Ciecie plytek

Powitanko,

Wiem, ze profesjonalnie to pewnie sie robi gilotyna, ale w warunkach
domowych kupowanie takich maszyn jak pokoj moze sie nie spotkac z uznaniem
zony;-) Szukam wiec jakiegos rozwiazania mniej upierdliwego od ciecia
recznego. Np. takie cos:
http://www.narzedziowy.pl/product_info.php?products_id11%820
Moje watpliwosci to obroty (5krpm)- nie za szybko to? i pasek napedowy -
jakos nie mam przekonania.
A moze jest cos lepszego w cenie nie zabijajacej?
Rozwazam tez zlozenie samemu podobnego sprzetu, tylko nie wiem jak to jest
z predkoscia ciecia. W metalach wiadomo - wiercic trzeba powoli, drewno -
szybko, w PCB - ultra szybko, ale ciecie to co innego. Jakich frezow
uzywac (ksztalt zebow)? Przydalo by sie tym czasem przeciac plastik, tu z
kolei z pewnoscia male obroty i jakies miekkie metale (Al, moze mosiadz),
tu juz pewnie troche mocy trzeba.
Bede wdzieczny za wszelkie uwagi w tym nieco offtopicznym temacie.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
Re: Ciecie plytek

Zależy ile tego tniesz i jakie kształty. U mnie bardzo często sprawdza
się dremel :-)
Mam takiego bezprzewodowego, ma chyba 5k-35k obrotów *bez obciążenia*,
nadaje się zarówno do cięcia PCB jak i wiercenia.

m.

--
Milea Wireless Communications, http://milea.pl
Anteny WiFi, UMTS, kable, zlacza, akcesoria.

Re: Ciecie plytek
Powitanko,

Tak, ale raczej trudno tym uciac prosto, a na tym mi najbardziej zalezy.
Jakas prowadnica musi byc.
Ilosci raczej prototypowe.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
Re: Ciecie plytek

Staromodnie, bez tumanów pyłu, brzeszczotem

Re: Ciecie plytek

To tak jak u mnie. Małe płytki brzeszczotem. Większe, lub gdy się
spieszę, tnę małą frezarką ręczną z założoną cienką tarczą.
Za prowadnicę robi aluminiowy liniał lub kawałek laminatu
z wyfrezowanymi wglębieniami, do podparcia frezarki tak, by nie
odjeżdżała. Idzie naprawdę szybko i równo. Żłobię dwustronnie, łamię
i równam na piapierze ściernym. Jest szybciej niż cięcie za jednym
przejściem całego laminatu (silnik za mocny nie jest). Wadą jest
bardzo drobny pył, który osiada na wszystkim w okolicy.

--
[ Marcin Kulas                              jid: snipped-for-privacy@jabbed.org ]
[ "Bądź uczynny, pomagaj innym - a wtedy wszyscy wokół pomyślą, ]

Powiem Ci, że nie tak trudno. Przystawiasz do czegoś o równej krawędzi
(kawałek płaskownika, linijka metalowa, etc) robisz jeden szybki rowek,
a później w ręce możesz tym dremelem to przeciąć w parę sekund.
Metoda śmieszna, ale naprawdę da się to uciąć (nawet bardzo rzekłbym)
prosto.

m.

--
Milea Wireless Communications, http://milea.pl
Anteny WiFi, UMTS, kable, zlacza, akcesoria.

Re: Ciecie plytek

Malutka gilotyna - właściwie w sklepie to się nazywało "nożyce stołowe".
Tnie szybko, równo. W przeciwieństwie do dremela bez hałasu i pyłu, no
ale jak kto woli.

Mirek.

Re: Ciecie plytek

Lub nozyce do blachy ale z "prostymi" ostrzami - mam takie "zabytkowe" made
in czechoslovakia:) - po prostu rewelacja.

K.

Re: Ciecie plytek

Znalazłem takie coś na złomie, wyczyściłem i bangla, nadaje się tez do
rozcinania goldpinów

Re: Ciecie plytek

kup sobie nozyce stołowe (koniecznie łukowate ostrze) np:
http://www.kielan.pl/nozyce_stolowe_dzwigniowe_zn-77_ (blacha_1_5mm_),17629,1834.html
(wyszukane na szybko). Mam takie (jeszcze w PRL-u wyprodukowane, waża 5,5
kg) juz jakies 20 lat. Przykręcasz do kawałka płyty wiórowej o grubosci 20
mm i tniesz laminat, blache aluminiową i stalowa - stalową 1,5 mm. Nie ma
pyłu, hałasu itp. Polecam.... Swego czasu dobre robiły ZDZ-ty - musisz
poszukać...

--
serdeczności! zbisa

Re: Ciecie plytek

Obawiam się, że tego typu maszyna zdecydowanie nie spotka się z uznaniem
żony. Będzie produkowała duże ilości pyłu i powodowała uciążliwy hałas.
Kup raczej nożyce stołowe. Czym solidniejsze i cięższe tym lepiej.
Nożyce powinny być jakoś przykręcone do stołu (oczywiście solidnego i
ciężkiego).

Paweł

Re: Ciecie plytek

Ja mam coś takiego:

http://www.narzedzia.pl/pl/productDetails/1722_Pi%C5%82a_ta%C5%9Bmowa_MBS_240_E.html

Ale w warsztacie, nie w domu.
Hałasuje, ale tnie dobrze. Nie tylko PCB. Nie pyli przesadnie.

Pozdrowienia,
MKi

Re: Ciecie plytek
http://www.narzedzia.pl/pl/productDetails/1722_Pi%C5%82a_ta%C5%9Bmowa_MBS_240_E.html

Z taśmą diamentową i "polewaczką"? Jak się sprawuje? Kupiłem tą piłę do
cięcia metalu - wreszcie koniec ze sportem w warsztacie :)
Pozdrawiam
Grg

Re: Ciecie plytek
http://www.narzedzia.pl/pl/productDetails/1722_Pi%C5%82a_ta%C5%9Bmowa_MBS_240_E.html

Sprawuje się bardzo dobrze, mam ją już 9 lat.

Jaka taśma nie pamiętam, kupuję je w firmowym sklepie Boscha w Gdańsku.
Patrzę zawsze, żeby były jak najdrobniejsze zęby i to wszystko.
Bez polewaczki - jakoś problemu z pyłem nie zauważam - ale też nie
jest używana do cięcia metrów, ale raczej centymetrów, jak trzeba
coś na poczekaniu wyrzeźbić.

Trzeba uważać na wyginanie taśmy, jak trzeba łuk wyciąć - potrafi
pęknąć.

Wycinam głownie PCB, pcw, plexi. Metali raczej nie.

Pozdrowienia,
MKi

Re: Ciecie plytek
On Wed, 04 Mar 2009 13:32:39 +0100, "Pawel \"O'Pajak\""

Mam podobną piłę z czasów gdy Proxxon był Minicraftem. Stolik taki
sam, ale zasilanie 12-18V, silnik 100W 20kRPM. Do cięcia laminatu
używam frezów tarczowych do metalu 50mm x 0.4mm. Tnie super, ale kurzy
też. I wyje niewąsko :-)

Pozdrawiam,
Paweł

Re: Ciecie plytek
Tarczka grubości 1 mm albo poniżej, średnica 30 do 50mm. Obroty nie muszą
być duże. Ważne sztywne ułożyskowanie, nie takie jak w wiertareczkach. To
ułożyskowanie nie musi być potężne, chodzi o samą konstrukcję. Dla tworzyw
termoplastycznych tarczka może mieś grubsze zęby, bo drobne więcej
rozgrzewają. Stolik z małą szczeliną i dobrze pomyślna prowadnica, ale może
być delikatna.

Re: Ciecie plytek

Nadcinam nożem do pcv po obu stronach i łamię w imadle albo
kombinerkami. Ważne żeby nie łamać do końca w jednym miejscu tylko po
trochu na całej długości. Potem wyrównuję pilnikiem. Większe płytki tnę
starą masywną gilotyną do papieru ale czasami nie chce mi się ruszać od
biurka więc wybieram punkt1 :)

Re: Ciecie plytek

da sie tez nozycami do blachy.
inne metody ciecia mysle tez sie zonie nie spodobaja, zwlaszcza jak poczyta
z czego taka plytka jest zrobiona i ile rodzajow raka mozna dostac od
pylu/przegrzanego epoksydu...

--

Re: Ciecie plytek

A może coś z DIY? Widzi mi się stolik z tarczą, podobny do "krajzegi",
tylko w dużo mniejszej skali. Do tego równa prowadnica po jednej stronie.
Nie byłoby trudne do zrobienia i chyba sobie coś podobnego złożę...

--
http://www.extreme-photo.pl /

Re: Ciecie plytek
On 2009-03-07 18:51:50 +0100, snipped-for-privacy@nospam.invalid (Adam

O ile takie stoliki - piły modelarskie są dostępne, np. proxxon, to
mają dosyć nieciekawe ceny jak na swoje możliwości.
Można zrobić coś podobnego, home-made stolik z prowadnicą do popularnej
i niedrogiej "gumówki". tarcze 1.0mm są dostępne bez problemu.
Oczywiście potostaje problem zapylenia, zawsze można zmajstrować jakiś
odciąg spod tarczy...

--
DJ