cewka do przetwornicy synchronicznej

Witam

potrzebuje zrobic cewke tak jak w temacie do przetwornicy synchronicznej (buck conwerter). Uklad powinien dzialac z czestotliwoscia 50kHz a max obciazenie to 20A. Nigdy do tej pory nie nawijalem cewki a nie potrafie znalezc odpowiedniej w sklepie. Chcialbym to zrobic na rdzeniu toroidalnym. Jakie parametry powinienem wziasc pod uwage przy zakupie rdzenia, jak moge cewke oslonic (zabudowac), jaki typ materialu wybrac aby cewka nie nasycala sie dla zadanego obciazenia ? Za wszelkie wskazowki z gory dziekuje.

Pozdrawiam GU

Reply to
6rzes

Potrzebujesz cewki gromadzacej energie. Wiec albo rdzen z nacieta szczelina, albo specjalny material z "rozproszona szczelina", albo inny rdzen.

Dziwne - nie widzę oryginału tego posta :( Brakuje istotnych danych - zakresów napięć wejściowych i wyjściowych.

Rdzeń toroidalny ze szczeliną - największy to TN26. Przy 20A zaledwie

8 zwojów co daje 7.2 uH :( Czyli najprawdopodobniej z toroidalnych pozostają tylko rdzenie proszkowe - będą się grzały...

Hmmm... Coś nie tak z cytowaniem i znowu nie mam oryginału?

Myślę, że w ciemno można przyjąć, że to niegóglalne ustrojstwo ;)

2 mm^2 - 10A/mm^2 to trochę za dużo,

Że też koło mnie nikt nie wywala takich zabawek...