cewka stycznika

Witam.

Mam urządzenie z wyjściem przekaźnikowym jadnak chciałbym móc przełączać dużo większe prądy i chcem podłączyć do tyego wyjścia cewkę stycznika.

Moje pytanie jaki prąd pobiera taka cewka?

Mój przekaźnik to 3A/250VAC jednak moc przełączania jest 40W/125VA. Czyli jak będę przełączał cewkę z napięciem ~230V to maksymalny prąd to 125/230=0,54A. Czy to wystarczy? Czy muszę stosować jakieś układy gaszące cewki stycznika żeby nie uszkodzić przekaźnika?

Dziękuję za pomoc Grundolf

Reply to
grundolf
Eneuel Leszek Ciszewski
Reply to
Eneuel Leszek Ciszewski
Reply to
Eneuel Leszek Ciszewski

grundolf napisał(a):

A czemu od razu stycznik ? W mikrofalówkach są przekaźniki 20 A montowane na płytce.

Reply to
PeJot
Reply to
Eneuel Leszek Ciszewski
Reply to
Eneuel Leszek Ciszewski

3 do 10 razy tyle, co jak włókno jest gorące.
Reply to
Marek Lewandowski
Reply to
Eneuel Leszek Ciszewski

Eneuel Leszek Ciszewski snipped-for-privacy@czytac.fontem.lucida.console> napisał(a):

To nie jest kwestia wiary, a rutynowy pomiar rezystancji na zimno oraz przyjęcie dla stanu gorącego parametru wynikającego z mocy do dość dokładnego porównania wystarczy!

Wg nomenklatury zawodowej jest metrologiem - i ogół określa go mianem dzielącego włos na czworo (mój formalny zawód)!

Reply to
beny_hill
Reply to
Eneuel Leszek Ciszewski

Raczej ok 15

pisz_na.mirek
Reply to
Eneuel Leszek Ciszewski

Przeciez podzielone tam juz podaja - 20.35 to jest wtedy jak sie wolfram topi. 2800K to 14.55 wiecej.

zarowka 100W 230V na zimno: neolux: 40.9 38,9 osram: 39.1 41-140

odrzucajac te czwarta [nic nie poradze taka sztuka, co chwile inny pomiar, ciekawe czemu ?] to mamy kolo 40 ohm. A powinno byc 529 - 13.2 raza wiecej