cienki drucik do poprawek na PCB

Witam !

Standardowa emalia na drutach nawojowych wytrzymuje temperaturę lutowania i jej usunięcie wymaga skrobania. Trudno więc użyć taki przewód do połączeń na PCB. Wielokrotnie jednak widziałem płytki, na których poprawki były zrobione cienkim drutem w emalii. Grubość tego przewodu tak na oko to około 0.1mm. Emalia w miejscu lutowania chyba była stopiona. Jak się nazywa taki cienki drut w emalii, którym można wykonywać poprawki na PCB ?

Paweł

Reply to
Paweł

Pewnie chodzi Ci o kynar używany dawniej głównie do montażu owijanego. Grubość przewodu mniej więcej się zgadza. Przy czym tam izolacja jest teflonowa.

Piotrek

Reply to
Piotrek

W dniu 30.09.2011 08:21, Paweł pisze:

Kynar?

Pozdrawiam, Michał

Reply to
Michał Smolnik

Jest to nadal standardowy drut w emalii tyle, że lutowalny.

Pytanie jest o drut emaliowany a nie kynar.

Kynar ma chyba grubość 0.3mm i grubą teflonową izolację.

Paweł

Reply to
Paweł

Czy ta "lutowalna" emalia ma jakieś specjalne oznaczenie ?

Paweł

Reply to
Paweł

Lutowalny jest drut w emalii a nie emalia. Nie ma specjalnego oznaczenia - po prostu zamawiając drut nawojowy w emalii zamawiasz lutowalny i tyle. Jest odrobinę droższy i dostępnych chyba tylko do

1mm ale głowy sobie za to uciąć nie dam.

Użytkownik Paweł napisał:

Poeksperymentuj z tabletką aspiryny i grotem którego Ci nie będzie szkoda, któryś składnik tabletki rozpuszcza emalię, tylko smród jest nieziemski.

[..]
Reply to
AlexY

Aspiryna ma jeden składnik aktywny - kwas acetylosalicylowy. Kiedyś próbowałem i poza mnóstwem smrodu nic nie osiągnąłem.

Naprawdę kupno drutu lutowalnego jest najprostsze.

W dniu 30.09.2011 09:07, Paweł pisze:

Emalia na "zwykłym" drucie topi się koło 400*C.

Reply to
Michoo

Szukaj drutu Grad 1 na 155 stopni. Nie powinieneś mieć problemu z lutowaniem. Druty z izolacją na 200 stopni raczej nie są lutowalne. A Grad 2 to twoich zastosowań nie jest potrzebny.

Reply to
Grzegorz Krukowski

Ale są też druty lutowalne Gr2. Nie ma problemu.

Użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:

[..]

Może być, żaden ze mnie chemik, dostałem cynk że "masa tabletkowa" ale nie weryfikowałem więc nie powielam.

Użyłem tej metody dwukrotnie

  1. do polutowania urwanego kabelka słuchawek (masa mikrusich drucików każdy emaliowany), bez tabletki nie szło nawet jak skrobałem nożykiem.
  2. jak nawijałem silnik BLDC drutem .25mm2 i nie było bezpiecznego podejścia nożykiem.

To już raczej zależy od konkretnej sytuacji, najlepsze tak, ale jak terminy gonią a składniki są pod ręką...

Reply to
AlexY

Wg.

produkowanych średnic [mm] 0.025 ÷ 1.80

Reply to
Mirek

Użytkownik "Paweł" snipped-for-privacy@neostrada.pl napisał w wiadomości news:j63ppb$tcd$ snipped-for-privacy@mx1.internetia.pl...

Jeep marki Landrover. Kynar, jak sama nazwa mówi ma izolację z Kynaru, czyli tworzywa PVDF. Podobny do teflonu (PTFE) ale się topi w znacznie niższych temperaturach.

TomT

Reply to
TomT

Ależ oczwiście, tylko po co do płytki Grad 2? Mi się wydaje że to trochę nadmiarowe, aczkolwiek nie upieram się.

Reply to
Grzegorz Krukowski

Rozumiem, że jeśli kupię DNE 200L to przy pomocy zwykłej lutownicy bez większych problemów przylutuję taki drut.

Paweł

Reply to
Paweł

Nie mam zaufania do pojedynczej warstwy lakieru.