centralka Esprit 478

Poszukuję schematu centralki alarmowej Esprit 478. Pilnie mi potrzebny. Nie chodzi o schemat połączeń z instrukcji tylko wewnętrzną elektronikę, Mam brak ładowania akumulatora i szukam przyczyny.

Reply to
slawek7

748 ?

A która to wersja? Ze stabilizatorem liniowym czy impulsowym? Nie masz w ogóle napięcia na ładowaniu? Działa na naładowanym akumulatorze bez AC?

O schemacie zapomnij raczej, ale tam cudów nie ma - można się domyślić ewentualnie sobie część rozrysować.

Mirek.

Reply to
Mirek

Na google nic nie ma. Dlaczego zawsze kazdy ma pytajacego za glu.....pka, ktory nie pomysli o tym - tego nie rozumiem???? To taka uwaga bo na prawde takim pytaniem cisnienie podnosi sie.

Wersja centralki ze stabilizatorem liniowym 7805. Jest tam tranzystor BUZ71A. Podobno to on pada lecz po wymianie jest dalej brak ładowania. Napiecie jest ale okolo 9V, a ja podlacze do akumulatora to jest to za malo do ladowania. Jest tam potecjometr ale nie moge dojsc co on reguluje? Moze pomiart napiecia jest bledny?Działa bez AC na kumulatorze, choc nie zawsze tzn. sa momenty ze sie wylacza calkiem.

Reply to
slawek7

Właśnie napięcie końcowe ładowania. Cżęsto zdarzało się, że nie kontaktował ślizgacz.

Hmmm,, to może być jeszcze grubsza sprawa, bo ta centralka okresowo testuje akumulator odłączając ładowanie i obciążając go - o ile ma zasilanie z AC - możliwe, że "nie wie" że go nie ma.

Mirek

Reply to
Mirek

To co proponujesz? U mnie nie ma sewisu tego sprzetu, a wyslac kurierem nie moge bo to nie moje. A jak centrala sprawdza akumulator, moze cos z tym obwodem?

Reply to
slawek7

My wysyłamy do serwisu (OMC-Industrial) po za drobnymi naprawami typu potencjometr czy bezpiecznik. Jeżeli nie możesz wysłać to pozostaje rozrysować ten układ ładowania i go rozgryźć.

Na pewno odłącza ładowanie i mierzy napięcie na nim,,, ale czy obciąża... bywały przypadki, że nie pokazywała ustarki a po zaniku AC padała od razu - akumulator był całkowicie wyschnięty, Program do obsługi przez linię telefoniczną pokazuje napięcie łądowania i napięcie akumulatora - jeżeli akumulator jest niedoładowany (lub uszkodzony typu zwarta cela) to napięcie ładowania jest prawidłowe a napięcie akumulatora niższe. Wynika z tego, że musi być klucz rozłączający obwód i pomiar przed i za nim. Przed tym kluczem powinien być zwykły stabilizator napięcia z ograniczeniem prądu - cudów nie ma.

Mirek.

Reply to
Mirek