C8051F012

To nie jest mikrokontroler to jest zabytek klasy 00

:):):)

Tyle fajnych nowych procow a ludzie grzebia w gownie

Reply to
LeonKame
Reply to
Sylwester Łazar

W dniu 2013-06-01 22:13 Sylwester Łazar napisał(a):

Uprasza się uprzejmie nie wskrzeszać żadnej padaki z rdzeniem 8051 ((C) Intel 1980). Niech odejdzie w niebyt, a kysz.

PS: Przez ostatnie 30 lat naprawdę dokonał się znaczący postęp w architekturze rdzeni nawet najprostszych 8-bitowych mikrokontrolerów. Przykłady każdy sobie znajdzie.

Reply to
Adam Dybkowski
Reply to
Sylwester Łazar

Gdzie się znajduje takie żony ??

--- news://freenews.netfront.net/ - complaints: snipped-for-privacy@netfront.net ---

Reply to
sundayman

Użytkownik Adam Dybkowski napisał:

Odmawiam

Mam tego trochę, spełnia moje obecne potrzeby, jest sprawdzone więc po co miałbym gromadzić zestaw narzędzi i uczyć się nowego proca.

Reply to
AlexY
Reply to
Sylwester Łazar

Ludzie sie przyzwyczaili do tego co znaja, kto obecnie wchodzi na rynek, wniesie nowe. I to dzisiejsze bedzie stosowane za 20lat. W wiekszosci ludzie trzymaja sie jednej, gora dwoch rodzin uC, malo kto skacze z nowosci na nowosc. Przepraszam, nowosci sa stosowane ale przez duze firmy z duzym zapleczem i mloda krwia, a takich w kraju jest mniejszosc.

Reply to
Leming Show

Wklep w wyszukiwarke, moze ci gosc sprowadzi za odpowiednia oplata, zdziera okrutnie ale jak mus to mus.

Reply to
Leming Show
Reply to
Sylwester Łazar

Może jakiś STM32L1. Są po kilkanaście złotych. Mają obłsugę wyświetlaczy graficznych. Ale czemu pamięć zewnętrzna?

Reply to
Mario

Nie bardzo rozumiem po co wybierać procek, który już teraz jest trudno dostępny.

Reply to
Mario

On jest z bieżącej produkcji.

8051 to tylko fragment symbolu nawiązujący do jądra. Procek jest dość nowoczesny (szybki). Robi to Silicon Labs.
Reply to
Sylwester Łazar

Ale czy jest w obudowie LQFP32? Pamięć jest tylko tak nazwana XRAM, ale ona jest już w środku. S.

Reply to
Sylwester Łazar

Nie próbowałeś zamówić próbek w silabs.com? Ostatnio brałem próbki F800, zamówiłem w piątek, doszły w poniedziałek - wysłane z Monachium.

Pozdrowienia, MKi

Reply to
MKi

A nie może być LQFP48? To może HVQFN33? Zajmuje znacznie mniej miejsca niż LQFP32. Procki ARM Cortex M0 z NXP. LPC11E36 lub 37.

Czyli po prostu pamięć RAM :)

Reply to
Mario

Wolisz "szybki", taktowany 20 MHz ośmiobitowiec za 40 zł, niż 32 bitowy Cortex M0 taktowany 50MHz za 16 - 20 zł.

Reply to
Mario

Użytkownik Mario snipped-for-privacy@w.pl w wiadomości do grup dyskusyjnych napisał:kog4qe$bh$ snipped-for-privacy@mx1.internetia.pl...

Może być Cortex M0, JEŚLI JEST w obudowie LQFP32 oraz mam do niego programator. A ośmiobitowiec C8051F012 jest mi potrzebny do programatora/DEBUGERA tylko. Ten debugger zaprogramuje mi C8051F587. A ten z kolei lata z prędkością 50MIPS, jak Twój Cortex M0. S.

Reply to
Sylwester Łazar

Nie, bo płytki nie muszę robić, jeśli programowo obsłużę SPI. Wlutuję w istniejącą.

Czyli się nie nadaje.

Tak, ale nazwany jest jako XRAM, aby z punktu widzenia programu wyraźnie odróżnić od pamięci 256 rejestrów rdzenia 8051, które jak wiadomo adresuje się innymi mnemonikami.

Reply to
Sylwester Łazar