Cienka folia z niklu - Page 3

Re: Moje mikrofony

Przekopałem szafę, znalazłem, wpisałem Googlom
"Neumann KM56c" i "Telefunken M221B"
Kilka godzin czytania.
Okazuje się że różne studia nagraniowe chwalą się i pewno używają tych
mikrofonów.
Na różnych "Ebayach" ceny wywoławcze imponujące, nie wiadomo tylko, czy ktoś
to kupuje.
Ciekawe, czy w Polsce znalazłbym nabywcę za porządne pieniądze.
Pozdrawiam fachowców,
Wmak

Re: Moje mikrofony
Hello Wmak,

W latach 80-tych w studenckim radio używalismy ciężkiego mikrofonu
wstążkowego w jednej obudowie z ciśnieniowym wyprodukowanego jeszcze
przed II wojną. Genialne parametry. Przełączana charakterystyka
kierunkowosci.
Rekordem było nagranie i transmisja techniką jednomikrofonową koncertu
Cugowskiego - mikrofon wisial na 300 metrach kabla i pomimo tego
nagranie się udało. Ale to był w pełni profesjonalny sprzęt -
symetryczny stół od wejścia do wyjścia, niskie impedancje (mikrofon
miał wyjściową bodaj 100 omów).

Re: Moje mikrofony

Powitanko,

A juz mialem nadzieje, ze chcesz sie pozbyc za nieduze pieniadze;-)
Co prawda nie narzekam na swoje, a i do mojej amatorszczyzny wystarcza,
ale ten Neuman... ehh.
Mysle, ze bez problemu sprzedasz, jak nie w RP, to na ebaju

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
Re: Moje mikrofony

To bardziej skomplikowane, bo do zasilania Neumanna i Telefunkena mam tylko
jeden zasilacz, przerobiony na dwutorowy, dawno temu z zasilacza  Neumann(DDR)
N61,  od mikrofonu CMV563.
Z używania tego mikrofonu zrezygnowałem bo mam tylko dookólny kapsel M56K, na
estradę nienajlepszy.

Pozdrawiam,
Wmak

Re: Moje mikrofony

W Polsce jak to w Polsce wszyscy liczymy na okazję ;-)
Ja znam kilku szaleńców co by chciało te mikrofony mieć i świadomi są ich
ceny - tej transakcyjnej a nie życzeniowej. Często niestety jest tak, że oni
kupują za granicą a nasi ślą za granicę - wtedy wszyscy są bardziej
spełnieni w poczuciu dobrego interesu na światowym poziomie ;-). Mnie tam
nie stać i sobie tak rzeźbie w tym g.
Łukasz

Re: Moje mikrofony

Ciekaw jestem, jak to "g" się nazywa i kto/co zrobiło mu kuku - może czas a
może ktoś potraktował to tak jak ja pierwszy w życiu spotkany dynamiczny
mikrofon (bardzo dawno temu).
Mikrofon zniekształcał głos przystawiany do ust.
Miał postać dużego, ciężkiego jajka z sitkiem. Firmy nie było albo nie
pamiętam.
Zdjąłem sitko i zobaczyłem pomarszczoną folię aluminiową - aha, jakaś osłonka
 - wydłubałem.
To była membrana z cewką, jak to jest w dynamikach (właśnie się dowiedziałem).
Dobrze, że w Warszawie byli wtedy fachowcy, potrafiący taką membranę dobrać
("zrobiliśmy na AKG"), nawet zdjąć charakterystykę.
Obudowę dałem do piaskowania zniszczonego lakieru, chromowania - taki śliczny
kilka lat był używany na estradzie.

Re: Cienka folia z niklu

Nie wiem gdzie kupić, twoje kilkanascie um to duzo jak na mikrofon. Oderwij
sobie kawalek folii aluminiowej (typowa 0,012mm) i zobacz jaka jest sztywna.
Wydaje mi sie ze w mikrofonie 1um to duzo.
Folie Cu mozna zrobic osadzajac Cu na stali kwasoodpornej z kapieli
siarczanowej, z niklem sie nie bawilem. Rownie dobrze folia do mikrofonu to
moze byc stop.
Moze poprostu kupic bardzo duzy mikrofon pojemnosciowy i wydlubac.

Re: Cienka folia z niklu

Z zeznań producentów wydaje się że obracamy się w zakresie poniżej 5 do 15.
Ile dokłednie ma ta - nie wiem, ale się dowiem.

Może być wszystko (stawiam 95% na nikiel), trzeba by spalić w łuku i zrobić
chromatografię ;-)
Ja jednak przypuszczam, że nawet jeśli się pomylę to w tym przypadku czysty
nikiel jak i u innych producentów będzie fajny.
Duży mikrofon 1' z dobrą folią z demobilu kosztuje tysiąc... No i rozebrać
go aby naprawić polski patent z lat 80 to było by świętokradztwo ;-)

Łukasz

Re: Cienka folia z niklu

Możesz dać na mikroskop skaningowy elektronowy z sondą rentgenowską to
zbadają ci z grubsza skład bez niszczenia próbki.

Re: Cienka folia z niklu
UBF%ytkownik Mario napisaB3%:
uku i

Albo z detektorem elektronF3%w Augera...

--20%
Darek

Site Timeline