C na AVR jeszcze raz

identifikator: 20040501
Reply to
identifikator: 20040501
Reply to
identifikator: 20040501

W dniu 30.09.2010 16:51, identifikator: 20040501 pisze:

Oczywiście, że możesz pisać osobno kod w C, osobno w assemblerze i tylko go linkować razem. W pliku nagłówkowym definiujesz funkcje i zmienne assemblerowe jako extern a w assmeblerze definiujesz odpowiednie symbole jako global.

Reply to
Michoo

W dniu 2010-09-30 18:53 Michoo napisał(a):

Można też do pliku źródłowego w asemblerze powstawiać dodatkowe deklaracje wspomagające debugowanie. Nie odsyłam do opisu składni asemblera gas bo można się tam zagubić :) ale proponuję po prostu utworzyć prosty plik w C, poddać go samej kompilacji i zobaczyć co wyjdzie. A potem wyciąć niepotrzebne kawałki (np. deklaracje numerów linii z pliku źródłowego dla debuggera) - zostanie właściwe "mięsko", które można dołączać do swoich projektów jako asemblerowy plik źródłowy z rozszerzeniem .s (albo .S jeżeli przepuszczamy go przez preprocesor).

Jak to jest w AVRach można też się przyjrzeć tutaj:

Adam Dybkowski

In the darkest hour on Thu, 30 Sep 2010 16:51:03 +0200, identifikator: 20040501 snipped-for-privacy@go2.pl screamed:

Jakieś badania zrobiłeś na ten temat? Z doświadczenia wiem, że jest inaczej niż piszesz.

Reply to
Artur M. Piwko