Było sobie trafo

http://www.youtube.com/watch?v=pCZax3vIslo&t=1m10s

Przy weekendzie, mam nadzieję że nie było.

--
"zanim nastala era internetu, kazdy wiejski glupek siedzial w swojej wiosce"
http://www.chmurka.net/

Re: Było sobie trafo

Zwarcie na fazie? Po skutkach widzę, że tylko tam się stało, ale uderzyło
obok też.

Tak go powinni załatwić:

http://www.youtube.com/watch?v=HICmYZY3prE

Choć ja chyba wolę tak :)

http://www.youtube.com/watch?v=GpK0N9C1MnE

Noce potrafiłem zarywać na oglądaniu pożarów transformatorów i innych awarii
elektrycznych :)

Na koniec bonusik - małe pierdut :)

http://www.youtube.com/watch?v=-iClXrd50Z8

Re: Było sobie trafo

Temat fascynujący ale prąd przemienny to i tak słabe efekty daje - kto
widział choćby raz w życiu wyłączanie zwarcia na podstacji trakcyjnej
(kolejowej) 3kV DC przez wyłącznik szybki o nastawie 2-3kA to wie o co
chodzi :]
--
Pozdrawiam      Bad Worm        badworm[maupa]postpl
GG#2400455 ICQ#320399066

Re: Było sobie trafo

Piszesz o czymś takim:

http://www.youtube.com/watch?v=vqgNrj6oEdc

takim:

http://www.youtube.com/watch?v=heE4p5nvjro

Czy może z tej dziedziny:

http://www.youtube.com/watch?v=QbcXBZU_U98

Bo ja takiego wyłączania nie widziałem... Przyznaję... Mam prośbę, czy
mógłbyś przeszukać YT i podrzucić coś choćby zbliżonego (w sensie linku do
filmu), to bym już wiedział, czego konkretnie szukać... A jak nie film, to
choćby "ze dwa słowa", takie zaciemnienie mam i jakoś mi dzisiaj myślenie
nie idzie...

Re: Było sobie trafo

Niestety jak na razie nie trafiłem w sieci na żaden filmik pokazujący
działanie takiego wyłącznika, który wygląda tak:
http://www.transportszynowy.pl/kolpodst11d.jpg
Jego górna część czyli komora gaszeniowa ma około metra długości. Prądy
zwarciowe typowo osiągają wartość kilkunastu do około 20kA. Efekty?
Błysk i huk, porównywalny ze zdetonowaniem petardy, aczkolwiek
oczywiście bez żadnego uprzedzenia. Osoba, która jest pierwszy raz w
życiu na podstacji trakcyjnej a która nie została uświadomiona przed
wejściem co ją może czekać zazwyczaj reaguje bardzo zabawnie na efekty
towarzyszące wyłączaniu zwarcia :P O burzach to już nie wspominam bo
wówczas wyłączniki strzelają nawet po kilka naraz. Mam nadzieję, że
kiedyś będę miał możliwość zarejestrowania na filmie jak taki wyłącznik
wyłącza prąd zwarciowy i wówczas nie omieszkam się tym tutaj pochwalić.
--
Pozdrawiam      Bad Worm        badworm[maupa]postpl
GG#2400455 ICQ#320399066

Re: Było sobie trafo
W dniu 03.06.2013 18:38, badworm pisze:> Niestety jak na razie nie
> [...]
 > kiedyś będę miał możliwość zarejestrowania na filmie jak taki wyłącznik
 > wyłącza prąd zwarciowy i wówczas nie omieszkam się tym tutaj pochwalić.

Miałem kiedyś przyjemność uczestniczyć w odbiorze po rewizji lokomotywy
elektrycznej typu 181.
Podczas rozpędzania zadziałał wyłącznik podobnej budowy, zwany "szybkim".

Efekty podobne - kiedy doszedłem do siebie, myślałem że nie mamy już
przedziału elektrycznego ;-)

Michał

Re: Było sobie trafo
pomijam kwestie autora,

ciekawy jestem jak to jest nagrywane?
skąd niby wiedzą, że trafo wybuchnie?
albo na samochodach był filmik na którym ciężarówka rozjeżdża przechodnia...
niby jak oni to nagrali?

ustawiane?

Re: Było sobie trafo
Nio, ja się z kolegą umawiam, że jadę, obok osoba trzyma kamerkę, a
kolega z naprzeciwka rozjeżdża kogoś.
Filmik jest? Jest.

--

Re: Było sobie trafo

A transformator załatwiamy waląc mu zarzutę (o tym, co to jest, miałem w
pierwszej klasie ZSZ) na zaciski tak, aby jej na filmie nikt nie widział i
cieszymy się "spektaklem audiowizualnym", czasem z "przytupem" :P