Burze i rozłączanie ochronne - Page 2

Re: Burze i rozłączanie ochronne

Takich układów już prawie nie ma, a tam gdzie są towarzyszą im układy
ochrony poprzez "uziemienie".

Wg nowej nomenklatury są to układy IT

Re: Burze i rozłączanie ochronne

W układzie IT występuje uziemienie w stacji trafo za pomocą iskiernika lub o
dużej impedancji, więc niemożliwe by było tzw. "lewe zero". Ludzie po wsiach
mieli "lewe zero" co dowodzi że raczej nie był to układ podobny do IT.

Re: Burze i rozłączanie ochronne

Owszem można spotkać. I to nie tylko w Polsce, w Austrii nawet się spotkałem
kilka razy i to całkiem niedawno.

Re: Burze i rozłączanie ochronne

Bzdury opowiadasz. W tamtych instalacjach jest wspólny przewód PEN,
którego pod żadnym pozorem nie wolno rozłączać.

Obecnie mamy osobne przewody PE i N, i o ile N można odłączyć (tylko
razem z L1-3, by nie spowodować przepięcia!), o tyle PE nie wolno odłączać.

Re: Burze i rozłączanie ochronne

"Budowlańcy" to mają problem z tymi aż 4 przewodami normalnie szok. A i
tak w większości przypadków okazuje się że jakimś cudem na lodówce
pojawiła się faza i zabiła faceta który dotkna przy okazji stojącego
obok zlewozmywaka.

Re: Burze i rozłączanie ochronne

Gdyby w większości przypadków na lodówce pojawiała się faza i zabijała
facetów, to by się nam kraj bardzo wyludnił. Takie przypadki się
zdarzają sporadycznie gdy jakiś idiota robi instalację albo idiota robi
przeróbki.

Re: Burze i rozłączanie ochronne

Sporadycznie to ja się w swoim życiu spotkałem kilkansacie razy z takimi
przypadkami. O fazie na piorunochronie nie wspomne, a już najciekawsze
są przypadki "kopania" scian zaraz po deszczu zwłaszcza w starym
budownictwie.

Re: Burze i rozłączanie ochronne

A ile razy spotkałeś się z przypadkiem zabicia faceta?
Faza na piorunochronie oznacza, ze ma on zbyt dużą rezystancję
doziemienia i jednocześnie ktoś się do niego podłączył wykorzystując
jako ochronny, a sprzęt ma upływność na obudowę. Tak czy inaczej efekt
działań idioty.

Sprawdź, czy to nie jest napięcie stałe od jonizacji powietrza albo od
ładunku przychodzącego z deszczem.

Re: Burze i rozłączanie ochronne

:):):):)

Nie chodziło mi o wyładowanie ladunku statycznego a stały potencjał na
wilgotnych scianach, tudzież elementach metalowych budynków.

Re: Burze i rozłączanie ochronne

Pisałeś o kopaniu. Ale sprawdzałeś, że to AC, skoro wykluczasz ładunki
statyczne?

Re: Burze i rozłączanie ochronne

A jakby po odłączeniu zasilania (PE zostawiamy) zwierać to wszystko do
uziomu? Dodatkowy stycznik. I podłączony za tablicą żeby bezpieczniki nie
zadziałały. Taki luźny pomysł :)
Wojtek

--
Bo my, Polacy tak mamy,
że we wszystkim przesadzamy :(

Re: Burze i rozłączanie ochronne

No właśnie też mi to przyszło do głowy. Potrzebny byłby stycznik
przełączający i do tego bistabilny ale taki beznapięciowy, sterowany
chwilowym podaniem napięcia.

Re: Burze i rozłączanie ochronne

Ta najlepiej procesorem i do tego zdalnie po Wifi

Re: Burze i rozłączanie ochronne

Tak wolno.

Re: Burze i rozłączanie ochronne

Nie wymyśliłeś nic odkrywczego, bo właśnie dokładnie tak się to robi
tzn. zwiera się każdy z przewodów do uziemienia i to automatycznie w
chwili, kiedy pojawi się na nim przepięcie.
Te cudowne przkaźniki, które tego dokonują nazywają się ochronnikami
przepięć.
Aby ochronniki przepięc sperłniały swoje zadanie to muszą być
odpowiednio dobrane, a instalacja musi spełniać pewne zasady.

Re: Burze i rozłączanie ochronne

Ochronniki chronią przepięcia.... dobre...hahaha...

Re: Burze i rozłączanie ochronne

Ssij tego palucha, ssij :)
Tylko uważaj, żebyś sobie nosa nie przydepnął pajacyku z drewna.

Re: Burze i rozłączanie ochronne

Ooo widzę że dotknęło w centrum.

Re: Burze i rozłączanie ochronne

Żal mi ciebie, bo okłamujesz nawet samego siebie :)

Re: Burze i rozłączanie ochronne

Ooo i prorok jeszcze.

Site Timeline