C8051F012

Witam!
Czy ktoś może ma ten mikrokontroller.
Potrzebuję wykonać na nim programator do nowszych C8051F587.
Jak, że sprawa jest raczej jednorazowa, to chętnie pożyczę jakis programator
do tego.
Od biedy kupię, choć już mam całą szafę JTAGów, programatorów i innych Dev.
Boards.

--
-- .
Re: C8051F012

To nie jest mikrokontroler to jest zabytek klasy 00

:):):)

Tyle fajnych nowych procow a ludzie grzebia w gownie

Re: C8051F012
Zabytek powiada Pan?
Dla mnie było istotne, aby był w obudowie TQFP32.
50MIPSÓW, 96kB flash i 8kB XRAM, SPI
Mi to wystarczy, aby obsłużyć wyświetlacz128x64 mono po SPI.
Nie interesuje mnie jakie ma instrukcje.
Może sobie mieć nawet instrukcje INTEL4004, byle pomiatał pinami tak z 10MHz
W tej chwili program leci na dsPIC30 Microchipa.
Microchip nie ma obudowy TQFP32, a chcę wyrzucić chiński superchip z płytki
i wrzucić swój.

--
-- .
Re: C8051F012
10MHz
płytki

Może jakiś STM32L1. Są po kilkanaście złotych. Mają obłsugę
wyświetlaczy
graficznych.
Ale czemu pamięć zewnętrzna?

Re: C8051F012
wyświetlaczy
Ale czy jest w obudowie LQFP32?
Pamięć jest tylko tak nazwana XRAM, ale ona jest już w środku.
S.

Re: C8051F012
wyświetlaczy

A nie może być LQFP48?
To może HVQFN33? Zajmuje znacznie mniej miejsca niż LQFP32. Procki ARM
Cortex M0 z NXP. LPC11E36 lub 37.

Czyli po prostu pamięć RAM :)

Re: C8051F012
Nie, bo płytki nie muszę robić, jeśli programowo obsłużę SPI.
Wlutuję w istniejącą.

Czyli się nie nadaje.

Tak, ale nazwany jest jako XRAM, aby z punktu widzenia programu wyraźnie
odróżnić od pamięci 256 rejestrów rdzenia 8051, które jak wiadomo adresuje
się innymi mnemonikami.

--
-- .
Re: C8051F012

Uprasza się uprzejmie nie wskrzeszać żadnej padaki z rdzeniem 8051 ((C)
Intel 1980). Niech odejdzie w niebyt, a kysz.

PS: Przez ostatnie 30 lat naprawdę dokonał się znaczący postęp w
architekturze rdzeni nawet najprostszych 8-bitowych mikrokontrolerów.
Przykłady każdy sobie znajdzie.

               http://dybkowski.net/

Re: C8051F012
Następny, co to się ogląda tylko na 18-ki :-)
Moja żona ma też ponad 30 lat.
Pisze programy na cokolwiek co się podsunie, pod warunkiem, że podłączy się
jej płytkę
do PC, oscyla i analizator. O! przepraszam - analizator już sama sobie
obsługuje.
Pamiętam parę osiemnastek, którym brakowało niejednego bitu.
Jak chcesz, to przesiadaj się na coraz młodsze.
Dla mnie nie jest to regułą, byle miały właściwą obudowę.
To co wybrałem spokojnie się mieści w TQFP32 :-)
S.
p.s.
Zazwyczaj piszę w asm.
C#,java, dot net... Ktoś w tym jeszcze pisze?

Re: C8051F012

Gdzie się znajduje takie żony ??

Re: C8051F012
dyskusyjnych napisał:kodrtp$2oju$ snipped-for-privacy@adenine.netfront.net...
się
Aby uwierzyć, że znalazłem tam gdzie znalazłem, trzeba wierzyć.
A wiara czyni cuda.
Słyszałem też, że najbardziej pracowitych i wartościowych znajdziesz na
porannej mszy świętej w niedzielę.

S.

Re: C8051F012

Odmawiam

Mam tego trochę, spełnia moje obecne potrzeby, jest sprawdzone więc po
co miałbym gromadzić zestaw narzędzi i uczyć się nowego proca.

--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html

Ludzie sie przyzwyczaili do tego co znaja, kto obecnie wchodzi na
rynek, wniesie nowe. I to dzisiejsze bedzie stosowane za 20lat. W
wiekszosci ludzie trzymaja sie jednej, gora dwoch rodzin uC, malo kto
skacze z nowosci na nowosc. Przepraszam, nowosci sa stosowane ale
przez duze firmy z duzym zapleczem i mloda krwia, a takich w kraju
jest mniejszosc.

Re: C8051F012

http://www.wolumen53.com/

Wklep w wyszukiwarke, moze ci gosc sprowadzi za odpowiednia oplata,
zdziera okrutnie ale jak mus to mus.

Re: C8051F012
dyskusyjnych napisał:513ba580-f7f5-4f3c->Wklep w wyszukiwarke, moze ci gosc
sprowadzi za odpowiednia oplata,

Dziękuję.
Nie zrozumiał Pan.
Co to znaczy sprowadzić? Problem w tym, że to trwa i kosztuje, jak sam Pan
wspominasz.
Pytanie było skierowane do tych, którzy mają być może w szufladzie i wtedy
może uda mi się to we wtorek czy środę zaprogramować.
Chodzi o zwykłą przysługę: Ja Tobie, Ty mi.
Ale widzę, że jednak procek nie cieszy się popularnością, więc będę musiał
"sprowadzić" :-)
Pozdrawiam,
Sylwester

Re: C8051F012
wtedy
musiał

Nie bardzo rozumiem po co wybierać procek, który już teraz jest trudno
dostępny.

Re: C8051F012
On jest z bieżącej produkcji.
8051 to tylko fragment symbolu nawiązujący do jądra.
Procek jest dość nowoczesny (szybki).
Robi to Silicon Labs.

--
-- .
Re: C8051F012

Wolisz "szybki", taktowany 20 MHz ośmiobitowiec  za 40 zł, niż 32 bitowy
Cortex M0 taktowany 50MHz za 16 - 20 zł.

Re: C8051F012
napisał:kog4qe$bh$ snipped-for-privacy@mx1.internetia.pl...
Może być Cortex M0, JEŚLI JEST w obudowie LQFP32 oraz
mam do niego programator.
A ośmiobitowiec C8051F012 jest mi potrzebny do programatora/DEBUGERA tylko.
Ten debugger zaprogramuje mi C8051F587.
A ten z kolei lata z prędkością 50MIPS, jak Twój Cortex M0.
S.

Re: C8051F012

Ale na 8 bitach.