Chinskie ceny wciąż budzą mój podziw...

Użytkownik "J.F." <jfox snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@4ax.com...

niedługo się dowiesz bo ten eksperyment jest już w zaawansowanej fazie :)

e.

No pytałeś mnie o płytki do przerabiania SMD na DIL

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

Teraz pamiętam. Dostałem 2 maile od Ciebie, nie było w żadnym linków. W drugim był numer aukcji - dzięki!

Reply to
Pszemol

Nie dowiem sie, bo prawdziwa produkcja w kraju rosnie.

Usługi będą realizowane lokalnie, to fakt. Co do przenoszenia produkcji do tańszej części świata, to jest to oczywiście nieuniknione. Jeśli ja nie przeniosę produkcji, to zrobi to konkurencja i mnie wykosi. Jednak jest też niebezpieczeństwo, że ten tani kraj dzięki produkcji setek milionów klapek i koszulek będzie się bogacił, potem zbuduje uniwersytety, wykształci młodych ludzi i nam zagrozi -- to dzieje się w Chinach. Niedługo Chiny będą prawdziwym potentatem. Jeśli w krótkim czasie nie opanują militarnie świata (o czym był już rok czy dwa lata temu artykuł chyba we "Wprost"), to znajdzie się kolejny tani kraj (może Indie), który po jakimś czasie wykosi Chiny... i tak w kółko. Zatem wojna.

R. PS. Jak mawiał jeden z moich profesorów, po powrocie z konferencji w Chinach: "uczmy się chińskiego" ;)

Reply to
Robbo

W latach 80-tych radioodbiornik kosztowal ok jednej pensji wiec radio kupowano jedno na cale zycie . Teraz radio kosztuje 20-100zl i co kilka lat kupuje sie nowe chinskie radio wiec pod pewnym wzgledem niewiele sie zmienilo :) przez cale zycie na takie np. radio wydajemy i tak tyle samo co 25 lat temu :) :)

Reply to
nenik

Użytkownik "J.F." <jfox snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@4ax.com...

Handel też raczej nie maleje, w szczególności handel chińszczyzną :)

e.

No nie. Stac rodakow bylo na czesciej, bo to sie tak prosto nie przeliczalo.

A tak mowiac szczerze to szukam radyjka, moze nawek kilku, tylko mstawiam jeden warunek - z synteza. A tu jakby elektronika nic sie nie rozwinela - wszystkie na galke, albo za nie wiadomo jak drogo ..

Pelno radiobudzików z synteza w sklepach - zadnych galek, przestrajanie jest guzikiem +/-.

Reply to
Pszemol

Ale one tez teraz marki First, czy Medion i z galka ..

I tak KF nie slucham, FM mi wystarczy. Ale jakby co to mam jeszcze Radmora, ale on tez nie ma syntezy (mozna dorobic).

Kurde - zrob to sam zostalo ?

Uzytkownik "J.F." <jfox snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisal w wiadomosci news: snipped-for-privacy@4ax.com...

moze radiobudzik jakis? :) Chociaz ja bym wybral cos z KF-em i podwójna przemiana (a'la sangean), nie wiem czy to juz sie kwalifikuje jako drogie.

e.

No czekaj, co to u ciebie "na gałkę"? Bo radioodbiorniki z syntezą też są na gałkę, przynajmniej te lepsze. Aha, w tej chwili radia z syntezą są dość tanie. Najtańsze było kiedyś jako zabawka w "Micky Mouse", jak dzieciaki jeszcze to czytały. Jako reklamę też coś takiego dostałem, a w sklepie kosztowały chyba 1EUR. A w telefonach komórkowych masz też, chcesz czy nie, radio FM bez gałki z syntezą.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

Oprocz galki musi miec tez jeszcze kilka przyciskow na ulubione stacje :-)

A w obecnej chinszczyznie to nie wiem czym sie kreci - kondensatorem czy potencjometrem ?

No wlasnie - w telefonie, w mp3, w samochodzie - bez problemu. A ja chce radiobudzik, kuchenne czy male turystyczne/plazowe ale jednak z glosnikiem .. a budzi mnie rano nieznosny szum :-)

Użytkownik "J.F." <jfox snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@4ax.com...

Aaaa. masz taki stary szumofon jak i ja mam :-)

może coś z takich?

Poza tym to chyba każda "mikrowieża" ma w swoich funkcjach czas włączenia i wyłączenia i robi za budzik

Reply to
gri

Mniej wiecej, tylko co to za okazja za 200zl, no i nadal nie widze ile pamieci stacji ma :-)

Ale to juz jednak cos wiekszego, a ma miejsca nie zajmowac. ..

Użytkownik "J.F." <jfox snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@4ax.com...

Zapewne na lokalnym bazarze podobne kupisz taniej

Mnie się nawet spodobał taki wygląd: za 110 zł

stacji radiowych do zaprogramowania 20

Pamięci to one wszystkie maja miedzy 15 a 30 :-)

Na aledrogo nie są wielokrotnie taniej

Reply to
gri

Użytkownik "J.F." <jfox snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@4ax.com...

kiedyś (dawno - 10lat?) kupiłem radiobudzik Thomson z syntezą (działa do dziś) i to jest chyba nadal aktualne słowo kluczowe do wyszukiwania. Znalazłem np. to:

ale wydaje mi się, że jest tego więcej.

e.

Ja kupilem przed laty Grundiga, kosztowal wtedy duzo, cos ze 250zl, gra do dzis i w zasadzie chetnie bym kupil drugi taki .. ale elektronika ponoc tanieje, a takie zabawki nadal 250zl :-)

O, dziekuje, moze poszukam dokladniej.

Patrzac na polkach w sklepie to nie. Zupelnie jakby sie elektronika zatrzymala 25 lat temu :-)

Czemu sie w zasadzie nie dziwie - Chinczyk wstawia potencjometr, a moze wycina pare blaszek do kondensatora, montuje i sprzedaje za 2$, to czego sie w srodku spodziewac. Ja narzekam tylko ze nikt nie robi czegos lepszego za 5$ loco fabryka :-)

Użytkownik "J.F." <jfox snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@4ax.com...

e.

Użytkownik "Artur(m)" snipped-for-privacy@interia.pl napisał w wiadomości news:ihr5o2$i55$ snipped-for-privacy@rekrutacja.tu.kielce.pl...

Nie. Za sztukę 3,2 $. Taniej będzie jak kupisz dużo więcej niż 100szt

FOB (Free On Board) ("na statek") Incoterm FOB jest kolejnym rodzajem warunków dostawy dotyczącym jedynie transportu morskiego. W tym przypadku towar uznaje się za dostarczony po jego załadunku na wskazany przez kupującego statek w macierzystym porcie sprzedawcy.

Podział obowiązków i kosztów Sprzedający:

a.. Załadunek b.. Cło w kraju sprzedawcy c.. Transport do portu macierzystego d.. Wyładunek w porcie macierzystym e.. Opłaty portowe w porcie macierzystym Kupujący:

a.. Transport do portu docelowego b.. Opłaty w porcie docelowym c.. Załadunek w porcie docelowym d.. Transport do celu e.. Ubezpieczenie f.. Cło w kraju docelowym g.. Podatki w kraju docelowym Moment przekazania ryzyka związanego z towarem Ryzyko przekazane jest w momencie, gdy dobra "przekroczą reling statku", czyli gdy znajdą się na pokładzie.

Reply to
gri