CEMI - Page 3

Re: CEMI

Tylko że 8080 to już nawet nie bardzo było jak robić, świat poszedł do
przodu i jakoś nie chciał czekać. Z samych tranzystorów i prostych
układów trudno się utrzymać. Poniżej 5um nie dało się zejść, a i z tym
było tak sobie. Na dodatek pokutowała powtarzana mantra: "musimy
istnieć, bo bez nas..."
Okazało się, że jednak można żyć bez nich. Trochę szkoda, ale żeby przez
to było źle, to nie powiem.
A że przydałby się ośrodek zdolny do produkcji półprzewodników, nawet
dotowany, to inna sprawa, ale zahaczająca mocno o politykę, a to już
napawa mnie obrzydzeniem.
Nie chcieli nas wpuścić z wycieczką na produkcję, bo "czystość
pomieszczeń" itd, a obok facet wiercił dziurę w ścianie... Żeby nie było
wątpliwości - na hali produkcyjnej.

Pozdrawiam

DD

Re: CEMI

No cóż, ja miałem zupełnie inne doświadczenia z tranzystorami BF457 w
pakietach centrali E-10A. Wymieniałem tysiące sztuk tego szmelcu. Nie
trzymały nominalnego wzmocnienia, czy raczej nie miały go od samego
początku. Nawet zamawialiśmy u nich selekcjonowane ale i tego nie
potrafili zrobić. Gdy CEMI padło, to pojawiły się w sklepach tranzystory
z logo o wyglądzie litery beta. Podobno rumuńskie i te miały o wiele
lepsze wzmocnienie, choć wymagały selekcjonowania wartości wzmocnienia,
bo rozrzut był spory. Za to poczułem sie jak w raju, gdy w końcu
zaczęliśmy otrzymywać tranzystory Philips "made in Hong Kong". Cała
szyna miała katalogowe wzmocnienie z minimalnym rozrzutem. Po prostu
brałem je po kolei, montowałem i wszystko działało jak należy. Podobnie
było z innymi półprzewodnikami, choć nie akurat pod względem
wzmocnienia. Po prostu parametry zupełnie dowolne. Podobnie było w
telewizorach. Ja za CEMI nie płaczę.
Maciek

Re: CEMI

W 1988 w programatorze EPROMów do sterowania klucza PNP włączającego Vpp 25V
zastosowaliśmy UCY7407.
Gdy kilka sztuk wróciło z uszkodzonymi tymi scalakami zdecydowaliśmy - nigdy
więcej Cemi i pomogło zdecydowanie.
P.G.

Re: CEMI

Powitanko,

W 1974r to byli w miare na czasie. Przynajmniej jak porownuje katalogi
CEMI i TI. Potem niestety zostali w tyle.
Najbardziej sie dziwie, ze padlo dawno temu tyle firm produkujacych
lampy elektronowe. Jasna sprawa, ze poza audio nikt tego nie stosuje,
ale wlasnie w tej "niszy" mozna bylo cos zdzialac. Nikt juz pewnie nie
ksztalci w dziedzinie budowy lamp, jak umra ostatni fachowcy, to bedzie
po ptokach.
Tonsil tez mial wszelkie szanse przetrwac. Z pewnoscia nie z taka
produkcja jak 20 lat temu, ale maszyny, komora bezechowa, co sie z tym
stalo?

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
Re: CEMI

I co byśmy zrobili z potencjałem największego na świecie producenta
lamp elektronowych? Gdyby podaż wciąż była taka jak za Gierka, to by
przemysł audiofilski (w formie jaką dzisiaj znamy) w ogóle nie powstał.

Aż się boję spytać, co się z Janem Hennelem dzieje.

Jarek

PS
Dlaczego z całego RWPG i Układu Warszawskiego akutat w Polsce tak długo
produkowano i sprzedawano lampowe radia, to jest dla mnie całkiem jasne.

Re: CEMI
2-3 lata temu kupilem od nich kolumny więc produkowali, dalej bylo ze :)
znalazl sie wlasciciel gruntu i mieli znow upasc, teraz to chyba jest
niemiecki wlasciciel.

Re: CEMI
Po kilku, kilkudziesieci latach wreszcie trafilo do publiki jak produkowano w
unitrze. Obraz z lat70-80tych ho ho produkujemy rtv nawet na eksport,
doczekalismy sie w koncu rzetelnej informacji o tym ze .........
magazyny z odpadami w postaci wadliwego produktu koncowego:) nie pomieszcza
juz wiecej. Wiem jak bylo z dostepnoscia polprzewodnikow w latach 80tych wiec
moje wyobrazenie o cemi moge sobie wydedukowac. A raczej o zarzadzaniu taka
firma.
To czy potencjal byl, czy nie, ma mniejsze znaczenie, zakladajac nawet to ze w
kraju nie ma specjalistow to mozna ich kupic, sprowadzic. Chiny kiedys
zbieraly ryz, dzis umieszczaja kolejnego satelite wiec sie da.

Re: CEMI

Uprawa ryżu wymaga doskonałej organizacji i zgodnego wysiłku wielu osób,
inaczej się nie da.

Re: CEMI
UBF%ytkownik  nenik napisaB3%:

Ja nie muszEA% dedukowaE6% - ja widziaB3%em na wB3%asne oczy. Skansen,20%
technologia i wyposaBF%enie sprzed E6%wierci wieku (a w praktyce B6%wiato=
wej20%
po piEA%ciu - siedmiu latach linie technologiczne szB3%y wF3%wczas na BF%
yletki20%
czyniB1%c cenne miejsce dla nowego sprzEA%tu z nowB1% technologiB1%), tot=
alnie20%
niewB3%aB6%ciwa lokalizacja zakB3%adF3%w (sB3%ynny "efekt kieB3%basiany",=
 z dwF3%ch20%
stron linie tramwajowe, z trzeciej kolejowa, z czwartej linia WN 220kV). =

Manufaktura, rEA%czny montaBF%, uzysk na poziomie kilkunastu w porywach p=
rocent.

--20%
Darek

Site Timeline