Cichy wentylator 80mm

Czesc

Mam pewien problem. Planuje wyciszyc komputer i rozgladam sie za jakimis cichymi wiatrakami 80x80mm. Na allegro jest pelno super hiper tjuningowych, swiecacych wiatrakow, ktore maja tylko 17dB za jedyne 19,99zl. Srednio w to wierze i wolalbym kupic cos takiej firmy jak np. SUNON.

Pytanie - gdzie? TME cos tam ma, ale trudno sie dokopac wsrod 234 pozycji w dziale wentylatory ;/ Znacie jakies inne firmy sprzedajace wiatraki sensownych firm, z podanymi sensownymi danymi, a nie marketingowym belkotem?

Ew. jesli jednak cos z allegro jest godne polecenia - takze prosilbym o opinie :)

<-- jesli ten wiatrak ma naprawde 1900rpm i 20db, to jest bardzo interesujacy przy tej cenie
<-- lub cos takiego

Poziom halasu ~20-22db bylby calkowicie akceptowalny.

Wiem, ze troche NTG, ale na pl.comp.pecet siedzi tylko banda gowniarzy od hyper-tjuningu i od dosc dawna nie subskrybuje tej grupy.

Reply to
Michał Wysocki

Sunon nie jest pierwszą ligą jeśli chodzi o hałas. Naprawdę ciche są tylko modele o najniższej wydajności. Znajdziesz sobie taki w TME. Dla każdego wymiaru jest zbiorcza tabelka z parametrami. Ja kupiłem KD1208PTS4H (1500 rpm).

Wydaje mi się, że taki wentylator jest cichszy od silniejszego puszczonego na zwolnionych obrotach - mniejsze są wibracje bo wirnik jest lżejszy i mniejsze są błędy niewyważenia. A przy małych obrotach to kazdy wiatrak będzie cichy, dopóki nie przykręcisz go do obudowy i ta nie zacznie buczeć od wibracji.

Jak szukasz wypasu to znajdź wiatraczki Papst - tam projekt jest robiony specjalnie pod zmniejszenie szumów a wykonanie i wyważenie jest staranne. No ale klasa cenowa jakby inna.

TP.

Reply to
Tomasz Piasecki

A Arctic? Np.

?

Wydaje sie sensownym konstrukcyjne odsuniecie lopatek od nieruchomych elementow - w jednej z moich maszyn niemilosiernie szumiacy wiatrak ucichl po wycieciu plastikowego krzyzyka, przy ktorym wirowaly lopatki.

Reply to
Lukasz Spychalski

uslyszysz....

Potwierdzam PAPST, ale jak bedziesz pytal o cene to koniecznie siedzac. jako ze to grupa elektroniczna: po obliczeniu okazalo sie ze duzy radiator bez wiatraka nie zmiesci sie do komputera?

Wladyslaw

Wladyslaw Skoczylas

Mam dwa takie i kolejne tez. takie kupie. Sa; bezg?os'ne przy biegu ja?owym, czyli na niskich obrotach i z nies'wiszcza;cym powietrzem mie;dzy radiatorem. Jak sie robi ciep?o to juz. je troszke s?ychac', ale i wiuchaja; niez'le. Ja polecam szczególnie za ta; cene.

Pozdrawiam

Reply to
SRB

oba slychac, te niskie tykaja w dodatku. Panflo widziales/slyszales?

W dodatku wsadzony do zasilacza wykorzystuje, skubany, jakies efekty ala pudlo rezonansowe i slychac jeszcze bardziej :)