Car audio - brzęczące głośniki drzwiowe

Jest tak: samochód Skoda Fabia, niezbyt znanej historii (tylko zapewnienia sprzedawcy, że bezwypadkowa ;) ), ale na pewno miał robioną blacharke na przynajmniej jednym boku, możliwe, że na obu. Radio fabryczne, skodowe ("Harmony", czy jakoś tak), głośniki w drzwiach też fabryczne. I teraz, jeśli radio gra choć trochę głośniej niż cicho, drzwi zaczynają brzęczeć. Nie są to żadne objawy ocierania cewek w głośnikach, tomechaniczne rezonanse w samych drzwiach, brzęczą np. szparagały w drzwiowej kieszeni, plastiki itp.

Co z tym mozna zrobić? Pomijając wyjścia trywialne typu zmiana samochodu? Czy taki objaw może być spowodowany usuniętą w czasie napraw jakąś warstwą głuszącą z drzwi? Czy też jest to tylko kwestia jakości głośników?

Jarek P.

W Skodzie Felicii (wiem, że to nie Fabia ;)) tapicerka drzwi trzyma się na takich zatrzaskach, które się fajnie wyłamują przy zdejmowaniu. Nie wiem, pewnie da się je zdjąć bezboleśnie, ale niewykluczone, że na skutek jakiegoś grzebania w drzwiach u Ciebie tapicerka jest słabiej przytwierdzona i to może powodować drgania. Wyjść jest mnóstwo... Zacząć należy od tego, czy ten model tak ma, czy to tylko ten egzemplarz?? Jak radio fabryczne, to głośniki też, nie?

Reply to
Konop

Konop pisze:

W Fabii jest *chyba* inaczej, tam głośnik przykręcony jest do blachy, chociaż ZTCW system mocowania tapicerki jest taki sam ( plastikowe zatrzaski ). U mnie w FII pod tymi zatrzaskami są jeszcze gumowe podkładki. Rozebrać i sprawdzić. Zatrzaski da sie dokupić luzem. Głośniki, jeśli przykręcone do tapicerki ( jak w Felicji ) wypadało by przykręcić do blach - ja dorobiłem do tego stalowe dystanse. No i kłania się wygłuszenie drzwi - w Felicji jakieś tam było fabryczne, ale ja położyłem swoje i nagle drzwi przestały grać.

Reply to
PeJot

Użytkownik "PeJot" snipped-for-privacy@o2.pl napisał w wiadomości news:hupslv$15p$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

A z czego zrobiłeś to swoje, nieudane? I (jeśli wiesz), z czego powinno być dobre? Oryginalne, to o ile dobrze pamiętam, taka szara włóknina, trochę kosystencją przypominająca klasyczne szare ściery do podłogi, może kilka takichś ścier załatwi sprawę? :-)

Jarek P.

W dniu 2010-06-10 06:59, Jarek P. pisze:

W sklepie zajmującym się blacharstwem i lakiernictwem samochodowym, bez problemu powinieneś kupić maty wygłuszające. Polecam takie z bitumitem, wystarczy podgrzać bitumit i przykleić do blachy a z drugiej strony masz około 15-20 mm włókniny.

Pozdrawiam Miłosz.

Reply to
Miłosz Skowyra

Miłosz Skowyra pisze:

Źle się wyraziłem. Po założeniu dodatkowych mat przestały grać drzwi, a zaczęły głośniki.

Pamiętam firmę: Theroson (?). Mata bitumiczna, gruba i ciężka. W ofercie mieli fajne rzeczy, którymi chciałem wyciszyć kocioł CO ( w kuchni ), ale mi się sample skończyły :)

Reply to
PeJot

Do wygłuszania drgań blachy są 3 rodzaje - filcowe takie jak widziałeś, bitumiczne, i korkowe. Można nabyć w sklepach ze sprzętem dla lakierników. No i chyba na allegro.

A potem w drzwiach Ci nasiąkną wodą? ;)))

Reply to
DJ