cewka w kluczyku mercedesa

Witam Tak na szybko dostalem kluczyk od mercedesa do "popatrzenia", pojecie mam zadne . Chodzi o cewke /dlawik nawiniete kilkadziesiat zw. na rdzeniu ferrytowym fi

1-1,5mm , owa cewka jest peknieta . Rownolegle z cewka jest kondensator 1210 , wnioskuje ze jest on dosyc stabilny temperaturowo , byc moze jest to uklad rezonansowy . Pilot jest na podczerwien . Jak to dziala moge sie tylko domyslac . Moje pytanie dotyczy nieszczesnej cewki rdzen skleilem , pozostaje nawiniecie uzwojenia . Czy ilosc zwojow jest bardzo krytyczna ?
Reply to
nenik

takie cos

to filtr ir , anteny w tym raczej nie widze , domyslam sie ze komunikacja odbywa sie na dwa sposoby IR i elektromagnetycznie .

Nawine 150 zwoi i oddam jak wyjdzie .

Reply to
nenik

Am 31.05.2010 19:24, schrieb nenik:

to jest najprawdopodobniej blokada samochodu. Działa pasywnie. Jak jest tylko LC, to prawdopodobnie z tych tańszych. Chyba, że z tego obwodu leci coś jeszcze do elektroniki, bo może być to RFID. W samochodzie jest w takim razie układ grid-dip, który odblokowywuje, jak jest obciążony układem rezonansowym o odpowiednich f i Q, lub zasilanie i gadanie przez sprzęg transformatorowy z ww układem LC.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

jak kluczyk sie wyjmie to auto staje , nie wiem jak to dziala w kazdym badz razie nawinalem 150 0,1mm na oryginalnym sklejonym rdzeniu i "dziala"

Reply to
nenik