Cewka sie grzeje

Dlaczego?

i jak obliczyć mniej więcej jak bardzo się nagrzeje

cewka bez rdzenia - powietrzna

Reply to
Helios

W dniu 2013-09-19 19:23, Helios pisze:

Bo płynie prąd. Elektron nie zawsze trafi na dziurę, czasem rozbije się o węzeł sieci krystalicznej, pobudzając ten węzeł do drgania, co my nazywamy temperaturą.

Jak bez rdzenia, to możesz potraktować ją jako rezystor. Zmierz rezystancję albo oblicz z wzoru ro el przez es.

Ważne jeszcze dla jakiej częstotliwości. Bo coś co dla 50Hz nie ma reaktancji, dla 50GHz może być Everestem nie do przebycia.

Reply to
Tomasz Wójtowicz

Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" snipped-for-privacy@nospam.com napisał w wiadomości news:l1h08f$hmh$ snipped-for-privacy@node2.news.atman.pl...

A węzeł to z czego jest, że elektron może się o niego "rozbić"?

Reply to
Marek

W dniu 2013-09-23 07:23, Marek pisze:

To jest j±dro atomu metalu. Fizyka na poziomie szko³y ¶redniej.

Reply to
Tomasz Wójtowicz

Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" snipped-for-privacy@nospam.com napisał w wiadomości news:l1ott2$54o$ snipped-for-privacy@node2.news.atman.pl...

Chyba inaczej rozumiecie słowo "rozbić" :) P.G.

Reply to
Piotr Gałka

Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" snipped-for-privacy@nospam.com napisał w wiadomości news:l1ott2$54o$ snipped-for-privacy@node2.news.atman.pl...

Chcesz powiedzieć, że elektrony się rozbijają o jądra atomowe? A ja tyle lat myślałem, że one tylko krążą wokół jąder i co niektóre (np. pod wpływem siły elektromotorycznej) mogą być wyrwane z tego krążenia i polecą sobie do innych jąder.

Reply to
Marek

Użytkownik "Marek" napisał w wiadomości Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" snipped-for-privacy@nospam.com napisał w wiadomości

krazenie jeszcze jest w programie szkoly sredniej, ale od ~80 lat wiadomo ze nie wiadomo jak sie poruszaja. Z krazeniem to nie ma nic wspolnego :-)

Metal to podpada pod fizyke ciala stalego. Dokladne omowienie to chyba na poziomie studiow doktoranckich.

J.F