cewka - zakłucenia - Page 2

Re: cewka - zakłucenia

halą nie dysponuję, czy to jakiś problem dla ciebie?:O)
poza tym napisałem o indukcyjności bliskiej henra, czyli że może być 0.01H,
lub 0.1H, oczywiście jeśli kosztowo i gabarytowo dało się zrobić 1H to nie
miałbym nic przeciwko:O)

nie wiem jaką ty znasz teorię, ale ta co ja ją znam to mówi coś zupełnie
innego, tyle tylko że większość jest w środku, ale nie wiem co oznacza ta
"większość":O)
zakładam cewkę powietrzną, bo chcę uniknąć wielkich strat (ze względu na
ogromne moce) na przemagnesowywaniu rdzenia, oraz inne w nim straty, więc
może znasz jakiś materiał na rdzeń bez histerezy, nieprzewodzący i
przynajmniej parokrotnie większym "mi er" od powietsza?:O)

jedno pole nie może istnieć bez drugiego:O)

Re: cewka - zakłucenia

Nie, dla mnie nie :-)

A to nie wiem jaka znasz teorie - idealny toroid nie ma pola na
zewnatrz.
Idealny toroid jest z blachy a nie z drutu :-)

A co z tego ma byc ?

Nie bedzie strat w rdzeniu, to beda w miedzi :-(

J.

Re: cewka - zakłucenia

ja też problemu nie widzę, tylko trochę martwi mnie to nawijanie
kilkumilimetrowych zwojów na toroid, chyba że nawinę prosto i potem zawinę w
pierścień, zobaczymy, mam narazie że przynajmniej kondensatora z blachy
kilkumilimetrowej nie będę musiał zwijać:O)

nie wiem co to jest idealny toroid, pewnie tych teorii jest wiele, ale moja
teoria mówi że pole występuje ze wszystkich stron przewodnika/zwoja,
zakwestionujesz to?:O)

chyba nie mogę tego tutaj mówić:O)

straty w przewodniku będą pomijalne, dobiorę odpowiednie przekroje miedzi:O)

Re: cewka - zakłócenia

To kup sobie 10uH z 50gr, też stało koło Pana Henra.

Jak znasz teorię, to możesz ją wykorzystać dokonując obliczeń.
A potem zweryfikuj to doświadczalnie.

Jakoś sobie energetycy radzą.

Pan Henr jest ociężały i nie popędzisz go szybko, więc napewno
nie bedzie to nawet blisko 50Hz, bo dla 50A musiałbyś mieć
jeszcze Wysokiego Pana Sinusa von Volt (tak gdzieś 15KV).

Potrzeba napojenia jednorazowo Pan Henra piedziesiątką
Amperek - czyli ok. 1/3 kWh - kosztuje grosze.
Ty się nie bój znajomych Pana Henra: Domenów Magnetycznych.
Ty się lepiej przejmij kosztownymi jego przyjaciółkami.
Panie Rezystacja, Masa i Objętość potrafią być dokuczliwe.

A więc kasę raczej utopisz w 10^n kg metalu
półszlachetnego jakim jest miedź i jej środkach grzewczych.

Tylko mniej szlachetny metal, jakim jest żelazo, może uratować twoją
zabłąkaną duszę.

Re: cewka - zakłucenia

to znasz jakąś złą teorię, bo Kolega dobrze Ci powiedział. Idealny toroid
(nieskończona ilość nieskończenie cienkich zwojów upchanych gęsto jak
blacha) nie będzie miał pola na zewnątrz. Delikatne naruszenie geometrii -
i będzie miał. Nie spodziewaj się, że ktoś Ci poda na to wzór, nawet gdyby
taki istniał, bo i co byś tam podstawił?

e.

Re: cewka - zakłucenia

widocznie tej teorii nie znam, ale z tego co piszesz to jest jakaś
kompletnie teoretyczna fikcja, więc jednak normalny toroid, ze skończoną a
nawet znaczną średnicą zwojów będzie to pole jednak miał:O)

mnie bardziej od wzorów interesuje szacunkowy procent energii pola na
zewnątrz, bo już z tego co gadacie i z tego co słyszałem, to jednak wychodzi
że trzeba będzie wsadzić ten toroid do blaszanej puszki:O)

Re: cewka - zakłucenia

ZABETONOWANA cewka BETONEM o masie 1000 razy większej od indukcyjności
Nie będzie siała siary zakłóceń wytwarzanego pola. A najlepiej nie zamykać
pętli ortograficznej.

Feromon

Site Timeline