cienki drucik do poprawek na PCB

A jest 200 w wersji L? Jakby był, to na pewno zwykłą lutownicą tego nie polutujesz. Użyj 155L do tego celu.

Ja tam nie wiem, co próbowałeś, ale sam wielokrotnie "odizolowywałem" na aspirynę - bardzo dobrze działa. Tyle, że na ile ważny jest ów kwas - nie wiem. Być może sama masa użyta do tej tabletki jest ważna. Trzeba przeciągnąć drut między grotem a tabletką. Podobno na polopirynie też działa, ale jak już musiałem się tym zajmować to aspiryna była dostępna.

Oczywiście natychmiast drut do kalafonii. Być może nie trzeba, ale zawsze to bezpieczniej.

Tak, od dawna sobie obiecuję, że kupię... I tak sobie obiecuję, i obiecuję, i ... szkoda gadać. Może w końcu to zrobię.

Pozdrawiam

DD

Reply to
Dariusz Dorochowicz

Producenci też podają czas potrzebny na lutowanie, jak np. tu:

Grzegorz Krukowski

Chyba wszystkie małe transfomatory nawijane masowo (np. Indel) mają druty nawojowe z izolacją lutowalną. Ja mam taki rozebrany trafo i bez problemu używam tego drutu do takich celów.

Reply to
Tomasz Kuczyński

W dniu 2011-09-30 14:12, Dariusz Dorochowicz pisze:

Nie, kwas acetylosalicylowy (odczynnik) z butelki bardzo dobrze działa.

Pozdrawiam, Paweł

Reply to
Paweł Pawłowicz

Klasyczna aspiryna to czysty kwas acetylosalicylowy formowany w tabletki - bez dodatków.

Przewód DNE 200L mogę kupić w małych ilościach w pobliskim sklepie. Z jakiego powodu nie uda się go polutować ? Grot lutownicy ma przecież ponad 300 st.

Paweł

Reply to
Paweł

Nie całkiem. Jest jeszcze skrobia.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

Przynajmniej mam jeszcze takowe w kolorach żółtym, czerwonym i zielonym. Inne też były, ale "wyszły". Do tego zgniłozielony podajnik z miejscem na szpulkę (wielkości małej szpulki od maszyny do szycia)

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

standardowa emalia wkladana do sredniej klasy tygla schodzi po 2 sek , widzialem i sie dziwilem :) wiadomo ze jak ktos lutuje sposobem najpierw kalafonia na grot a pozniej cyna to efekty sa do prewidzenia

zastosowanie prof. to tygiel ale dla kilku przewodow to cyna do kapsla , podgrzane grotem a przed wsadzeniem przewodu do cynowania zgarnac utleniona cyne z powierzchni ot cala tajemnica , wystarczy 240-260 stopni

ostatecznie mozna ustawic lutownice na 250 stopni na grot dac spora kulke cyny i w to wcisnac przewod tylko topnik nie moze wyparowac , trzeba to robic szybko bo choc troche utleniona cyna psuje wszystko

na transformatorach to sa zwykle przewody w emalii i nie trzeba zadnej magii , maja dobre tygle , przewod wkladaja zaraz za zgarniaczem utlenionej cyny

Reply to
nenik

Kiedyś na eksport robili drut w emalii, która w temperaturze lutowania stawała się topnikiem, a na kraj emalię trzeba było skrobać, albo używać agresywnego topnika, albo wyższej temperatury. Z takiego oznaczenia "DN2E

200 0,15" wynika, że lutuje się go przy 200 stopniach i ma średnicę 0,15, dla pewności można dostawcę zapytać o własności materiału.
Reply to
wt

Z oznaczenia DN2E 200 0.15 można wywnioskować, że ten drut jest w podwójnej emalii, ma klasę temperaturową 200 stopni i NIE jest drutem lutowalnym - trzeba skrobać.

Użytkownik "TomT" <tom@wywal_to.pl> napisał w wiadomości news:j646vg$83o$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

ojtam ojtam

;)

Reply to
Irokez

Ojtam, ojtam - ser typu Camembert to Camembert?

:P

Ojtam, ojtam. Jak się prawnicy za tme(r) zabiorą, to będzie chryja. Dwukrotne błędne użycie zastrzeżonego znaku towarowego. Może kosztować duże pieniądze.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

Dnia Sat, 1 Oct 2011 17:44:37 +0200, zbisa napisał(a):

Tak patrze ... hm, nie podaja co jeszcze jest w tabletce. Skrobia czasem.

W innych "massa tabulettae" to stearynian magnezu, ale tu chyba nie.

Winidur wydziela HCl - kwas solny (no, bezwodnik). Ale to IMO wymaga mocniejszego podgrzania ... no i az tak bardzo agresywne nie jest. Moze masz drut lutowalny ?

Ktos tu chyba nawet radzil tygielek ze stopionym NaOH.

Przecież już wczoraj napisałem, że jest skrobia. Odpisałem z opakowania aspiryny :-).

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

W dniu 11-10-01 18:34, J.F. pisze:

W tym przypadku wypełniaczami są skrobia kukurydziana oraz (hydroksy)krzemian magnezu (popularnie: talk).

Pozdrawiam farmaceutycznie,

Reply to
Butek