ciekawostka historyczna

Jako że mój "pierwszy" to był ZX81, to czasem sobie przeglądam czy ktoś nie sprzedaje i za ile. No i znalazłem taki wynalazek ;

Taka poważna aparatura do ZX :) Sam kiedyś zrobiłem do niego "kartę audio" (mocno powiedziane), ale żeby aparaturę pomiarową ? Z opisu wynika że to na Uniwerku Łódzkim było (cena 107 820 zł :).

Ciekawe co to , że oscyloskop jak w opisie to nie wierzę za bardzo...

(aukcja nie moja dla jasności)

Reply to
abhagebhar

30 lat temu popełniłem interfejs równoległy do ZX Spectrum - mam go właśnie pod ręką i strasznie się wstydzę. Zgodnie z zasadą „prowizorki są najtrwalsze” przetrwał kilka lat użytkowania. Montaż na szybko, na płytce uniwersalnej z 74121, 74LS373 i kopulującymi dwoma 7453. Miał być tylko prototypem a został na placu boju do końca :)

Też mam taki pojemnik z różnościami z lat dawno i słusznie minionych. A że zazwyczaj robiłem na PCB datę to i miło powspominać. I wtedy to się robiło dla przyjemności, a nie dla zarobku...

Jak się robiło alarm na 74xx to cała PCB zasrana układami. A teraz jeden malutki AVR i po zabawie. Ech, cały romantyzm szlag trafił.

Reply to
sundayman

no czad :)

Reply to
sundayman

Użytkownik napisał w wiadomości grup dyskusyjnych: snipped-for-privacy@googlegroups.com...

Hm, wydaje mi sie, ze zlacze bylo calkiem inne w Spectrum i Zx-81.

Jesli mierzy dane i prezentuje na wykresie, to przeciez oscyloskop. A czemu na ZX-81 ... bo innych nie bylo. Tzn byl juz IBM PC - 10 razy drozszy, bylo Apple ...

Przy czym - do przebiegow wolnozmiennych moze byc to lepsze niz oscyloskop, do srednioszybkich tez - te kilkadziesiat kHz probkowania mogl osiagnac, a potem mozna sobie w spokoju tych pare tysiecy probek obejrzec.

Mozna program napisac jakis sterujacy, czy monitorujacy eksperyment. Teraz bys kupil jakis interfejs do Labview - wtedy miales taki wybor :-)

Nawiasem mowiac - pare lat pozniej widzialem inne polaczenie - PC XT, woltomierz cyfrowy Mera bodajze V543 - taki z Nixie, i plytka interfejsu pozwalajaca pecetowi wczytac wyswietlana liczbe.

Powitanko,

Do ZX Spectrum dorobiłem kartę na AY 3-8910. Wspaniały uklad, 3 generatory na pokladzie. Odgłos helikoptera na tym poczynilem. Piękne czasy...

Pozdroofka, Pawel Chorzempa

Reply to
Pawel "O'Pajak

niestety, wtedy to mogłem sobie tylko pomarzyć o tym czipie :) Do ZX81 zrobiłem "kartę audio" z jakimiś prostymi generatorami na 74xx. Toto raczej piszczało niż cokolwiek innego, no ale zawsze to było coś.

Reply to
sundayman

Na wszelki wypadek gdyby ktoś nie widział

Streaming video on a Sinclair Spectrum

W dniu 2016-11-10 o 18:06, sundayman pisze:

Reply to
Roman Rogóż

Użytkownik "Roman Rogóż" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o0eovs$9om$ snipped-for-privacy@node1.news.atman.pl...

Taka troche sztuka dla sztuki, biorac pod uwage pozostale mozliwosci sprzetowe Spectrum. Po co to ?

Ale ... gdzies chyba widzialem lapanie video do peceta za pomoca portu rownoleglego. Nie gotowe urzadzenie, tylko samorobke z paru opornikow i komparatorow.