Centralka PBX mini-mini

Witajcie,

Otrzymałem zlecenie zakupienia i uruchomienia małej centralki
telefonicznej, do której przyłączona byłaby jedna linia miejska oraz
czterech abonentów wewnętrznych.
Jedyne, co znalazłem w sieci to:

http://sklep.avt.pl/p/pl/492179/centralka+telefoniczna+24+-+plytki+drukowane+i+zaprogramowany+uklad.html

Czy ktoś miał do czynienia z tym urządzonkiem i może wię wypowiedzieć o
jego funkcjonowaniu?
Może polecacie coś innego, za niewielkie pieniądze?
Z góry dziękuję za wszystkie pomocne uwagi.

pozdrawiam
raqs

Re: Centralka PBX mini-mini

A może rozsądniej, jeśli jest taka możliwość, przejść na ISDN?
Wszystko co potrzebne, a nawet więcej będzie już w standardzie.

--
AWa.

Re: Centralka PBX mini-mini

I jeszcze jeden pomysł, taką funkcjonalność mają słuchawki DECT
podłączone do jednej bazy, lub kilku baz sprzężonych ze sobą jeśli teren
jest bardziej rozległy.

--
AWa.

Re: Centralka PBX mini-mini

W opisie pisze:
"W małej centralce zwykle większość połączeń realizowana jest na linie
miejskie. Dlatego po podniesieniu słuchawki użytkownik łączony jest z
?miastem?. Jeśli linia jest aktualnie zajęta, można wykonać połączenia
wewnętrzne lub uruchomić inne funkcje"
Jeśli to znaczy że nie można zainicjować połączenia wewnętrznego o ile
jest
wolna linia miejska to IMO jest to poważna wada.

Poza tym czasem trafiają się używane centralki nawet za mniejsze pieniądze
niż ta którą przedstawiłeś.
--
Jacek

Re: Centralka PBX mini-mini
Za 100 zł kupisz kompletną, sprawną, używaną centralkę na 1 linię
zewnętrzną
i 5 wewnętrznych, gotową do użycia po podłączeniu.
Robienie czegoś takiego samemu, nawet z gotowych podzespołów ma sens tylko
dla hobbysty.
A poza tym ta płytka raczej nie pozwala na rozmowy wewnętrzne.

Re: Centralka PBX mini-mini
No właśnie jest coś takiego, jak DGT-5, ale jakoś nie moge w sieci na to
trafić.
Są też takie urządzonka, jak Fritz 7340
http://allegro.pl/fritz-box-fon-wlan-7340-international-edition-fvat-i2844791159.html

ale jak dla mnie, to ma trochę za dużo funkcji, których nie wykorzystam.

pozdrawiam
raqs

Re: Centralka PBX mini-mini

A może szukaj w telefonach stacjonarnych/centrale  a nie komputerach?:
http://allegro.pl/nowa-centralka-telefonoczna-slican-its-0206-i2846058868.html

Re: Centralka PBX mini-mini

Chyba pomylileś nazwy i dlatego nie możesz znaleźć - DCT-5
1 miejska 5 wewnętrznych różne opcje w zależności od wersji

K.

Re: Centralka PBX mini-mini

Proponuję zrobić to na voipie.

Jak zaczniesz szukać centralek VoIPowych, to znajdziesz tego więcej.
Możesz to spokojnie i bezinwestycyjnie postawić na starym pececie,
albo na jakimś popularnym NASie (soft asterisk, albo jego pochodne)- wybór
jest ogromny -
a przy okazji będziesz mógł zamieść kilka ciekawych tematów dodatkowo.

Telefony IP też są już ogólnie dostępne, w normalnych cenach.
Ja korzystam z rozwiązań producenta Grandstream - przyzwoita chińszczyzna
ale na pewno znajdziesz tańsze rozwiązania, jeśli cena jest krytyczna.

Re: Centralka PBX mini-mini

Mógłbyś rzucić jakiś konkretny przykład?

Mirek.

Re: Centralka PBX mini-mini

ja używam w pracy i w domu QNAP'ów
(http://www.qnap.com/en/index.php?lang=en&sn82%2&c35%1&sc51%4 )

ale ponoć synology robią to samo a są tańsze
i ktoś jeszcze kiedyś polecał gearbox'a - ale z tymi producentami ja nie mam
doświadczenia...

tu możesz popatrzeć jaki soft masz "standardowo suportowany" przez
producenta
http://www.qnap.com/en/index.php?lang=en&sn85%9

w twoim przypadku zapewne będzie Cię interesować Asterisk
ale jak wrzucisz jeszcze Optware IPKG
to możesz dostać zawrotu głowy od możliwości instalacji pakietów ipkg
np. http://www.nslu2-linux.org/wiki/Optware/Packages

pzdr

Re: Centralka PBX mini-mini

Aaaa! o tym mowa. Ja myślałem że Ty znasz jakiś darmowy hosting, na
którym można sobie (przykładowo) Asteriska postawić.
Z drugiej strony Qnap... hmm... można to uruchomić na czymś znacznie,
znacznie tańszym, ale jak ktoś ma - czemu nie.

Mirek.

Re: Centralka PBX mini-mini

chyba większość operatorów voip daje taką funkcjonalność.
popytaj na grupie alt.pl.voip - na pewno ktoś Ci doradzi jakie wybrać
aparaty, jaką centralkę i z jakiej firmy skorzystać

biznesowo, możesz skorzystać z oferty GTS - oferują rożne rozwiązania
głosowe
nawet na kilka numerów

oczywiście - o tym tez informowałem - qnap jest jednym z droższych,
ale przynajmniej jest semi-profi - jest stabilny i przewidywalny -
w firmie - nie do przecenienia

pzdr