Chinskie ceny wciąż budzą mój podziw...

Szukam sobie właśnie baterii płaskiej, 4,5V do starego ohmomierza
(wbrew pozorom niełatwo ją znaleźć dziś w USA) i co widzę?

Mogę mieć 10 tysięcy sztuk tych bateryjek w cenie 48 centów za sztukę :-)
http://www.exporters.sg/showroom_item/103482/3LR12/3LR6-Batteries.html

W detalu jest oczywiście też dostępna, ale - 7 dolarów za sztukę:
http://www.newark.com/duracell/mn1203/battery-4-5v-mn1203/dp/08WX9446?Ntt=3lr12

Niech mi ktoś powie, że handlowcy/importerzy nie robią dobrej kasy... :-))))
Ale opchnąć 10 tysięcy tych baterii zanim się data ważności na nich
nie przeterminuje to pewnie jest ciężka sztuka :-)

Swoją drogą, czy ktoś się orientuje czym się różni bateria 3LR6 od 3LR12?

Re: Chinskie ceny wciąż budzą mój podziw...

Bo 3LR6 to są trzy połączone trzy ogniwa R6,
a 3LR12 to są połączone trzy ogniwa R12?

Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

Re: Chinskie ceny wciąż budzą mój p odziw...

Hmmm, za wielką wodą w Polsce w każdym markecie jeszcze są dostępne.
Chociaż też właściwie od dawna nie widziałem nowych urządzeń na takie
baterie. Poszukaj może odpowiednika: GP312S.

3R12 (3LR12 jeżeli alkaliczna) ma w środku 3 ogniwa R12 (nieco mniejsze
od R14 czyli "C").
3R6 jest złożona z ogniw R6 (AA).

Re: Chinskie ceny wciąż budzą mój podziw...
Hello Adam,

O ile dobrze rozumiem opis, to jest to pojemnik na trzy baterie R6/AA
mający kształt baterii 3LR12 a nie bateria jako taka.

Re: Chinskie ceny wciąż budzą mój podziw...

Brawo - rzeczywiście masz rację.

Re: Chinskie ceny wcišż budzš mój podziw...

Pszemolu, to bardzo zly przyklad.
wcale nie taka niska cena i nietypowy towar.

Znajdz ile kosztuje zwykly paluszek, a ile markowy paluszek hurtem.

Otoz to. Znajomy mial sklep spozywczy. Mowi ze ludzie pytaja o takie
male buteleczki 125ml spirytusu. Ale schodzi jedna dziennie, a kupic
trzeba caly karton, 96szt. Zamrozone pieniadze. Dwie skrzynki wodki to
on w jeden dzien sprzeda.

Czekaj, ale LR6 to przeciez paluszek AA, znacznie mniejszy niz R12.
Jakis chinski wynalazek ?

J.

Re: Chinskie ceny wcišż budzš mój podziw...

no przecież Chińczycy mają mniejsze paluszki!

Re: Chinskie ceny wciąż budzą mój podziw...
A ja mam taką zagadkę:
http://allegro.pl/miernik-multimetr-iglowy-elekrtoniki-cyfrowy-i1408705663.html
Naprawdę nie mogę zrozumieć, jak ten miernik może kosztować poniżej 5 PLN
razem z baterią. Wiem, że to jeden z najtańszych na rynku, ale pamiętam, że
kiedyś kosztował 30 PLN w sklepie. Ten z Allegro jest jakiś wybrakowany czy
może w Chinach jest wszystki tak zaj... tanie, że jak ktoś sprzedaje taki
mierniczek za 4,79 to może jeszcze zarobić?

--
Grzegorz Niemirowski
http://www.grzegorz.net /

jedna uwaga - zarabiaja na cenie przesylek.
Na jednym tego moze nie widac, ale "kazda nastepna sztuka 5zl"
To taka moda na allegro, towar tani, przesylka droga, klient nie
zwroci.

Ale i tak podejrzewam ze to jakies zwroty. Przeciez to niemozliwe zeby
produkowali po cenie materialu - i to chyba tworzywa i piasku.

Co nie znaczy ze niesprawne - moze cos pomylili, moze naobiecali i nie
dotrzymali - a zasadniczo bedzie dzialac. A moze taki ze padnie po 3
miesiacach.

J.

Re: Chinskie ceny wcišż budzš mój p odziw...
przesyłka 8 pln, więc nie zarobi
tak, ale to 5 pln to dodatkowa kasa a nie warunek opłacalności

mój znajomy handlował na giełdach/rynkach etc. Sprzedawał AGD, miał
zegarki - budziki elektroniczne po 7 pln. No niby tanio. Ale kupował je
w paczkach po 5 szt za 5 pln paczka:) Kupował u chińczyków na stadionie
XXlecia. Więc po ile sprzedawali je w chinach?

mój szwagier sprzedawał reklamówki takie jednorazowki jak mają w
sklepach. Miał przebitkę od 700 do 1000%:) Na papierach różnych,
szczególnie pakowych też kilkaset.

--

Re: Chinskie ceny wcišż budzš mój podziw...

Wtedy zarobi 8zl, bo "poczta zgubila" :-)

Ale 10zl za polecony to faktycznie nie jest duzo .. choc 15 za
priorytet - ktos tu chyba ma spora marze

Nie bylbym taki pewien.

Ale dawniej to mogly byc roznice kursowe itp. Ale  teraz ??

przebitke na drobnicy to zadna sztuka miec, nawet w elektronice -
jesli opornik w hurcie kosztuje centa, to za ile sprzedasz jedna
sztuke w detalu ? musi byc choc 50gr dla rownego rachunku :-)

Ale jak zrobic taki miernik za zlotowke, bo transport tez nie jest za
darmo..

J.

Re: Chinskie ceny wcišż budzš mój podziw...

spalony bezpiecznik.

Re: Chinskie ceny wciąż budzą mój podziw...
Hello Grzegorz,

Popatrz na koszt wysyłki i informację o dopłacie 5 PLN za kolejną
sztukę. Właśnie z powodu tej dopłaty aukcja idzie do weryfikacji i
zapewne szybko wyleci na zbity pysk. 10 PLN za miernik 830 to żadna
rewelacja, a taka jest rzeczywista cena tego miernika.

Re: Chinskie ceny wciąż budzą mój podziw...

A dlaczego Was to dziwi?
Sądzicie że wysyłka 10 takich mierników będzie kosztować 8zł?
Na której poczcie?

Ale pierwszy miernik możesz mieć za 4.79+8zł list ekonomiczny.
Dopiero do drugiego dopłacasz 5 zł dodatkowej przesyłki.

Re: Chinskie ceny wcišż budzš mój podziw...

Sadzimy ze wysylka paczki do 1 kg kosztuje 9.50, do 2kg
11zl, a do 5 kg 13 zl.

Uczciwy sprzedawca mniej wiecej taka gradacje cen by zastosowal.

Ale to juz 12.78 bez gwarancji otrzymania, to w sklepie mozna kupic
za tyle :-)

J.

Re: Chinskie ceny wcišż budzš mój podziw...

Logiczny kupujący wiedziałby, że produkt trzeba też zapakować
tak, aby przeżył niezniszczony wysyłkę. A materiały opakunkowe
kosztują te ekstra parę złotych i fatyga większa przy większej ilości.
Nie widzę tu nic zdrożnego. Sprzedawałeś coś kiedyś na allegro/ebay?

Ale kto Ci każe kupować dwa?

Re: Chinskie ceny wcišż budzš mój podziw...

pilnowanie e-maila tez kosztuje, adresowanie kosztuje, dowoz kosztuje,
stanie na poczcie kosztuje - i temu wszystkiemu nie mowimy nie.

Tylko ze wiemy ze te dodatkowe materialy nie sa na tyle drogie zeby
kazda nastepna sztuka kosztowala az 5 zl drozej. Moze 50 gr.

Po prostu ten sprzedawca przerzuca czesc ceny w koszty wysylki.
A to nie jest uczciwe dla klienta. Chocby w przypadku reklamacji.

Mowie o jednym. Nie 4.79, a 14.79, bo raczej nie zaryzykuje przesylki
zwyklym listem. Pretensji na razie nie mam, bo to stanie na poczcie
moze biznesmana wykonczyc, ale zakup robi sie tak sobie oplacalny.

Ale powiedzmy ze mam chcec na pare sztuk - a tu taka niespodzianka, ze
wcale juz nie po 4.79..

J.

Re: Chinskie ceny wci?ż budz? mój podziw...

To takie urocze. Narzekamy na ludzików z bazarku, dajemy się rąbać tak samo
korporacjom, ze zbrojna organizacja rozbójniczą na czele.

Re: Chinskie ceny wci?ż budz? mój p odziw...
Elo

To jeszcze mało. Natrafiłem na sprzedawcę zegarków ręcznych, co za
każdy następny zegareczek kazał sobie doliczyć... 13 zł do paczki.

Nie tylko nieuczciwe, ale i zabronione przez regulamin.

   Zbyszek
Re: Chinskie ceny wci?ż budz? mój podziw...

Zalezy jakie, bo jestem w stanie sobie wyobrazic ze paczka wartosciowa
kosztuje 13zl od sztuki. A moga byc tez takie po 5 zl sztuka.
Za zegarek.