Było sobie trafo

Przy weekendzie, mam nadzieję że nie było.

Reply to
Adam Wysocki

Użytkownik "Adam Wysocki" snipped-for-privacy@somewhere.invalid napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@news.chmurka.net...

Zwarcie na fazie? Po skutkach widzę, że tylko tam się stało, ale uderzyło obok też.

Tak go powinni załatwić:

Choć ja chyba wolę tak :)
Noce potrafiłem zarywać na oglądaniu pożarów transformatorów i innych awarii elektrycznych :)

Na koniec bonusik - małe pierdut :)

Anerys

Dnia Sun, 2 Jun 2013 00:18:20 +0200, Anerys napisał(a):

Temat fascynujący ale prąd przemienny to i tak słabe efekty daje - kto widział choćby raz w życiu wyłączanie zwarcia na podstacji trakcyjnej (kolejowej) 3kV DC przez wyłącznik szybki o nastawie 2-3kA to wie o co chodzi :]

Reply to
badworm

pomijam kwestie autora,

ciekawy jestem jak to jest nagrywane? skąd niby wiedzą, że trafo wybuchnie? albo na samochodach był filmik na którym ciężarówka rozjeżdża przechodnia... niby jak oni to nagrali?

ustawiane?

Reply to
Ministerstwo Propagandy

Użytkownik "badworm" snipped-for-privacy@post.pl napisał w wiadomości news:1kbebyy7u5b1s$. snipped-for-privacy@badworm.pl...

Piszesz o czymś takim:

może z tej dziedziny:
Bo ja takiego wyłączania nie widziałem... Przyznaję... Mam prośbę, czy mógłbyś przeszukać YT i podrzucić coś choćby zbliżonego (w sensie linku do filmu), to bym już wiedział, czego konkretnie szukać... A jak nie film, to choćby "ze dwa słowa", takie zaciemnienie mam i jakoś mi dzisiaj myślenie nie idzie...

Reply to
Anerys

W dniu 2013-06-02 18:49, Ministerstwo Propagandy pisze:

Nio, ja się z kolegą umawiam, że jadę, obok osoba trzyma kamerkę, a kolega z naprzeciwka rozjeżdża kogoś. Filmik jest? Jest.

Reply to
Jawi

Użytkownik "Jawi" snipped-for-privacy@poufny.pl napisał w wiadomości news:51abb0f6$0$26701$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl...

A transformator załatwiamy waląc mu zarzutę (o tym, co to jest, miałem w pierwszej klasie ZSZ) na zaciski tak, aby jej na filmie nikt nie widział i cieszymy się "spektaklem audiowizualnym", czasem z "przytupem" :P

Reply to
Anerys

Dnia Sun, 2 Jun 2013 22:49:41 +0200, Anerys napisał(a):

Niestety jak na razie nie trafiłem w sieci na żaden filmik pokazujący działanie takiego wyłącznika, który wygląda tak:

górna część czyli komora gaszeniowa ma około metra długości. Prądy zwarciowe typowo osiągają wartość kilkunastu do około 20kA. Efekty? Błysk i huk, porównywalny ze zdetonowaniem petardy, aczkolwiek oczywiście bez żadnego uprzedzenia. Osoba, która jest pierwszy raz w życiu na podstacji trakcyjnej a która nie została uświadomiona przed wejściem co ją może czekać zazwyczaj reaguje bardzo zabawnie na efekty towarzyszące wyłączaniu zwarcia :P O burzach to już nie wspominam bo wówczas wyłączniki strzelają nawet po kilka naraz. Mam nadzieję, że kiedyś będę miał możliwość zarejestrowania na filmie jak taki wyłącznik wyłącza prąd zwarciowy i wówczas nie omieszkam się tym tutaj pochwalić.

Reply to
badworm

W dniu 03.06.2013 18:38, badworm pisze:> Niestety jak na razie nie trafiłem w sieci na żaden filmik pokazujący > działanie takiego wyłącznika, który wygląda tak: >

> Jego górna część czyli komora gaszeniowa ma około metra długości. Prądy > zwarciowe typowo osiągają wartość kilkunastu do około 20kA. Efekty? > Błysk i huk, porównywalny ze zdetonowaniem petardy, aczkolwiek > oczywiście bez żadnego uprzedzenia. Osoba, która jest pierwszy raz w > życiu na podstacji trakcyjnej a która nie została uświadomiona przed > wejściem co ją może czekać zazwyczaj reaguje bardzo zabawnie na efekty > towarzyszące wyłączaniu zwarcia :P O burzach to już nie wspominam bo > wówczas wyłączniki strzelają nawet po kilka naraz. Mam nadzieję, że > kiedyś będę miał możliwość zarejestrowania na filmie jak taki wyłącznik > wyłącza prąd zwarciowy i wówczas nie omieszkam się tym tutaj pochwalić.

Miałem kiedyś przyjemność uczestniczyć w odbiorze po rewizji lokomotywy elektrycznej typu 181. Podczas rozpędzania zadziałał wyłącznik podobnej budowy, zwany "szybkim".

Efekty podobne - kiedy doszedłem do siebie, myślałem że nie mamy już przedziału elektrycznego ;-)

Pozdrawiam,

Reply to
Michał Smolnik