spełnisz oczekiwania europy to dostaniesz coś tam - takie mam zdanie na ten
temat ale EOT nie dyskutujmy

Re: co dla 13 latka?

Aczkolwiek nie zapominalbym o angielskim, niemieckim i francuskim.

J.

Re: co dla 13 latka?

Swoją drogą zabawnie będzie patrzeć, jak za kilkadziesiąt (kilkanaście?)
lat wszyscy ci lingwiści zaczną biadolić, że nie ma dla nich pracy z
powodu dostępności cyfrowych systemów tłumaczących.
O ile rzecz jasna nie znajdą dla siebie odpowiedniej, wąskiej,
wyspecjalizowanej niszy, do której (przez jakiś czas) maszyna wejść nie
będzie w stanie. :)

Re: co dla 13 latka?

Dlatego warto uczyc dzieciaka jezykow obcych a frajerow do roboty zawsze
znajdzie z jakiesc wiochy hinduskiej albo chinskiej. W sumie warto
pomyslec tez nad jakims afrykanskim jezykiem za kilkanascie lat jak
dorosnie murzyny juz sie wyedukuja troche i bedzie jak znalazl afrykasni
robol.  Znajomy zatrudnia hindusow do pisania softu sa tani nie pija a
wiec nie zawalaja roboty no i wszystko zdalnie a koszta zadne do tego
nie slucha biadolenia ze wyplata za mala itp.

Re: co dla 13 latka?

I jak jest zadowolony z tego softu pisanego na odległość?
Bo nasza firma ma raczej nieciekawe rezultaty, jak na razie...
Co z tego że masz coś tanio jeśli to będzie do kitu?

Re: co dla 13 latka?

Jest zadowolony bo kasiore dostaja po skonczonym zadaniu jak kod jest do
dupy to nie ma kasiory.

Re: co dla 13 latka?

I taki systemik pomoBF%e w rozmowach na BF%ywo, wyB3%apie niuanse i wygB3%a=
dzi
wypowiedBC% jak jedna strona jest napruta i nieco beB3%kocze?  Chyba
jeszcze dB3%ugo na to poczekamy :>

L.

Re: [OT]co dla 13 latka?

Kilka dni temu widziałem wywiad z 1968 r. A. Małachowskiego z B. Zielińskim.
Pierwszy to ówcześnie dziennikarz, drugi tłumacz. I ten pierwszy wspomniał,
że są komputery, potrafiące w miarę sprawnie tłumaczyć z rosyjskiego na
francuski.
Możliwe to? Blisko pół wieku temu?
Robert

Re: [OT]co dla 13 latka?
Pan Robert Wańkowski kilka dni temu widział wywiad z 1968 r.:

Pół wieku temu dziennikarze dużo pisali o komputerach. A informatyka
systematycznie czyniła spore postępy (wyrażające się czym innym niż
megaherce, megabajty itd). Starano się również przewidzieć, co będzie
za kilka, kilkanaści, kilkadziesiąt lat. I tak na przykład uważano, że
tłumaczenie z jednego języka na drugi, to prosta sprawa. Bo przecież
słownik rosyjsko-francuski, to nieduża książka, podręcznik do gramatyki
podobnie. Komputery lada moment będą miały tyle pamięci, że sobie
poradzą. Za to na opanowanie gry w szachy dawano komputerom coś koło
pół wieku. Bo tych kombinacji, to strasznie dużo jest. No i w Związku
Radzieckim mniej jest arcymistrzów szachowych, niż ludzi umiejących po
francusku.

Przewidywania co do możliwości automatycznego tłumaczenia języków
naturalnych, to jedna z większych wpadek ludzi prognozujących rozwój
algorytmów. Małachowski mógł sobie po prostu w czasie rozmowy przypomnieć,
że kilka lat wześniej czytał o tym, że już za parę lat będą takie komputery.
A tu nigdy nie należy wierzyć na słowo. Nawet uczonym radzieckim.

Za trzydzieści parę lat,          |   Siądę przy piecu, zapalę sporta
jak dobrze pójdzie,               |   i do snu wnukom powiem baśń
Re: [OT]co dla 13 latka?
Hello Jarosław,

Chyna większą wpadką jest rozumienie mowy, które jest zapowiadane od
kiedy pamiętam. I od kiedy pamiętam - działa niepoprawnie.

Swego czasu próbowałem nauczyć mojego palmtopa mojego pisma
odręcznego. Wyszło na to, ze szybciej ja bym się napisałe tego pisma,
jakiego nauczył palmtopa jego projektant - chyba leworęczny, sądzac po
kierunku pisania liter.

Re: [OT]co dla 13 latka?

Próbowałeś się już bawić z Siri z iPhone 4S?

http://www.youtube.com/watch?v=5mNcnj2l6RE

Re: [OT]co dla 13 latka?

On próbował:
http://www.youtube.com/watch?v=WA5Zhir8rbc

:)

--
Grzegorz Jońca    GG: 7366919    JID: snipped-for-privacy@jabber.wp.pl
Green Trafic 140 dCi

:-))))))

Re: [OT]co dla 13 latka?
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisał w w

A czy to nie mialo tak byc, ze sie nauczysz tego pisma palmowego,
ktore jest latwe do rozpoznania ?

Bo z drugiej strony ... my nie mamy dostepu do profesjonalnych
systemow.
Mowi ze sie poczty od ~20 lat sortuja listy automatycznie.
Rozpoznawanie numerow rejestracyjnych tez juz "zeszlo pod strzechy".

Albo np - czym sie projektowalo plytki drukowane pod plyty głowne ?

J.

Re: [OT]co dla 13 latka?

W ogóle w czasach o których mowa (kiedy to prognozowano, że już za
kilka lat komputery będa przeładać teksty), nikt jeszcze nie snuł
wizji dotyczacych praktyk rozpoznawania pisma i mowy. Nawet samo
umieszczenie "w komputerze" dźwięku lub obrazu wydawało się wtedy
abstrakcją.

Gdy pojawiły się pierwsze poważne mikrokomputery, bardziej niż
rozpoznaniawanie pisma ręcznego, potrzebowanao rozpoznawania druku.
W latach osiemdziesiatych najlepiej radziła sobie węgierska Recognita,
ale program kosztował majątek. Dziś OCR dają chyba do każdego skanera
za darmo i one w ogóle nie stwarzają żadnych problemów.

Jak dzisiaj może wyglądać rozpoznawanie pisma odręcznego, moża zobaczyć
tu: http://webdemo.visionobjects.com/equation.html i w innych przykładach
(dotyczących nie tylko pisma) -- http://webdemo.visionobjects.com

Wracając do prognozowania -- w roku 1980 wiodłem żywe spory dotyczące
możliwości gry w szachy przez maszynę. W roku bodaj 1985 po raz pierwszy
przerżnąłem partię z komputerem. I to jakim -- ZX-81 z pamięcią 16kB.
Ale nie to dało mi do myślenia, że mój przeciwnik jest małym pudełeczkiem
leżącym na stole. Chodziło o to, że jego możliwości obliczeniowe nie
są większe od mainframe'ów, z którymi miałem do czynienia od lat '70.
Postęp w informatyce, to przede wszystkim algorytmy, a sprzęt jest na
drugim planie.

Jest to, nie ulega wątpliwości, maszyna głupia, i to nie taką sobie zwykłą,
przeciętną głupotą, bynajmniej! Jest to, o ile się orientuję, a jestem, jak
Re: [OT]co dla 13 latka?
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisał w

A propos
http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114883,11513977,_Rzeczpospolita___nagranie_zastapi_protokol_w_sadzie.html

Pierwsza fala wyposażania sądów w tzw. elektroniczny protokół obejmie
346 sal, po kilka w sądach apelacyjnych i okręgowych. Nagrywanie
obejmie jednak tylko sprawy cywilne.
Na razie system uruchomiono w sądach Dolnego Śląska. Ministerstwo
Sprawiedliwości ma harmonogram dalszego jego wprowadzania.

Jeszcze w tym tygodniu w przetargu wyłonimy firmę, która wyposaży sądy
w urządzenia do transkrypcji nagrań z rozpraw oraz przeszkoli
pracowników sądów do wykonywania tych czynności, a szkolenia mogą
ruszyć od maja [...]"

No chyba ze przeceniam - urzadzenie bedzie nagrywalo i pomagalo
przeszkolonemu pracownikowi transkrybowac recznie :-)

A swoja droga to w USA niezle sobie radza protokolantki i protokolarze
z takimi smiesznymi maszynkami do pisania co maja cos 8 klawiszy ..