Było: Kity,zestawy uruchomieniowe a CE

Tak się ostatnio zastanawiałem, czy firmy produkujące Kity, zestawy i
programatory powinny swoje produkty oznaczać CE / badać pod tym kątem? Jakie
normy powinny spełniać? Dyrektywę RoHS, EMC, inne?
Dyskusja toczyła się w 2007 roku, ale konkretnej odpowiedzi na pytanie nie
znalazłem:
https://groups.google.com/group/pl.misc.elektronika/browse_thread/thread/8b227c59645ac4be/379c9a407525e28a?hl=pl&ie=UTF-8&q=oznaczenie+ce+Zestawy+uruchomieniowe #

Michał

Re: Było: Kity,zestawy uruchomieniowe a CE
https://groups.google.com/group/pl.misc.elektronika/browse_thread/thread/8b227c59645ac4be/379c9a407525e28a?hl=pl&ie=UTF-8&q=oznaczenie+ce+Zestawy+uruchomieniowe #

Przez tyle lat hibernowales ?
  CE to China Export i tyle w tym temacie.

Re: Było: Kity,zestawy uruchomieniowe a CE
https://groups.google.com/group/pl.misc.elektronika/browse_thread/thread/8b227c59645ac4be/379c9a407525e28a?hl=pl&ie=UTF-8&q=oznaczenie+ce+Zestawy+uruchomieniowe #

Napisałem: Tak się ostatnio zastanawiałem...
ale chodziło mi o ostatnie kilka tygodni, nie lat.

Ale tu chodzi o CE jako deklarację producenta spełniania przez produkty
wymagań określonych przez Unię Europejską.

[...]

CE to nie deklaracja producenta a znaczek ChINA ExPORT zejdz na ziemie.

Nic sie nie zmienilo od lat o ile niemcy jakos ogarniaja swoj rynek to
unas kazdy ma to w dupie i nawet produkty nie spelniajace norm sa na
rynku.

Re: Było: Kity,zestawy uruchomieniowe a CE

Ale przeciez kity to są woreczki z elementami + płytki ktore trudno
posądzać same z siebie o zakłócenia radia sąsiada :)

Cięzko tu mówić o produkcie w sensie CE, to troche jak by worek cementu
wymagał przy sprzedaży projektu domu i gotowego odbioru pod klucz.

Re: Było: Kity,zestawy uruchomieniowe a CE

Słuchaj, skoro w Niemczech jest tak wspaniale, to co Ty tu jeszcze
robisz?? :P... Sądzę, że Koledze nie chodziło o to, jak jest, tylko o
to, co powinien zrobić producent kitów itp. - czy powinien robić badania
i jakie... faktem jest, że niezbyt trafnie zadał pytanie, bo zapytał o
to "jak sobie radzą"... Ale sam właśnie jestem ciekawy, jak to ma się w
świetle reguł, a nie kombinatorstwa - czy taki KIT to urządzenie
elektroniczne?? To, że ROHS musi spełniać, to raczej pewne, ale to się
chyba opiera na deklaracji producenta. Z drugiej strony, ciężko
zapewnić, że urządzenie będzie na przykład miało kompatybilność
elektroniczną po zmontowaniu przez użytkownika, kiedy może to zależeć od
sposobu montażu... Ale OK, nie chcę się wtrącać w temat, bo właściwie
niewiele mogę powiedzieć, ale zauważyłem taki dysonans w podejściu do
tematu ;)...

  Konop

Re: Było: Kity,zestawy uruchomieniowe a CE

Nie żebym się czepiał, ale czy w moim pytaniu "firmy produkujące [...]
powinny swoje produkty oznaczać CE / badać" jest aż taka niejasność?
Chodzi mi o to, czy wymienione w temacie urządzenia kwalifikują się do
objęcia jakimiś przepisami, normami.
Natomiast żeby wiedzieć, jak firmy sobie radzą to trzeba by się dowiedzieć,
co muszą omijać.

Tak właśnie.
To, że sporo urządzeń posiada naklejkę CE, a nie spełnia norm w tym wątku
mnie nie interesuje.
Polscy producenci jakoś specjalnie się nie 'reklamują' RoHS w swoich
zestawach, chyba że nie zauważyłem. Myślę jednak, że w większości stosują
lut bezołowiowy. Bułgarski Olimex od razu na stronie głównej wyświetla RoHS
Pb-FREE (co by to nie znaczyło) podobnie zdaje się podaje Atmel czy ST.

Michał

Re: Było: Kity,zestawy uruchomieniowe a CE

Olimex to bracie podparles sie swiatowa firma

Re: Było: Kity,zestawy uruchomieniowe a CE

Podaj nazwę innej firmy która ma w ofercie tyle zestawów uruchomieniowych dla
mikrokontrolerów co
Olimex.

Re: Było: Kity,zestawy uruchomieniowe a CE

Nie poda Ci, bo to jest troll próbujący podbudowywać sobie ego
przypieprzając się do innych piszących.

Re: Było: Kity,zestawy uruchomieniowe a CE

Mam dwie ich płytki i uważam, że konstrukcje są przemyślane lepiej niż
polskich producentów. Świetnie wykonane z wyższej jakości podzespołów.

> [...]

> normy powinny spełniać? Dyrektywę RoHS, EMC, inne?

> Dyskusja toczyła się w 2007 roku, ale konkretnej odpowiedzi na pytanie nie

Kit czy zestaw to nie jest urządzenie ,  ROHS bedzie spelniac bo praktycznie
wszystkie elementy sa bezolowiowe a i malo ktora plytkarnia robi pcb olowiowe ,
wszystie plytkarnie przestawily sie na pokrycia bezolowiowe

jak ktos sobie kupi samodzielnie elementy i zmontuje prototyp to z tego co
pamietam nie podlega to ROHS bo prototypy nie podlegaja , wiec nie widze roznicy
czy ktos kupi oddzielnie 20 elementow czy te same  20 elementow w jednej paczce
tyle ze skompletowane i nazwane kit

Mi wychodzi ze kit spelnia ROHS  ale nie ma obowiazku spelniac , jako urzadzenie
zmontowane .

Re: Kity,zestawy uruchomieniowe a CE

Pytanie jest raczej w druga strone - czy musialy/musza :-)

Plytka z wywierconymi otworami pod malo norm zharmonizowanych
podpada, byc moze pod zadna, elementy w woreczku chyba tez nie.
A jak sie jakis jeden wymog trafi to tym lepiej - deklaracje sie
napisze i CE z czystym sumieniem przyklei.

Dorzucisz kawalek lutu cynowego, elementy bezolowiowe  i RoHS
mozesz z czystym sumieniem deklarowac.

Nie jestem pewien co na to GIOS - byc moze trzeba sie zarejestrowac
i produkcje pilnie wazyc :-)