cienki drucik do poprawek na PCB - Page 2

Re: cienki drucik do poprawek na PCB
On Fri, 30 Sep 2011 13:33:24 +0200, RoMan Mandziejewicz

Producenci też podają czas potrzebny na lutowanie, jak np. tu:
http://www.dahrentrad.se/images/stories/dasol%20e_0904.pdf
--
Grzegorz Krukowski

Re: cienki drucik do poprawek na PCB

Przewód DNE 200L mogę kupić w małych ilościach w pobliskim sklepie.
Z jakiego powodu nie uda się go polutować ?
Grot lutownicy ma przecież ponad 300 st.

Paweł

Re: cienki drucik do poprawek na PCB

Poeksperymentuj z tabletką aspiryny i grotem którego Ci nie będzie
szkoda, któryś składnik tabletki rozpuszcza emalię, tylko smród jest
nieziemski.

[..]
--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html

Aspiryna ma jeden składnik aktywny - kwas acetylosalicylowy.
Kiedyś próbowałem i poza mnóstwem smrodu nic nie osiągnąłem.

Naprawdę kupno drutu lutowalnego jest najprostsze.

Re: cienki drucik do poprawek na PCB
[..]

Może być, żaden ze mnie chemik, dostałem cynk że "masa tabletkowa" ale
nie weryfikowałem więc nie powielam.

Użyłem tej metody dwukrotnie
1. do polutowania urwanego kabelka słuchawek (masa mikrusich drucików
każdy emaliowany), bez tabletki nie szło nawet jak skrobałem nożykiem.
2. jak nawijałem silnik BLDC drutem .25mm2 i nie było bezpiecznego
podejścia nożykiem.

To juĹź raczej zaleĹźy od konkretnej sytuacji, najlepsze tak, ale jak
terminy gonią a składniki są pod ręką...

--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html
Re: cienki drucik do poprawek na PCB

Ja tam nie wiem, co próbowałeś, ale sam wielokrotnie "odizolowywałem" na
aspirynę - bardzo dobrze działa. Tyle, że na ile ważny jest ów kwas -
nie wiem. Być może sama masa użyta do tej tabletki jest ważna.
Trzeba przeciągnąć drut między grotem a tabletką. Podobno na polopirynie
też działa, ale jak już musiałem się tym zajmować to aspiryna była
dostępna.

Oczywiście natychmiast drut do kalafonii. Być może nie trzeba, ale
zawsze to bezpieczniej.

Tak, od dawna sobie obiecuję, że kupię... I tak sobie obiecuję, i
obiecuję, i ... szkoda gadać. Może w końcu to zrobię.

Pozdrawiam

DD

Re: cienki drucik do poprawek na PCB

Nie, kwas acetylosalicylowy (odczynnik) z butelki bardzo dobrze działa.

Pozdrawiam,
Paweł

Re: cienki drucik do poprawek na PCB
Hello Paweł,

Klasyczna aspiryna to czysty kwas acetylosalicylowy formowany w
tabletki - bez dodatków.

Re: cienki drucik do poprawek na PCB

Nie całkiem. Jest jeszcze skrobia.

Re: cienki drucik do poprawek na PCB
UBF%ytkownik Waldemar Krzok napisaB3%:
B3%em.
a.

W aspirynie (Aspirin (R))? CaB3%a masa skB3%adnikF3%w, skrobia taka, inna=
,20%
kreda mielona, kreda szlamowana, talki i chgw co jeszcze - sB3%odka20%
tajemnica firmy Bayer. Kwas acetylosalicylowy wypalajB1%cy dziury w20%
BF%oB3%B1dku to kaBF%dy gB3%upi potrafi zrobiE6%, sztukB1% jest takie je=
go opakowanie20%
w masEA% tabletkowB1% BF%eby dziur nie wypalaB3%...

--20%
Darek

Re: cienki drucik do poprawek na PCB

Mam akurat Aspirin (R) z USA. Tam jest active ingredient Aspirin (ciekawe),
a inactive ingredient starch. Ale są też z innymi składnikami. Też coated
aspirin.

Re: cienki drucik do poprawek na PCB

Ciekawe, a nie dość tego, rekurencyjne. Albo fraktalne nawet.

Re: cienki drucik do poprawek na PCB

metoda na aspirynę znakomita :-) tylko nie wąchać...
podobnie można odizolować (bez skrobania) drut przeciągając go pomiędzy
pobielonym grotem a płytką winidurową - przed rozpoczęciem odizolowywania
przytykam grot lutownicy aby lekko uplastycznić winidur i w tym miejscu
potem układam końcówke drutu do pobielenia... też nie pochylac sie nad
winidurkiem i nie wdychać oparów...

--
serdeczności! zbisa
lubię: http://wroclaw.fotopolska.eu - Wrocław na fotografii

Re: cienki drucik do poprawek na PCB

Tak patrze ... hm, nie podaja co jeszcze jest w tabletce. Skrobia czasem.

W innych "massa tabulettae" to stearynian magnezu, ale tu chyba nie.

Winidur wydziela HCl - kwas solny (no, bezwodnik). Ale to IMO wymaga
mocniejszego podgrzania ... no i az tak bardzo agresywne nie jest.
Moze masz drut lutowalny ?

Ktos tu chyba nawet radzil tygielek ze stopionym NaOH.

J.

Re: cienki drucik do poprawek na PCB

Przecież już wczoraj napisałem, że jest skrobia. Odpisałem z opakowania
aspiryny :-).

Re: cienki drucik do poprawek na PCB

W tym przypadku wypełniaczami są skrobia kukurydziana oraz
(hydroksy)krzemian magnezu (popularnie: talk).

Pozdrawiam farmaceutycznie,
--
butek
Re: cienki drucik do poprawek na PCB

nie, nie mam drutu lutowalnego - metoda z płytką winidurową w roli
czyszczarki emalii stosowana była juz w czasach kiedy brało się taki drut
jaki był dostępny, a o drutach lutowalnych to może w zagranicznej prasie się
czytywało... a smród był rzeczywiście taki kwasem zalatujący...

--
serdeczności! zbisa
lubię: http://wroclaw.fotopolska.eu - Wrocław na fotografii

Re: cienki drucik do poprawek na PCB
UBF%ytkownik J.F. napisaB3%:

Nie, nie bezwodnik - chlorowodF3%r nie ulega uwodnieniu a jedynie20%
dysocjacji w obecnoB6%ci wody. Tak wiEA%c HCL jest zarF3%wno chlorowodore=
m (na20%
sucho) jak i kwasem chlorowodorowym (pospolicie - solnym).

A to BF%e winidur wydziela kwas solny to naprawdEA% najmniejsze zmartwien=
ie20%
- on wydziela rF3%wnieBF% fosgen...

--20%
Darek

Re: cienki drucik do poprawek na PCB

To działa na nielutowalny. Metoda znana mi z pracy w laboratorium
fizycznym przed laty. Oczyszczaliśmy tak z emalii cieniutkie druciki
do montażu badanych próbek. Konieczne było podniesienie temperatury
grota. No i zanim się taki cienki drucik czyściło, to trzeba było trochę
tę płytkę wysmażyć, aby porobiła się twardsza czarna skorupa w wyniku
rozkładu. W przeciwnym wypadku drucik był wtapiany w plastyczne tworzywo
i rwał się przy próbie wyciągnięcia.

Re: cienki drucik do poprawek na PCB
UBF%ytkownik Dariusz Dorochowicz napisaB3%:
w kwas -

Na Aspirin(R) firmy Bayer nie prF3%buj - ma masEA% tabletkowB1% dobranB1%
 tak20%
BF%eby BF%rB1%ce wB3%aB6%ciwoB6%ci kwasu acetylosalicylowego zniwelowaE6%
2E% Stara20%
polska Polopiryna to jest to!

--20%
Darek