CE

Ogladaliscie w tvp te pania porazona przez ladowarke ?
Tzn porazona przez telefon komorkowy podlaczony do ladowarki w czasie
rozmowy.
http://tvp.info/informacje/ludzie/ladowarka-prawie-ja-zabila/3310484

Rozmiar szkod robi wrazenie - glebokie poparzenia twarzy, zmiazdzony
bark. Jakby w elektrowni pracowala.

Ale teraz .. drzyjcie wszyscy handlujacy i produkujacy elektronike, bo
kontrole pewnie beda szalec.

J.

Re: CE
Powitanko,

IMHO nierealne by takie obrazenia powstaly przez jakiekolwiek zwarcie.
Gdyby kobita wlazla do stacji trafo 15kV, to owszem, ale w ladowarce
przy takim luku/wyladowaniu odparowalyby sciezki. Nawet wybuch
pojemnosci rzedu 4700uF w najgorszym razie spowodowalby siniaka, a i to
pod warunkiem odpalenia go bezposrednio na cialku. Probuje kobita
wyludzic kase od sprzedawcy i tyle.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym pozna├ä┬ç ma─╣┬é├ä┬ů szkodliwo─╣┬Ť├ä┬ç spo─╣┬éeczn├ä┬ů?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  Mro─╣┼║ek)

Wyludzic ? spodziewasz sie ze weszla do trafostacji po pijaku i teraz
szuka kto by jej mogl zaplacic ?

Zwarlo prawdopodobnie faze z wtorna strona i w efekcie jakby trzymala
kabel pod napieciem. A i tak jeszcze pare rzeczy musialo zajsc - model
telefonu z wystajacymi metalowymi czesciami, wydajnosc gniazdka spora,
no i nie wiem .. nogi w wannie akurat moczyla ?

J.

Re: CE

Czyli co, zupa była za słona?

(Zapalenie si─Ö baterii mo┼╝e mie─ç fatalne skutki.)

Re: CE

Dziwne to wszystko, ten zmia┼╝dzony bark to chyba przy upadku po
porażeniu. Nigdy mnie nie poraziła faza jedynie po ręku z L do N.
Chyba ┼╝e bateria wybuch┼éa jak posz┼éo na ni─ů 230v.

--
mariusz

Re: CE

Wyra┼║nie pisz─ů, ┼╝e zmia┼╝d┼╝y┼éo pora┼╝enie. Pr─ůd w r─Öce musia┼é tak
wielki p┼éyn─ů─ç, ┼╝e si┼éa w ziemskim polu magnetycznym wyrwa┼éa bark.
Jest przecie┼╝ ekspertyza na to. Powa┼╝nej inspekcji.

Baterie mog─ů si─Ö nawet zapala─ç same z siebie. ┼üadowanie albo wstrz─ůs
u┼éatwiaj─ů zap┼éon. Nigdy mi si─Ö nic takiego nie przytrafi┼éo, ale
znajomej telefon zapalił się po upadku na ziemię.

Charakterystyczne, ┼╝e w artykule pisz─ů o pora┼╝eniu (┼éadowark─ů), a nie
o poparzeniu bateri─ů. A w to mi trudno uwierzy─ç -- poparzenia g┼éowy,
┼╝e a┼╝ trzeba sk├│r─Ö przeszczepia─ç, a m├│zg i uk┼éad nerwowy w porz─ůdku.
To jak dzia┼éaj─ů krzes┼éa elektryczne?

Jeszcze pisz─ů, ┼╝e trudno znale┼║─ç winnego, bo "to podr├│ba by┼éa, a sklep
już nie istnieje". Natomiast pominięto taki "nieistotny" szczegół, jak
marka telefonu. Co┼Ť mi si─Ö zdaje, ┼╝e w tej ekspertyzie Inspekcji Pracy,
to ju┼╝ jaki┼Ť pijar ┼éapki macza┼é. I winnego sam znalaz┼é. Gdyby ┼éadowarka
była oryginalna, to winnym by się okazał na przykład producent gniazdka
w ┼Ťcianie.

Re: CE

Tutaj pasowa┼éyby objawy poparzenia pr─ůdem w.cz. (efekt nask├│rkowy). W
ko┼äcu ┼éadowarka zapewne by┼éa impulsowa. Tylko jako┼Ť trudno jest mi sobie
wyobrazi─ç warunki, jakie musia┼éyby zaj┼Ť─ç, aby dosz┼éo do takiego
pora┼╝enia. No i inne efekty (w tym to uszkodzenie barku) nie bardzo
pasuj─ů...

Re: CE

To ja chcę taka ładowarkę. Szkoda, że nie podali nazwy producenta,
kupi┼ébym wi─Öksz─ů ilo┼Ť─ç. Co┼Ť, co za kilka z┼éotych potrafi dostarczy─ç
takiej mocy w.cz., nie trafia sie cz─Östo.

Re: CE

W┼éa┼Ťnie dlatego napisa┼éem, ┼╝e trudno jest mi sobie wyobrazi─ç takie
warunki. ;)

Re: CE

Chyba ┼╝e jest si─Ö dziennikarzem telewizyjnym. Wtedy, bez kozery powiem,
wszystko mo┼╝na.

Re: CE

Mocny skurcz mi─Ö┼Ťni? Pisz─ů ┼╝e dzwoni┼éa do szefa - wi─Öc prawdopodobnie
pracowała. Mogę sobie wyobrazić że, żeby mieć wolne ręce, komórkę
trzyma┼éa nie w r─Öce ale zaklinowan─ů pomi─Ödzy barkiem a g┼éow─ů. Ci─Ö┼╝ko
powiedzie─ç jak si─Ö kurcz─ů mi─Ö┼Ťnie pora┼╝one w takiej konfiguracji ale
mogło to narobić trochę szkód - a jak zaklinowało telefon na dłuższy
czas to i poparzenia s─ů mo┼╝liwe.

Kiepsko - ┼╝eby polepszy─ç przewodnictwo u┼╝ywaj─ů g─ůbek nas─ůczonych s┼éon─ů
wod─ů, je┼Ťli o tym zapomn─ů mo┼╝e si─Ö sko┼äczy─ç zap┼éonem skaza┼äca (
http://pl.wikipedia.org/wiki/Krzes%C5%82o_elektryczne )

Rzeczywi┼Ťcie - a┼╝ dziwne ┼╝e nie wymieniaj─ů marki telefonu. Pytanie czy
to kwestia Inspekcji czy raczej gazety kt├│ra nie chce straci─ç reklamodawcy.

Re: CE
Pani Gra┼╝yna to ta po prawej? czy ten go┼Ť─ç po lewej?

--
Desoft

Re: CE

I to jest w┼é─ů┼Ťnie bardzo prawdopodobne.

Z drugiej strony ile jest telefon├│w z metalowymi elementami?
No ale to wina ładowarki a nie telefonu więc po co "reklamować" telefon.

--
Irokez

Re: CE

Przypomniało mi się w tej chwili, jak w Nokii robili model 6310i
w wersji VIP -- z tytanu. Tylko kto┼Ť zapomnia┼é, ┼╝e w ┼Ťrodku jest
antena (w ko┼äcu wyci─Öli jakie┼Ť okienko wype┼énione plastikiem, ale
i tak zasięg był taki, jakby telefon projektował Steve Jobs).

Re: CE

Pozycja "na skrzypka" -- bardzo prawdopodobne. Tyle ┼╝e oni napisali,
┼╝e to od *pora┼╝enia*, a nie od skurczu czy poparzenia. A zmia┼╝d┼╝enie
barku si┼é─ů w┼éasnych mi─Ö┼Ťni, to mi brzmi troch─Ö jak samopobicie na
komisariacie MO.

I chyba nie u┼╝ywaj─ů przy tym plastikowych telefon├│w w charakterze
elektrod. Obudowa telefonu, je┼Ťli nie zostanie powa┼╝nie uszkodzona,
zabezpiecza przed ka┼╝dym pora┼╝eniem, jakie mog─Ö sobie w opisanych
okoliczno┼Ťciach wyobrazi─ç.

To nie gazeta, to telewizornia. Jeszcze gorzej. Jest co traci─ç. Cho─ç
z drugiej strony, gdzie taki reklamodawca p├│jdzie?

Jeszcze mo┼╝na zapyta─ç, kto do tego t─ů ca┼é─ů PIP─Ö dopu┼Ťci┼é? To powinna
badać prokuratura. Producent telefonu, który gdy dowiedział się, że
p.Gra┼╝yna akurat dzwoni┼éa do szefa, spu┼Ťci┼é temat mniej dokuczliwym
służbom?

Re: CE

W innym artykule napisali ┼╝e do badania na obecno┼Ť─ç HIV pobiera si─Ö
pr├│bk─Ö DNA - troch─Ö prawdy w tym jest ale... "Zmia┼╝d┼╝enie" po prostu
brzmi lepiej ni┼╝ "zwichni─Öcie" albo "zerwanie ┼Ťci─Ögna" czy co tam si─Ö
naprawdę stało. Czasem aż przerażenie bierze jakie brednie w tych
artyku┼éach wypisuj─ů - a jeszcze gorzej kiedy dopiero podczas
przegl─ůdanie komentarzy cz┼éowiek si─Ö orientuje jakie g┼éupoty przeczyta┼é
i się nie zorientował...

Re: CE

No ale chyba zwichni─Öcie stawu czy zerwanie ┼Ťci─Ögna naprawd─Ö nie jest
mo┼╝liwe w wyniku skurczu w┼éasnych mi─Ö┼Ťni. Nawet stymulowanych zewn─Ötrzym
pr─ůdem.

Re: CE

U ojca w pracy elektryk zlamal reke. Ale jego chyba 380 popiescilo.

J.

Re: CE

Z┼éama┼é ko┼Ť─ç si┼é─ů w┼éasnych mi─Ö┼Ťni, czy si─Ö w wyniku pieszczot na przyk┼éad
przewrócił?

Nie obchod┼║ si─Ö z pr─ůdem nieudolnie, bo ci─Ö kopnie.

Re: CE

Raczej wlasnych miesni. Na pewno nie spadl ze slupa, bo grzebal w
tokarce.

Inny znajomy silowal sie na reke .. i zlamal kosc ramienia. Wiec nawet
bez pradu mozna.