cewka w kluczyku mercedesa

Witam
Tak na szybko dostalem kluczyk od mercedesa do "popatrzenia", pojecie mam zadne .
Chodzi o cewke /dlawik nawiniete kilkadziesiat zw. na rdzeniu ferrytowym fi
1-1,5mm , owa cewka jest peknieta .
Rownolegle z cewka jest kondensator 1210 , wnioskuje ze jest on dosyc stabilny
temperaturowo , byc moze jest to uklad rezonansowy . Pilot jest na podczerwien .
Jak to dziala moge sie tylko domyslac . Moje pytanie dotyczy nieszczesnej cewki
rdzen skleilem , pozostaje nawiniecie uzwojenia . Czy ilosc zwojow jest bardzo
krytyczna ?

Re: cewka w kluczyku mercedesa

A to nie jest transponder z kodem ? Cos takiego
http://www.steveslockout.biz/blog/?tag=transponder-keys

no coz, zakladajac ze wlasciwy uklad kodowy nie jest w tym co
wydawalo ci sie rdzeniem, to pozostaje sprawdzic.

J.

Re: cewka w kluczyku mercedesa

takie cos
http://500sec.com/wp-content/uploads/2009/11/Key1-499x375.jpg
ma to filtr ir , anteny w tym raczej nie widze , domyslam sie ze komunikacja
odbywa sie na dwa sposoby IR i elektromagnetycznie .

Nawine 150 zwoi i oddam jak wyjdzie .

Re: cewka w kluczyku mercedesa

to jest najprawdopodobniej blokada samochodu. Działa pasywnie. Jak jest
tylko LC, to prawdopodobnie z tych tańszych. Chyba, że z tego obwodu
leci coś jeszcze do elektroniki, bo może być to RFID. W samochodzie jest
w takim razie układ grid-dip, który odblokowywuje, jak jest obciążony
układem rezonansowym o odpowiednich f i Q, lub zasilanie i gadanie przez
sprzęg transformatorowy z ww układem LC.

Waldek

Re: cewka w kluczyku mercedesa

jak kluczyk sie wyjmie to auto staje ,  nie wiem jak to dziala w kazdym badz
razie  nawinalem 150 0,1mm na oryginalnym sklejonym rdzeniu i "dziala"