Ceny...czy ja jestem jakis dziwny - Page 2

Re: Ceny...czy ja jestem jakis dziwny

W Polsce moze i tak. Tu gdzie jestem to ciezko mi bylo wlasnym oczom
uwierzyc ze to idzie szybko, z listy, sprawnie i bez zgrzytow. Nie
wiem... moze bylem w serwisie w zly dzien? Moze to 1 kwietnia byl ;-)

Samochod kumpla, Toyota. Co do serwisu naprawde bylem pod wrazeniem.

--
Jerry1111

Re: Ceny...czy ja jestem jakis dziwny

Hehe... czasem to nawet sprawdzaj─ů wi─Öcej ni┼╝ jest :-)
Pami─Ötam jak w Fordzie Escorcie podczas przegl─ůdu gwarancyjnego mia┼éem
w┼Ťr├│d wykonanych czynno┼Ťci wpisane "sprawdzenie poziomu p┼éynu we
wspomaganiu układu kierowniczego". Sęk w tym, że akurat model Escorta,
który miałem w ogóle nie posiadał wspomagania :) Choć jakby się
zastanowić, to mogli wpisać, że zgodnie z danymi producenta: "płynu w
układzie wspomagania nie stwierdzono" :):):)

P.S. Czy mo┼╝na rzetelnie skontrolowa─ç stan tarcz i klock├│w hamulcowych
bez zdejmowania ko┼éa, czy cho─çby ko┼épaka zas┼éaniaj─ůcego kompletnie te
elementy ? ┼╝e o szcz─Ökach i b─Öbnach hamulcowych nie wspomn─Ö.

Pozdrawiam
Grzegorz

Re: Ceny...czy ja jestem jakis dziwny

Tak,bez trudu, włóż rękę za koło, tylko nie na rozgrzane tarcze i pomacaj,
tarcza
nie jest schowana a je┼Ťli podniesiesz samoch├│d to nawet mo┼╝esz zdj─Öcie sobie
zrobi─ç.

Co do nadgorliwo┼Ťci - to mi ostatnio przy zmianie oleju wlali wi─Öcej oleju
ni┼╝ mie┼Ťci silnik,
przynajmniej na rachunku tak by┼éo :) , dla pewno┼Ťci, ┼╝e to tylko naci─ůganie
na kasę a nie głupota
sprawdziłem poziom w silniku a był OK.

Innym razem zapłaciłem za odpowietrzenie hamulców czego nie zrobili - ale
niestety powinni byli to zrob─ç :(

Ech to takie polskie......

zbyszek

Re: Ceny...czy ja jestem jakis dziwny

Macaj─ůc, to mo┼╝na stwierdzi─ç, ┼╝e tarcza jest :-) Po podniesieniu
samochodu mo┼╝na obejrze─ç tylko jedn─ů stron─Ö tarczy. O stanie klock├│w
hamulcowych raczej trudno by się było wypowiadać. Fakt, że to zależy od
konstrukcji szcz─Ökotrzymaczy. W niekt├│rych samochodach s─ů te┼╝ os┼éony i
tarczy od wewn─ůtrz za bardzo nie wida─ç. Ale co w przypadku hamulc├│w
b─Öbnowych wyst─Öpuj─ůcych jeszcze do┼Ť─ç powszechnie w tylnych ko┼éach wielu
samochod├│w ?

Pozdrawiam
Grzegorz

Re: Ceny...czy ja jestem jakis dziwny

Dotykasz tarczy i czujesz jak głęboki ma zewnętrzny rant - oceniasz jej
grubo┼Ť─ç,
zwichrowa┼ä to okiem nie zobaczysz. Tarcze schodz─ů podobnie z obu stron,
klocki to tylko grubo┼Ť─ç ile zosta┼éo...

Jak piszczy i zgrzyta to podnosisz samochód, zdejmujesz koło i bęben i
ogl─ůdasz,
a jak nic nie dolega to nic nie robisz - to nie samolot :)

zbyszek

Re: Ceny...czy ja jestem jakis dziwny

To w wielu samochodach w og├│le nie ma sensu nic ogl─ůda─ç, tylko popatrzy─ç
na desk─Ö rozdzielcz─ů czy nie ┼Ťwieci kontrolka zu┼╝ycia klock├│w :-)

Czyli p├│ki si─Ö jako┼Ť toczy do przodu i nie zgrzyta za bardzo, to nie
zagl─ůda─ç...
Fakt, lotnicze przyzwyczajenia przenosz─ů mi si─Ö na samochody i troch─Ö
mnie to niekiedy dra┼╝ni :-)

P.S. Kończymy bo nam się EOT zrobił ;-)

Pozdrawiam
Grzegorz

Re: Ceny...czy ja jestem jakis dziwny
Znajdz sobie elektryka-renciste. Mysle, ze za 3 stowy Ci to zrobi. A jak mu
dasz 500 (polowe, albo i wiecej renty), to bedziesz mial wyglaskane i
posmarowane wazelina.

Re: Ceny...czy ja jestem jakis dziwny

ja mialem podobna sytuacje z inna firma tez jedyna i powiedzmy ze strzele
ze lacznie chcieli kolo 9000 zl
czyli 6000 zl za robocizne. Acha sciany gipsowe u mnie, sufit podwieszany
i takie tam udogodnienia. Znalazlem wykonawce za 1/10 ceny i oni tez byli
bardzo z tego zadowoleni, powod ? , nie lubia sie babrac brudem i daja
ceny zaporowqe.
przyjechali skonfigurowali podlaczyli juz za "normalna" cene 1500zl

--
U┼╝ywam klienta poczty Opera Mail: http://www.opera.com/mail /

Re: Ceny...czy ja jestem jakis dziwny

Popro┼Ť o pisemn─ů ofert─Ö z kalkulacj─ů cenow─ů szacowanych nak┼éad├│w robocizny i
materiałów.
Je┼Ťli nie zechc─ů da─ç, znaczy ┼╝e knuj─ů (cena wyssana z brudnego
palca/sufitu).

Roman

Re: Ceny...czy ja jestem jakis dziwny

Hehe, ja ostatnio rozwalalem taka kalkulacje cenowa na 4 czytniki kontroli
dostepu :)
Wyszlo z niej, ze koszt robocizny na godzine jest w miare OK (po
przeliczeniu wszystkich skladnikow wyszlo ok. 35zl/h). Ale za to wyszlo im
tez, ze instalacja 4 czytnikow z pracami przygotowawczymi zajmie im 168h...
no i do tego materialy... mozna sobie latwo policzyc... wysmialem oferte
i... nie mam systemu kontroli dostepu :)
Co wiecej - wzialem 2 inne firmy, ktore zrobily mi wycene (w tym oferte od
producenta, firmy HSK Data z Krakowa).  Ich oferty byly o ok. 2-3 tys zl
mniejsze, co przy ogolnych kosztach 17tys zl rowniez nie wygladaly
imponujaco...
No coz - taki rynek...

Wiesz jak to mowia - jak chcesz tani bukiet, to najtaniej wlasne kwiatki
posiac sobie w ogrodku...

Pozdrawiam
Michal

Re: Ceny...czy ja jestem jakis dziwny

168h...

i o to chodzi - je┼Ťli trzeba da─ç na pi┼Ťmie taki nonsens to przynajmniej
cz─Ö┼Ť─ç oferent├│w si─Ö troch─Ö puknie w g┼éow─Ö i nie wypu┼Ťci podpisanego takiego
dokumentu. (Akurat trafi┼ée┼Ť na odpornych twardzieli - podpisz─ů si─Ö pod
dowolnym idiotyzmem, byle zarobi─ç !)

Tako jest... Maj─ůc info z kilku miejsc, mo┼╝na sobie chocia┼╝ wyrobi─ç jako
tak─ů opini─Ö o danej robocie i odrzuci─ç oferty ewidentnych hochsztapler├│w.

Roman

Re: Ceny...czy ja jestem jakis dziwny

Jak już niektórzy powiedzieli, zależy od warunków/utrudnień. Ale ZTCW to ja
bym ci zrobi┼é za 500z┼é do r─Öki. Ale ja jestem elektrykiem-rencist─ů :) i ZUS
czy skarb├│wk─Ö mam w D...
--
Jacek

Re: Ceny...czy ja jestem jakis dziwny

Troch─Ö NTG, ale to niby dlaczego?

Re: Ceny...czy ja jestem jakis dziwny

  Wyci─ů┼ée┼Ť z cytatu.
  Zgrabnie omin─ů┼é ten problem: "500 z┼é do r─Öki".
  Tak jakby zap┼éata zaliczki na podatek nie mia┼éa i┼Ť─ç z jego
pieni─Ödzy (wi─Ökszych ni┼╝ te "500 do r─Öki") b─ůd┼║ sugerowa┼é ┼╝e
zamawiaj─ůcy ma sobie najpierw te pieni─ůdze ukra┼Ť─ç (aby US
o nich nie wiedział, to po podatek nie przyjdzie).

pzdr, Gotfryd

Re: Ceny...czy ja jestem jakis dziwny

Mysle, ze wygodniej jest sie podcierac papierem toaletowym :D

Pozdrawiam
Michal

Re: Ceny...czy ja jestem jakis dziwny
Z tego co wida─ç s─ů pewne nie┼Ťcis┼éo┼Ťci.
1) Jest pi─Ö─ç urz─ůdze┼ä do przymocowania.
2) Kilkana┼Ťcie metr├│w kabla, ale tylko cz─Ö┼Ť─ç b─Ödzie mog┼éa by─ç po┼éo┼╝ona w
isniej─ůcych listwach, lub nie, gdy┼╝ jest to pi─Ö─ç dodatkowych urz─ůdze┼ä.
Czy dotychczasowe listwy, trzeba wymienić na większe, czy wystarczy dołożyć
przew├│d i pokrywka zamknie si─Ö na ca┼éej d┼éugo┼Ťci?
Je┼Ťli nie, to znaczy, ┼╝e praca jest potr├│jna: 1 - sprawdzenie 2- usuni─Öcie
starych korytek 3-monta┼╝ nowych.
W brew pozorom sprawdzenie całej istalacji to zmora.
3) Przewiercenie kilku dziur- Raczej kilkunastu.
4) To zdaje si─Ö jest Warszawa, wi─Öc sam dojazd w dwie strony pewnie ok. 3h.
5) Zapewne zleceniodawcy zale┼╝y na uruchomieniu ca┼éo┼Ťci, a nie tylko na
montażu. Czy jest dostępna szczegółowa dokumentacja?
( kolory przewod├│w, rysunek zbiorczy pod┼é─ůczonych urz─ůdze┼ä)
6) Co wchodzi w sk┼éad istniej─ůcego systemu? (np. 2 urz─ůdzenia, 10 czy 100)
Ma to wp┼éyw na rozeznanie si─Ö w temacie oraz na mo┼╝liwo┼Ťci rozbudowy. (np.
zasilacz okaże się za słaby)
I to s─ů takie podstawy co do wyceny.
Ja szacuję, że oferta była na ok. 5000zł. netto, skoro kolega był
przera┼╝ony.
Niemniej jednak z powyższych informacji wnioskuję, że kolega chciał
udowodni─ç, ┼╝e cena jest bardzo wysoka. My tego nie wiemy.
Mam te┼╝ nadziej─Ö, ┼╝e wydruki powy┼╝szych post├│w nie b─Öd─ů u┼╝yte jako argument
do obni┼╝enia ceny w negocjacjach.
Mogłoby tak być, ale trzeba rzetelnie przedstawić warunki.
Inaczej - te odpowiedzi koleg├│w to fikcja i czysta teoria zwi─ůzana b─ůd┼║ z
nadziej─ů na ┼éatwy temat, b─ůd┼║ z innego rodzaju do┼Ťwiadczeniami.
Je┼Ťli koledze naprawd─Ö zale┼╝y, aby kto┼Ť inny to wykona┼é - to prosz─Ö si─Ö tak
ogłosić:
[zlecenie] Rozbudowa systemu alarmowego.
I poniżej szczegółowy opis i link do rysunków.
Z pewno┼Ťci─ů kto┼Ť si─Ö zg┼éosi, je┼Ťli uczciwie przedstawi si─Ö co jest do
zrobienia.

Sylwester Łazar
Re: Ceny...czy ja jestem jakis dziwny

Tylko monta┼╝ fizyczny czy te┼╝ konfiguracja systemu Bewator?
Sam montaż w opcji "dobrze" to około 1000 zł netto. W opcji "tanio" 500 zł.

Firma "ta jedyna" pewnie chciała 3000 zł?

yabba

Re: Ceny...czy ja jestem jakis dziwny

Zatem wykonanie "dobrze i tanio" to 1500 zł.

TomT

Re: Ceny...czy ja jestem jakis dziwny

:)

yabba

Re: Ceny...czy ja jestem jakis dziwny

Ty jak biznesmenik ,chcia┼éby┼Ť oczywi┼Ťcie aby by┼éo to zrobione  gratis  albo
mo┼╝e dasz 10 z┼é za instalacje  a najlepiej aby ci jeszcze zap┼éacili ┼╝e
pozwolisz im zainstalowa─ç  to w twojej posiad┼éo┼Ťci ....

Site Timeline