bzyczacy statecznik,przy wlaczeniu drugiego

witam, mam taki maly problem... robie oswietlenie do akwarium - w plastikowym korytku pcv sa obok siebie dwa elektroniczne stateczniki ( EMC) do swietlowek T5 - jeden 2x36W drugi 2X54W. Poniewaz nie mam 54W wsadzilem

49W - tez T5, w razue pytan. Co ciekawe - statecznik 2x54W ze sw. 2x49W zalaczony jako jeden, dziala bez zarzutu, kiedy wlacze do sieci drugi , ten pierwszy zaczyna piszczec - taki dzwiek wysokiej czestotliwosci, kiedy wylacze ten drugi, piszcze nie ustaje... co moze byc powodem? mam dwa stateczniki 2x54W i oba maja tak samo = piszcza jak podlaczy sie drugi statecznik. moze komus przychodzi cos do glowy pozdrawiam michal trych

piszczenie jest prawdopodobnie spowodowane przenoszeniem się drgań poprzez obudowe...sprawdż, czy zastosowanie gumowych podkładek najlepiej grubych cos pomoże, ponadto możesz jeszcze spróbować kapnąć na uzwojenia wewnatrz tego statecznika dwie trzy krople płynnej parafiny...powinno przynajmniej wyciszyć dźwięk

Reply to
dziad_ek