Chińczycy mnie rozwalili...

...psychicznie.

Otóż w końcu postanowiłem zamówić, tak trochę dla eksperymentu, płytki w allpcb.com

No dobra, to że za 10 szt. PCB trzeba zapłacić 5 USD to już przysłowiowy chuj ( o tej godzinie dzieci śpią, więc piszę jak myślę...).

To, że z przesyłką kurierem TNT trzeba zapłacić w sumie 85 zł, i dostać za kilka dni, zamiast zapłacić 300 zł i dostać za 2 tygodnie, to drugi i trzeci chuj.

Ale, że wchodzę na "orders", i mam listę z podaną godziną wykonania każdej technicznej operacji :

____________________

Solder Mask Positioning Inspection 2017-08-26 04:34 Solder Mask 2017-08-25 22:28 Etching Inspection 2017-08-25 21:46 Etching 2017-08-25 20:35 Dry Film Circuit Inspection 2017-08-25 20:20 Dry Film Coating 2017-08-25 17:40 Panel Plating 2017-08-25 17:38 Conducting Filming 2017-08-25 17:38 First Drilling 2017-08-25 11:24 Cutting 2017-08-25 10:43

_____________________

to mnie doprowadziło do spazmów... No nie wierzę. Oni to muszą chyba tak losowo generować, bo przecież niemożliwe, żeby tak zorganizować proces, firmę i kolejny chuje wie co ?

Czy to kiedyś, kiedyś tam w przyszłości, do kurwy nędzy, będzie możliwe w Nadbałtyckim Mocarstwie ??...

Idę spać rozważając to dramatyczne pytanie.

Reply to
sundayman

W dniu 2017-08-26 o 05:36, sundayman pisze:

[...]

będzie. ale musimy poczekac na czasy, gdy dla przeciętnego wolaka wazniejsze będzie zrobienie czegoś konstruktywnie niż dojebanie sąsiadowi i pełna micha "za darmo".

czyli jakieś 1500 lat.

a.

Reply to
Miller Artur

Mamy pełną michę, ale nie tak pełną jak inni Europejczycy, więc obsrywamy wszystko i wszystkich. Czegóż trzeba więcej? Zrobić coś pożytecznego? Do roboty się wziąć? Eeeee, niee, lepiej w tym czasie posiedzieć na fejsie i zobaczyć kto kogo, i jak obsrał.

jp

Reply to
jacek pozniak

W dniu sobota, 26 sierpnia 2017 05:36:58 UTC+2 użytkownik sundayman napisał:

Witaj w rzeczywistosci gdzie cos sie tworzy a nie czeka na dotacje lub wegetuje w dobrym sampopczuciu od wyplaty do wyplaty.

Tam jest relatywnie prosto: Pracujesz, placa, cieszysz sie zarobkiem.

Oni tez dojda do tego co u nas i tego co na zachodzie. Ale troche im zejdzie.

A do tego czasu, rzeczywiscie, nie marnuja czasu i po prostu robia co trzeba...

Reply to
sczygiel

W dniu 2017-08-26 o 05:36, sundayman pisze:

Chyba jednak możliwe, każdy etap wykonuje inny człowiek lub maszyna i w momencie wykonania operacji potwierdza to w systemie. Dalej już dużo nie trzeba abyś mógł to podejrzeć...

W PL musi dużo wody przepłynąć aby to było możliwe...

Reply to
jacek

Powitanko,

Trzeba, żeby w naszym kapitalizmie było jak w komunistycznych Chinach, czyli taka wolność gospodarcza. Ot taki paradoks. Zapytaj ich ile płacą ZUSu, jakie podatki, ile kontroli mają w firmie i ile one trwają. Myślisz, że nasi płytkarze to się nudzą?

Pozdroofka, Pawel Chorzempa

Reply to
Pawel "O'Pajak

Czwarty jest taki, że sobie w ramach badania możliwości technologicznych chińskiego człowieka testowo wyceniałem płyki 14-warstwowe, z zagrzebanymi przelotkami. Za 10 sztuk miałoby mnie to kosztować

1920 dolarów, ale poza tym nać klient nać pannnn... W Polsce dla 4 warstw jest już problem, a więcej, to nawet nie pytaj.

Pozdrawiam, Piotr

Reply to
Piotr Wyderski

Jakoś to wszystko co piszecie nie jest pocieszające.

Ja do Chińczyków zawsze miałem szacunek. Bo to papier. Bo porcelana. Bo proch. O rakietach nie wspominając.

Ale po tym co zobaczyłem, to pora zacząć się ich bać. Bo skoro oni mogą tak, to mogą wszystko.

Reply to
sundayman

W dniu niedziela, 27 sierpnia 2017 00:33:15 UTC+2 użytkownik sundayman napisał:

Ja ci powiem moja tajemnicę którą odkryłem niezbyt dawno:

Zeby byc zajebistym w tym co robisz wystarczy byc dobrym i rzetelnym. Bo reszta ludzi jest kiepska i beznadziejna.

Za duzo razy okazywalo sie ze mając o czyms takie se pojęcie robiłem robote lepszą od "fachowca". I nie jestem jakims "miszczem swiata".

Masa ludzi wokół jest po prostu gorsza niz przecietna.

A chinczykom poprostu sie chce.

Wrzuc se kanał serpentza z jutuba, poszukaj odcinka o technologii i kobietach. Inne filmiki tez polecam.

Rozpisal bym sie dalej ale nie chce tu politykowac...

Reply to
sczygiel

Nie ma się co bać. Nie możesz ich pokonać, to się do nich przyłącz. Sprawa zapisania córki na kurs chińskiego jest w moim domu dość poważnie dyskutowana.

Pozdrawiam, Piotr

Reply to
Piotr Wyderski

użytkownik sundayman napisał:

Raczej nie, Ty nie jesteś zwolennikiem dopłat rządowych, a tam ichni rząd dopłaca do przesyłek i oni też na tym zarabiają:) Przeca ichnia przesyłka pocztowa nie kosztuje 24usd, kurierska zresztą też.

Takie prototypy.com nie mają szans przebić się tak jak chińczycy, najtańsza przesyłka kurierska z PL do USA to 120 PLN. A tu jeszcze była ostatnio podwyżka cen na poczcie o 20% bo na pińcet plusa brakowało.

Kupić tanio, sprzedać drogo to każdy by chciał. Robisz czasem promocje na swoje sterowniki? Dajesz 2 w cenie 1?

:)

Tak czy siak, oferta ciekawa. Gdyby jeszcze zeszli z ceną przesyłki pocztowej i kurierskiej, byli by bezkonkurencyjni. Wklepałem sobie porównawczo

1pcs na prototypy.com i 5pcs u chinolka i ceny są podobne.
Reply to
Bytomir Kwarigroch

no właśnie muszę taką promocję zrobić. Może nie 2 w cenie 2, ale jeden, który robi za dwa... :)

No jak ? Zamówiłem płytki 50x100, dwustronne. 10 szt. Allpcb = 5 USD + 23 USD kurier chyba to jest około 100 zł

prototypy.com = 297 zł netto. Nawet jak odliczę od tego 19% jako koszt w DG, to nadal jest 240 zł. No to gdzie podobne ? I to bez ceny kuriera.

Przy czym, żeby było jasne - zamawiam w satlandzie nierzadko. Jak potrzebuję 1-2 szt. Przynajmniej do tej pory zamawiałem. Z jakości byłem zadowolony. Z ceny dużo mniej. Z terminu jeszcze mniej.

No oczywiście, rozumiem, że w kraju gdzie jest 40.000.000 obywateli (a pracuje jakieś 250 osób, reszta leseruje), nie da się zrobić fabryki takiej jak w kraju gdzie jest jakiś 1.000.000.000 ludzi. Wiadomo.

Ale, z drugiej strony jednakowoż, mam wrażenie, że można by jednak ciut lepiej i u nas... No ale diagnoza postawiona tu przez paru kolegów (socjalistyczne myślenie zakorzenione w mentalności Polaka) jest imo słuszna. Spotykam się z tym na co dzień prawie;

- "paaaanieeee, ja nie mam na to czasu. To bym musiał specjalnie dla pana maszynę włanczać..." (WŁANCZAĆ !)

- "panie, ja za 5 minut pracę kończę. Co pan myśli, że ja domu nie mam ? Jest 16.50 ! Zamykamy !"

- "Ło panie ! To jest niemożliwe ! TO się nie da zrobić. No uwierz mi pan - ja stary fachowiec jestem, i wiem, że to się nie da. Mowy nie ma !"

itp itd.

Reply to
sundayman

Wtedy, gdy jedna miska ryżu na dzień wystarczy obywatelom owego mocarstwa.

Reply to
Marek

Tak żeś zachęcił, ze też swoje im dzisiaj dałem do roboty. Miałem wysłać do satlandu ale u im wyszło za 5szt 10x8cm 320 zl (w tym koszt samego obwodu coś circa 50zl/szt). W allpcb policzyli $1 za płytkę

+$24 za wysyłkę. Ciekawe jaka jakość. Fakt że wziąłem hal olowiowy, bo bezolowiowy wyszło by $50 zamiast $29. Po godzinie od złożenia zamówienia pierwszy kontakt, chcieli się upewnić o jeden szczegół w projekcie czy w pewnym miejscu nie powinno być otworu. Duży plus dla nich o to pytanie. Jak kiedyś w satlandzie zaznaczylem opcje frezowanie, to i tak frezowania nie zrobili. Jak przez pomyłkę nie zaznaczyłem, że ma być soldermaska oczywiście zrobili bez, a płytka była skomplikowana z dużo minaturowych smd. Nikt nie zapytał czy na pewno brak solddermaski bo płytka wygląda na skomplikowaną.... I jak tu wspierać Polską gospodarkę?
Reply to
Marek

Byś się zdziwił. Oglądałem program o jakimś ichnim intensywnie rozbudowywanym mieście. Burmistrz miał budżet porównywalny z budżetem Polski.

Pozdrawiam, Piotr

Reply to
Piotr Wyderski

No to piąty do kolekcji kolegi Niedzielskiego: u nich się jeszcze daje zamówić SnPb, u nas mamy ROHS i możesz sobie chcieć.

Rozpocznij od wspierania siebie, np. zamawiając w Chinach. :-)

Pozdrawiam, Piotr

Reply to
Piotr Wyderski

No ba, jak w miescie 10 mln ludzi mieszka, i to wcale nie bezrobotnych :-)

Ale pokazywali reportaz z jakiegos chinskiego "ghost city" - tam domy kosztowaly po milion $. Z tym, ze to luksusowe domy, reszta holoty pewnie bedzie musiala splacac kredyt za male mieszkanko.

W dniu 26.08.2017 o 16:52, Pawel "O'Pajak" pisze:

Chińczycy od pewnego czasu reformują swój system ubezpieczeń społecznych. Teraz łącznie na ubezpieczenie emerytalne, zdrowotne,od bezrobocia i od wypadków w pracy pracownik płaci jakieś 11 % pensji a pracodawca około 30% pensji pracownika. Razem ze 40 procent więc podobnie jak u nas.

Reply to
Mario

Kwoty i procenty to nie wszystko. Pytanie jeszcze czy ichnie ustawy podatkowe mają 10 czy >1000 stron... Czy są napisane zrozumiałym językiem... Czy pracownika można zwalniać, gdy nie odpowiada pracodawcy, czy też trzeba to specjalnie uzasadniać albo obchodzić jakąś "likwidacją stanowiska"... Ja tego nie wiem, więc może masz racje - może i oni dryfują tam, gdzie dryfuje UE.

Reply to
Michał

Użytkownik "Michał" napisał w wiadomości

z czasem zdryfuja. Nawet jesli Partia nie dopilnuje socjalistycznych wartosci, to nieskrepowany kapitalizm skonczy sie rewolucją, w ktorej powstanie druga partia :-)

Tylko jeszcze nie wiemy co nastepuje po erze socjaldemokracji ... nieskrepowany kapitalizm ? :-)