Chińskie kamery IP

Panowie proszEA% o pomoc

OtF3%BF zakupiB3%em ze 3 miesiB1%ce temu 3 kamery ip z serwerem www i inny=
mi
bajerami nazwy nie znam BF%adnych danych tylko made in china, chodz
znalazB3%em je na allegro oto link

http://www.allegro.pl/item586531980_kamera_ip_kolorowa_mjepg_cmos.html

domF3%wiB3%em po jakimB6% czasie jeszcze jednB1%. PrzyszB3%a ta sama lecz z
nowszym firmwarem tym samym co ma ta

http://www.allegro.pl/item583604416_kamera_ip_kolor_obiektyw_6mm_statyw_zas =
ilacz.html

zdjEA%cia serwera sa w aukcji

Moje proB6%ba to skB1%d do jasnej cholery wziB1%B6E6% ten firmware( opcja
wymiany jest nawet w menu kamery). Dostawca mF3%wi BF%e nie ma pojEA%cia
sprzedajB1% to co dostajB1%.

Re: Chińskie kamery IP

Panowie proszę o pomoc

Pytaj tego u którego zakupiłeś. Jeżeli jest poważnie zajmuje się sprzedażą
takim sprzętem i nie jest jak sezonowy handlowiec raz pomidorów a raz
ogórków
to powinien ci dać firmware albo wskazać miejsce skąd ściągnąć.
Po drugie kupiłeś totalny badziew. M-JPEG  przeżytek. 2 luxy? Co to jest? Ta
kamera jest ślepa jak kret.

Marek

Re: Chińskie kamery IP

a mozna prosic o linki (moga byc do allegro...) z kamerami lepszej klasy ale
nie kosztujacymi 1000zl? Cena do przelkniecia te 400zl. Wlasnie mialem nawet
kogos zapytac o czulosc, film nagral (ten od aukcji) i napisal ze szary
jesienny czy tam zimowy dzien. No ale to byl dzien a szarego to nie widac,
pelno sniegu = bardzo duzo swiatla rozproszonego wszedzie. To jakosc jest nawet
dobra. A co bedzie jak chcialbym o 19.00 nagrywac to co sie dzieje przed domem
moim, teraz w marcu? Pewnie bedzie widac ciemnosc (widze ciemnosc, ciemnosc
widze). Chetnie bym poczytal i poogladal testy kamer. Wiekszosc sprzedawcow z
allegro materialow pogladowych nie zamieszcza - bo pewnie nie ma sie czym
chwalic. Jesli oko ludzkie widzi dobrze nawet gdy jest dosc malo swiatla to
chcialbym kamerke o takiej samej czulosci - bez stosowania sztucznego
doswietlania IR. Ile lux ma miec taka kamera wtedy?

Re: Chińskie kamery IP

Kamera z rozsądnymi parametrami i możliwościami z przetwornikiem 1/3" to
niestety koszt około 1000 zł.

Marek

Re: Chińskie kamery IP

To jak w takim razie określić nazwanie "totalnym badziewem" kamery
o satysfakcjonujących parametrach i możliwościach nabytej za 400 zł?
Totalnym brakiem rozsądku i kompetencji do oceny sytuacji?

Re: Chińskie kamery IP

Dla mnie kamera 2 lux to zabawka  nie godna uwagi.
Nie obraź się ale jest na to brzydkie powiedzenie "dupy szkłem nie
podetrzesz"

Marek

Re: Chińskie kamery IP

A pytający kupił trzy takie kamery już kilka miesięcy temu. Musiał uznać,
że odpowiadają jego potrzebom, skoro teraz kupił następną. Mógł oczywiście
wydać 2,5 tysiąca więcej, ale pewnie nie potrzebuje takiej *zabawki*.
Bo po co kupować coś o parametrach, których się nie wykorzystuje? Chyba
dla zabawy (też czasem tak robię), ale to trzeba otwarcie powiedzieć.

Dlaczego mam się obrażać? Znam to zjawisko. Jak dajmy na to kupię sobie
mały samochód za 40 tysięcy, to wiem że mogę usłyszeć "to totalny badziew,
dupy taką gablotą nie poderwiesz, trzeba kupować takie za 100 tysięcy".
Ale ja kupuję by sprawnie poruszać się po wielkim mieście, a nie żeby
dupę podcierać.

Re: Chińskie kamery IP

Za 400zł można kupić dobra kamerę, ale nie z serwerem. Można próbować
kombinowac łączyć 2 technologie, albo od razu kupić sprzęt za tyle
pieniędzy ile na niego wydać TRZEBA.
Szukanie tanich substytutów zwykle źle sioę kończy. Wydajemy połowę, ale
dostajemy za to 10x mniej.
Inna sprawa, że sprzedawca (i ile nie jest to kieszeniowy handlarz)
bierze na siebie materialną odpowiedzioalność za zgodność właściwości
towaru ze specyfikacją.

A. Grodecki

Re: Chińskie kamery IP

Jakoś tak odniosłem wrażenie, że kupujący wydał ile TRZEBA i akurat
z tego jest zadowolony.

Równie często zdarza się, że ktoś wydaje dwa razy więcej pieniędzy,
bo został przekonany przez "fachowca", że dostanie za to dziesięć
razy więcej. Tylko akurat nie tego, co potrzebuje. I tak oto staje
się posiadaczem czterordzeniowego komputera z podwójnym akceleratorem
graficznym do obsługi emaila w sekretariacie, kamery o czułości
pozwalającej na transmisję live z kreciej nory, która przekazuje
obraz drzwi wejściowych do cieciówki, telefonu z emulatorem stołu
pingpongowego, czy innych tego typu rzeczy.

Miesiąc temu kupowałem kamerę z serwerem za niecałe 300zł. Wszystkie
parametry zgadzają się ze specyfikacją i z potrzebami, więc nie narzekam.
Ale następne kupię z Wi-Fi, bo droższe tylko o 50zł. Jeszcze rozważam
kupno zabawki działającej w warunkach zewnętrznych przy słabym oświetleniu.
Mamy w pobliżu gniazdo bocianie, więc powstał pomysł by poddać ptaszki
inwigilacji. Jedna kamera więcej w systemie rejestracji, to już żadna
różnica. Liczę się z wydatkiem około 1,5 tysiąca.

Re: Chińskie kamery IP

Widac nei jest zadowolony skoro szuka porady na forach.

Za tauzena kupisz videoserwer czterokanałowy  WiFi z przekazem 4xCIF, audio,
sterowaniem w obie strony i PTZ.
Do tego wystarczyło 4 dobre kamerki po 250 zł i za 2tys miałbyś cacysiu
system monitoringu z możliwościa zapisu.

Marek

Re: Chińskie kamery IP

Gdzie szuka porady? Gdzie widać? Pyta o możliwość wymiany firmware, bo
w różnych egzemplarzach są różne wersje. Z żadnego opisu nie wynika, że
jedna lepsza od drugiej.

Nie kupię. Nie potrzebuję babrać się z takimi rzeczami. Wideoserwer
osobno, rejestrator osobno, kamery osobno, do tego jakieś wtyczki,
złączki, gniazdka, kabelki, duperelki. Zwłaszcza jeśli mogę mieć kamerę,
którą wystarczy umieścić w dowolnym miejscu sieci (również bezprzewodowej)
i ona już działa. Poza tym szkoda czasu na takie zabawy. A bocianowi też
nie mam zamiaru dawać czterech kamer, jedna mu wystarczy. I bez audio,
bo klekot i tak słychać w całej okolicy.

Panie, pan masz drobnomieszczańskie nawyki. Pan byś chciał mieć tak: zimnę
wodę osobno, ciepłą osobno, szczelne rurki, kafelki, duperelki, kraniki,
Re: Chińskie kamery IP

Co miałeś na myśłi pisząc "rejestrator osobno"? Tu nie trzeba rejestratora.
Funkcje rejestracji przejmuje komputer tak jak w przypadku twojej kamery.
Mało tego, kamera IP  i wideoserver IP  w wersji jednokanałowej obsługują
karty SD i "pendrajwy" USB -mają w obudowie gniazda - więc w pewnym stopniu
wideoserver lub kamera same sobie są  rejestratorem.

Marek

Re: Chińskie kamery IP

Miałem na myśli każde rozwiązanie, w którym nie wystarczy włączyć jedno
urządzenie (kamerę) do istniejącej sieci IP (kablem lub bezprzewodowo),
tylko trzeba stosować jakieś wideoserwery i kamery z własnymi interfejsami.

A to miałem na myśli pisząc o propozycjach marketingowych, w których za
dwa razy większe pieniądze ktoś oferuje dziesięć razy większe możliwości,
ale całkiem zbędne kupującemu.

Re: Chińskie kamery IP

Jeszcze raz ci napiszę. Cena jest wyższa nie tylko ze względów na bajery,
ale także na wsparcei techniczne. Pracownikom trzeba przeciez zapłacić za to
że telefonicznie udzielaja kilkadziesiąt porad i oferują dostępność
aktualizacji. Mało tego, często aktualizacje to po prostu wdrożone w życie
sugestie klientów.
Aby coś wdrożyć to trzeba mieć stały kontakt z producentem. Po prostu
profesjonalne podejście do klienta za które się płaci.
Ty wybrałeś tanią alternatywę u dostawcy pietruszki i jak przy tym pozostań.
Już w pierwszym poście napisałem jest takie powiedzenie "szkłem dupy nie
podetrzesz"

Marek

Re: Chińskie kamery IP

O, właśnie takie myśli też mi do głowy przychodziły. Jak kupuje pietruszkę,
to chcę by była świeża i pachnąca. Za to chcę zapłacić, a nie za wsparcie
techniczne do niej. Tak samo jest z prostym sprzętem technicznym. Nie życzę
sobie, by *sprzedawca* za moje pieniądze utrzymywał jakichś ludzi, którzy
komuś coś tłumaczą przez telefon. Zwłaszcza, że robią to zazwyczaj gorzej
od zamego fabrykanta.

Jeśli mnie pamięć nie myli, wyraziłem swoją opinię na temat tego, jakie
ma ono zastosowanie w opisanym przypadku.

Re: Chińskie kamery IP

I dlatego wolisz pytać przypadkowych ludzi w internecie na grupach jak
rozwiązać problem który napotkałeś.
Brawo! Tylko dlaczego nie zadzwoniłeś do producenta ?

Marek

Re: Chińskie kamery IP

Kiedy? Kiedy pytałem przypadkowych ludzi, jak rozwiązać problem, który
napotkałem?

Brawo. A właściwie to po co miałem dzwonić?

Re: Chińskie kamery IP

Po co, to by zaraz grupa znalazla kilka pytan ;-)
Problem jest inny - jak znalezc namiar na _producenta_ (nie sprzedawce,
importera, dystrybutora, hgw kogo). Moze nie byc tak prosto.

--
Jerry1111

Re: Chińskie kamery IP

Jak już wspomniałem, bez trudu można znaleźć telefon do sprzedawcy
w Chinach. Skoro da się to kupić tam już za 35$ za sztukę, można się
spodziewać, że jest to dość blisko producenta. Teraz nic, tylko zadzwonić.
Grupa z pewnością znajdzie wtedy kilka pytań. Tylko dlaczego akurat ja
mam to robić?

Re: Chińskie kamery IP

Zgadzam się z tym. W pracy robiliśmy monitoring i postawiliśmy
na sporo droższe Axisy, ale za to teraz nie ma problemu
ani z softem, ani nagrywaniem, większość jest kompatybilna
z Axisem, także zaplecze techniczne jest dobre.
Do domu kupiłem tani videoserver i jest problem, nawet nie ma
firmware dostepnego na stronie producenta.

pawell

Site Timeline