cent w TME

jakie sa wasze opinie na temat cen w TME glownie chodzi o elementy elektroniczne scalaki, tranzystory, kondzioi itd

ma ktos taniej i rownie sprawnie?

Reply to
gsm

W dniu 2011-09-07 11:20, gsm pisze:

W TME nie jest ani sprawnie ani tanio !

Reply to
Jerzy Dombczak

W dniu 2011-09-07 12:06, Jerzy Dombczak pisze:

Zgadza się. Problemy przy byle okazji, potrafią sprzedać element który jest na stronie internetowej, przy odbiorze zamówienia okazuje się, że go fizycznie w magazynie nie było. Ma przyjść za tydzień, dociera za 3 miesiące. Kasa w tym czasie leży na ich koncie. ITD. K.

Reply to
John Smith
Reply to
identifikator: 20110701

Wszystko? U mnie zamówienia w TME to 10% obrotu. Drobnicę kupuję, typu rezystory, baterie, lutowie. Z np. MSP430 mają układy sprzed 5-10 lat, przetworniki ADC podobnie. itd. K.

Reply to
John Smith

Podajcie alternatywnych dostawcow.

Ja generalnie jakos sie dogaduje i dosylane paczki wysylaja na swoj koszt. Generalnie troche sie pochrzanilo jak zmienili sytem na jakis szwabski - kiedys bylo lepiej.

ale jak macie kogos lepszego to prosze mi podac

Reply to
gsm

W dniu 07.09.2011 13:09, gsm pisze:

farnell, digikey, kamami - zależy co

Reply to
Michoo

W dniu 2011-09-07 12:38, John Smith pisze:

Ja prawie nigdy nie mam z nimi problemów. O godzinie 16 pakuję do koszyka, płacę płace paypalem i o 9 rano mam towar. Od paru lat większość zakupów robię przez TME. Nie opłaca mi się jeździć po sklepach we Wrocku. Tansi niż Elfa. A wpadki z zapakowaniem innego towaru zdarzają się i Elfie i innym dostawcom. A zamówienie w Elfie, Distrelec czy czy innych trwa ze 3 dni a nie 1. Taniej niektóre rzeczy są w Farnellu a jeszcze taniej W Digikey.

Reply to
Mario

Ja również, jako hobbysta, nie narzekam na jakość i szybkość obsługi w TME. Np. nigdy nie zdarzyło mi się abym płacił za przesyłkę drugiej części zamówienia tak jak to ktoś wcześniej napisał. Nigdy też nie było tak, że sprzedali mi coś czego nie mieli w magazynie. Tzn. w zasadzie tak było, ale była też przy tym informacja że danego towaru brak jest w magazynie i trzeba będzie poczekać ileś tam czasu. Z drugiej strony niektóre ceny rzeczywiście mają mało atrakcyjne. Ale skoro hobbyści nie kupują w ilościach wagonowych to osobiście nie widzę większego problemu. :-)

Reply to
JDX

W dniu 2011-09-10 02:30 Mario napisał(a):

Hehe, niż ELFA to taniej ma chyba prawie cały świat.

Reply to
Adam Dybkowski

W dniu 2011-09-10 21:15, Adam Dybkowski pisze:

A mimo to widzę, że często służby utrzymania ruchu kupują w Elfie.

Reply to
Mario

W dniu 2011-09-11 00:59 Mario napisał(a):

Może potrzebują po prostu części niedostępnych nigdzie indziej, niezależnie od ceny? W ELFIE to kupisz od ręki nawet płytę z procesorem

486. Tylko po co? Inna sprawa, że ELFA to dobre źródło części dostępnych gdzie indziej tylko hurtowo. Na przykład pojedynczych bramek (74HC1G) - kto to inny sprzedaje detalicznie w dużym wyborze? A w konstrukcjach prototypowych można sobie pozwolić na wyższy koszt elementów, bo i tak przy późniejszej produkcji kupi się hurtowo całą taśmę elementów gdzie indziej.
Reply to
Adam Dybkowski

W dniu 2011-09-13 07:21, Lelek@ pisze:

Trzeba doliczyć czas na związany z odprawą. W sumie do szybkich zamówień nie bardzo się nadaje. Ale daje możliwość zaoszczędzenia około 30%-40% kosztów.

Polemizowałbym. Dzisiaj zamawiałem w trzech sklepach - TME, Farnell i RS. TME ma dość duży wybór, ceny złącz i kondensatorów znacznie niższe niż np Farnell, świetną logistykę - dzisiaj do 16 zamawiam jutro rano odbieram. Dodatkowo płatność paypal przez co nie czekają na wpłynięcie kasy na konto. Farnell ma często tańsze IC ale droższe elementy bierne. Nie wystawia polskich faktur. Trzeba się rejestrować jako VAT EU albo korzystać z firmy pośredniczącej. Całość trwa ze 3 dni. RS jak widzę ma problem z wystawieniem faktury na jeden adres a wysyłką na inny. Zresztą Farnell tak samo wysyła tylko na adres z proformy. Według mnie TME jest najlepsza z wymienionych i w sumie niezła dla małych zamówień. Gdybym robił setki i tysiące sztuk to pewnie oparł bym się głównie na dostawach bezpośrednich z Chin.

Reply to
Mario

W dniu 13.09.2011 15:12, Mario pisze:

Nie tylko, adres wysyłkowy może być inny niż na fakturze.

Reply to
Zbych

W dniu 2011-09-13 15:32, Zbych pisze:

Owszem ale z tego co mi powiedziano w BOK, to tylko jeśli wysyłka jest za pobraniem. Jeśli płacę przelewem na podstawie proforma to dane tam użyte są adresem wysyłkowym a także danymi do wystawienia faktury.

Reply to
Mario

Raz tylko płaciłem w ten sposób jak nie chciała mi przejść karta i wydaje mi się, że dostałem paczkę na adres wysyłkowy.

Reply to
Zbych