C na AVR jeszcze raz - Page 2

Re: C na AVR jeszcze raz
wiadomości grup dyskusyjnych:i828cm$vv0$ snipped-for-privacy@mx1.internetia.pl...
Ale przeciez nikt nie kaze pisac w C. Nie podoba sie to jest BASCOM
(oczywiscie dla najprostszych zastosowan) mozna pisac w czystym ASM.
Ja jakos nigdy nie pisalem w C bo dziwnie mnie odpychal ale po przeczytaniu
wczesniej wspomnianej ksiazki, kursu z dioda.pl i materialow w necie glownie
dokumentacji do gcc oraz po tygodniu intensywnych prob na zestawie napisalem
pierwszy program ze wstawka ASM i chodzi.
A nie jest to program do zapalania diodek.
W tej chwili jest obsluga przerwan w ktorej nastepuje odbior transmisji
szeregowej z dekodera FSK, z ciagu bitow wylapywana jest preambula potem
calosc ramki, liczony CRC16 (inny niz dostepny w bibliotekach) potem dane sa
obrabiane i  w efekcie wyswietlane, dodatkowo jest obsluga zegara DS1388
oraz pamieci 24c512 ktora przechowuje te dane. To wszystko napisalem w 3 dni
wczesniej nie majac pojecia o C. Teraz rozbudowuje program przez dodanie
pelnej obslugi klawiatury 4x4 oraz transmisji po RS232 gdzie te zapisane
dane beda przesylane do komputera, oraz dodatkowo interfejs do obslugi
calosci czyli w tym przypadku wielopoziomowe menu.
Wiec moze zamiast tu ciagle sie pytac o wszystko i miec pretensje ze nikt
nie chce odpowiedziec trzeba usiasc przeczytac i cos zrobic. A jesli nic nie
wychodzi to poprostu sie zajac czym innym a pewne rzeczy zostawic dla tych
co sa, nazwijmy to zdolniejsi.

Re: C na AVR jeszcze raz

Twoja teoria się nie sprawdza niestety...

Re: C na AVR jeszcze raz

no ta, że "uczymy się na przykładach"
ale jak nie chcesz napisac to ok, EOT

Re: C na AVR jeszcze raz

sprawdziłem tą książeczkę raz jeszcze, jednym słowem: Autor TO DEBIL!
teraz EOT

Re: C na AVR jeszcze raz
Oczywiście, że możesz pisać osobno kod w C, osobno w assemblerze i tylko
go linkować razem. W pliku nagłówkowym definiujesz funkcje i zmienne
assemblerowe jako extern a w assmeblerze definiujesz odpowiednie symbole
jako global.

Re: C na AVR jeszcze raz

Można też do pliku źródłowego w asemblerze powstawiać dodatkowe
deklaracje wspomagające debugowanie. Nie odsyłam do opisu składni
asemblera gas bo można się tam zagubić :) ale proponuję po prostu
utworzyć prosty plik w C, poddać go samej kompilacji i zobaczyć co
wyjdzie. A potem wyciąć niepotrzebne kawałki (np. deklaracje numerów
linii z pliku źródłowego dla debuggera) - zostanie właściwe "mięsko",
które można dołączać do swoich projektów jako asemblerowy plik źródłowy
z rozszerzeniem .s (albo .S jeżeli przepuszczamy go przez preprocesor).

Jak to jest w AVRach można też się przyjrzeć tutaj:
http://www.nongnu.org/avr-libc/user-manual/assembler.html

Re: C na AVR jeszcze raz
In the darkest hour on Thu, 30 Sep 2010 16:51:03 +0200,
inline,

Jakieś badania zrobiłeś na ten temat? Z doświadczenia wiem, że jest
inaczej niĹź piszesz.

--
[ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:223B ]
[ 20:29:21 user up 12577 days,  8:24,  1 user, load average: 0.05, 0.95, 0.84 ]