Cienka folia z niklu - Page 2

Re: Cienka folia z niklu

Stare mikrofony B&K były zdaje się rozbieralne. Pytanie - po co ?

--
P. Jankisz
Re: Cienka folia z niklu

Żeby wymieniać moduły.

Re: Cienka folia z niklu

Nie chodzi mi o obudowę, jest bezpośredni dostęp do samej membrany.

--
P. Jankisz
Re: Cienka folia z niklu

Z Bruelem to jest problem bo oni stosują ZTCW nierdzewkę o jakimś składzie.
Druga sprawa to wykonanie folii z takiej stali.

Łukasz

Re: Cienka folia z niklu

    A i się przypadkiem dowiedziałem :)

    Onegdaj trzeba było w ścianach komórki bezechowej wywiercić *kilka*
dziur pod nowe kable. Nikomu nie wpadło do głowy żeby na ten czas
schować mikrofon. Po całej operacji cały tor się kalibrował normalnie.
Po jakimś czasie ów mikrofon razem z resztą szpeju pojechał do B&K, do
okresowej kalibracji, czy czegoś takiego i na fakturze za usługę
pojawiła się dodatkowa pozycja p.t. "czyszczenie membrany mikrofonu".

--
P. Jankisz
Re: Cienka folia z niklu

B&K to Rolls, powstało już wiele firm depczšcym im na poletku konkurencja o
zdecydowanie lepszych cenach tych towarów - jednak zwykle w klasie "drogo".
Wynika to pewnie z kilku czynników - znikoma iloœć produkcji, doœć
zaawansowana mechanika i precyzja wykonania podparta koniecznš solidnš
wiedzš.
Ja uważam, że ludzie ludzi robiš to ja tego nie zrobię?
A na serio, w tej chwili wydaje mi się, że jest to wykonalne - może nie
łatwo ale jednak. no bo teraz istniejšcy problem to wstępne maciagniecie i
zalutowanie równo folii na tamburynku. Pomijam samo wykonanie solidnej
folii.

Z tym jest większy problem, zakładam, że wykonam kalibrację na
profesjonalnym stanowisku. Inaczej to oczywiscie bez sensu bo od naciagu
membranki jej parametrów zmienia się całkiem i czułoœć i charakterystyka.
Trzeba jš zdjšć na nowo.

Ja będę szedł w stronę wytwarzania warstwy na szkle.
To robota hobby tzn. dla idei. Żona mi nie pozwoli dziœ wydać pół tysišca na
naprawę fabrycznš kapsuły co sobie niš zmierzę raz głoœnoœć kosiarki ;-)

Łukasz

Re: Cienka folia z niklu
Użytkownik "Ukaniu"  napisał w wiadomoœci grup
dyskusyjnych:4f797c9e$0$1299$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl...

Byc moze robia przy pomocy specjalnych maszyn.
Jak patrze na niektore malenstwa ... nie, nawet dzieci nie maja tak
malych raczek :-)

Nawet jesli jest to w wiekszosci reczna robota, to jeszcze moze byc
kwestia oprzyrzadowania odpowiedniego.
Ktore oczywiscie tez mozesz zrobic, o ile wiesz jak i masz dostep np
do prostej tokarki.

Nie lepiej w wolnym czasie godziny nadliczbowe wziac, albo np
sprawdzic oferte bankow ? :-)
Taniej moze wyjsc, i nie bedziesz ludziom d* zawracac :-)

Ewentualnie byle jaki mikrofon wsadzic i zmierzyc porownawczo, bo od
samego pomiaru kosiarka sie nie wyciszy, ale moze uda sie kupic
lepsza.
Albo zajrzec na e-bay, ale watpie zeby takie mierniki uzywane byly
ponizej 100$ :-)

Kupic nauszniki, zaczac kosic i poprosic zone zeby piwo kupila :-)

P.S. Juz pomijajac automaty, to sa kosiarki zdalnie sterowane. Stoisz
sobie 10m obok, i ciszej, i swieze powietrze, i nie wibruje ..

J.

Re: Cienka folia z niklu
UBF%ytkownik J.F napisaB3%:

Nikiel? Nawet kwas chlorowodorowy (solny). Ja bym siEA% raczej zastanawia=
B3%20
nad skutecznym dodatkiem inhibujB1%cym BF%eby trawienie rF3%wnym frontem =
szB3%o20%
- musiaB3%bym w ksiEA%gach poszukac przepisu an chemiczne/elektrolityczne=
20%
polerowanie niklu.

--20%
Darek

Re: Cienka folia z niklu

Dawnymi czasy rzucili mnie na studenckie praktyki robotnicze do
galwanizerni. Na różna rzeczy się tam napatrzyłem. Między innymi
na galwanizację tworzyw sztucznych (ABS). Podstawaową warstwą,
nakładaną zaraz po aktywacji powierzchni, był tam bodajże nikiel.
W tym przypadku galwanizowanie tworzywa sztucznego (np. w postaci
folii) może być niezłym pomysłem. Wpisanie w googla "galwanizacja
abs" daje całkiem dobre wyniki.

To zależy. Może być i tak, i tak. Mieli tam na przykład osobne wanny
do miedziowania kwasowego i cyjankowego. To ostatnie przebiega wolno,
ale powłoka dobrze przylega do podłoża. Robi się je najpierw, później
dowala się kwasowo grubą warstwę miedzi.

Re: Cienka folia z niklu

Obecnie stosuje się podobno pallad, stosunkowo rzadka warstwa (pojedyncze
atomy, które osadzają się w siatce tworzywa), dopiero potem niklowanie i
chromowanie.

Przed laty kumpel pisał pracę dyplomową o klejeniu i metalizowaniu teflonu.
Tutaj najpierw bombardowano teflon jonami metalu (nie powiedział jakiego).
Potem można było metalizować teflon czym się chciało, a także kleić do
czegokolwiek.

Re: Cienka folia z niklu

Postęp technologiczny, to rzecz bardzo interesująca, ale akurat
w tym przypadku ida one w odwrotnym przypadku niż potrzeby pytającego.
Naniesienie ordynarnej powłoki grafitowej mogłoby być najlepszym
rozwiązaniem.

Tajna praca dyplomowa?!

Nie wykluczam, że nawet na teflonie by się dało umieścić warstwę
przewodzącą, poniklować ją, a następnie bez wysiłku odkleić.

Re: Cienka folia z niklu

Zgadza się. To tylko napisałem jako ciekawostkę.

Tak wyglądało. Robiona na zlecenie jakiejś firmy, kumpel dostał za to też
pieniądze.

Chyba w tym przypadku byłoby lepiej na jakimś podobnym materiale, ale
przewodzącym, lub przynajmniej elektrostatycznie podatnym. Może POM?

Re: Cienka folia z niklu

Znakomitej jakości. Atomy poukładane są równo jak w pudełeczku. Oczywiście
spieprzyć można wszystko. Ale temat jest nie jak spieprzyć a jak zrobić dobrze.

Re: Cienka folia z niklu

Czemu nikiel? Zgaduję - bo złoto jest za ciężkie?

Mirek.

Re: Cienka folia z niklu
Hello Mirek,

Złoto jest zbyt kowalne - mambrana by wiotczała.

Re: Cienka folia z niklu
  Powitanko,

Dobre mikrofony maja membrane z takiej folii, tak przynajmniej pisza i
zlotawo mi przeswieca przez siatke. Bycmoze jest to cos pozlacane.
Chodzi o to, zeby chemicznie sie nie degradowala.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
Re: Cienka folia z niklu

Mikrofony pomiarowe to raczej tylko nikiel i nierdzewka - bo muszą trzymać
parametry w czasie. Im starsze (właściwie dbane) tym lepsze bo mniej płyną.
Jeśli jest elektret to na nośniku z blachy.
Mikrofony studyjne to już często cienko metalizowane folie i tu złoto jak
najbardziej się stosuje.

Łukasz

Re: Cienka folia z niklu

Widzę tutaj fachowców - podłaączę się z pytaniem:

Jakie parametry (w stosunku do nowych) mogą mieć teraz studyjne pojemnościowe
lampowe mikrofony z lat chyba 60-tych ub. wieku - cienki Telefunken z
wymiennymi główkami i też cienki Neumann z przełącznikiem kierunkowości?
Mierzone około 1977 roku miały pasmo 20Hz-20kHz i od tamtej pory leżą sobie w
oryginalnych wyściełanych kasetkach gdzieś w szafie - niestety u palacza.
Pozdrawiam,
Wmak

Re: Cienka folia z niklu
Hello Wmak,

Jeśli były w zamknietych kasetkach, to dym im nie zaszkodził. Pytanie,
co z kondensatorami elektrolitycznymi we wzmacniaczach...

Re: Cienka folia z niklu

Pewnie mają się nieźle jak pisze RoMan jednak potrzebują pomiarów. Stare
Tele. i Neum. moga mieć membrany z PVC a ona po latach wiotczeje i
twardnieje, mikrofon działa (jakoś) ale jest ekstremalnie czuły na całkowite
uszkodzenia - zerwanie tych membran. Z tymi mikrofonami trzeba delikatnie bo
czasem w studio działają a pózniej nie chcą i trudno tłumaczyć, że w
zasadzie już wcześniej nie działały.
Co do kondziołów to swojego czasu robiłem fuchę dla profesjonalistów
bawiących się lampowymi zabawkami i ozywiałem sprzęt Klangfilmu
(Siemens/AEG) suma sumarum wymieniłem nie za wiele elektrolitów - głównie te
małe w katodach (zresztą najważniejsze aby nie zabić lamp). Tak czy siak
wszystkie trzeba wyjąć i sprawdzić bo ani papierowe ani elektrolityczne
czasu nie tolerują zbyt dobrze. W sumie to chyba wszystkie łącznie z
mikowymi potrafią płatac figle.

Łukasz

Site Timeline