Burza- najbezpieczniej w samochodzie?

Witam

Pogoda jaka jest w tym roku, kazdy wie. Burza- slonce-burza-slonce. Naszla mnie refleksja, wiadomo, ze w czasie burzy najbezpieczniej jest w samochodzie. Tylko co sie stanie z elektronika jezeli w auto trafi je piorun? Padnie cala elektronika (np. ECU w DTI zintegrowany z pompa wtryskawa, za 12 000zl) czy tylko bezpieczniki? Czy bedzie roznica czy silnik byl odpalony czy nie?

Reply to
Bastion

mysle, ze inaczej bedziesz postrzegal te 12000 jak przezyjesz.Wtedy to bedzie tylko 12000zl.

2 dni temu byl w tvp o ludziach, w ktorych p..... piorun i przezyli. Jak szybko ciebie zdefibryluja to masz duze szanse. Poza tym byl taki chlopak, co przezyl dzieki temu, ze mial sluchawki na uszach od iPoda. Gdyby nie ten drucik w kabelkach, to energia przeszlaby przez niego a nie po nim (po wierzchu). Wniosek, trzeba w czasie burzy zakladac beret z antenka....tzn. kapelusz i do ziemi lancuszek z kula (jako uziemienie).
Reply to
adresss

Witam,

Dnia 7.07.09 (wtorek), ' snipped-for-privacy@poczta.pl' napisał(a):

I telefon komórkowy wyłączać w czasie burzy bo włączony ściąga pioruny... ;-)

Reply to
Dykus

Miałeś w szkole fizykę ?? Zakładam , że tak , więc zrób sobie powtórkę i nie zadawaj głupich pytań. Miałem rok temu "przyjemność" pirdolnięcia w mój wózek dość wysokoenergetycznym pieronem.. WOW !!! Przeżycie niesamowite , wiadomo że jestem w puszce Faradaya bezpieczny , ale stracha się trochę złapało ...

Jedyny efekt uboczny ... , odzyskałem słuch po ok. 2 godzinach.

Pozdro. ,

MH

Reply to
MH

snipped-for-privacy@poczta.pl pisze:

parę tygodni temu spotkałem się z przypadkiem poważnego uszkodzenia słuchu (uraz akustyczny) spowodowanego uderzeniem pioruna w pobliżu domu poszkodowanego - poszkodowany w tym czasie słuchał w domu muzyki przez słuchawki..

Reply to
Michał Baszyński

wlasnie tak dziala bomba, ktora ma za zadanie wytworzyc implusl elektromagnetyczny - cala elektronika pada.......

Wiec trzeba miec radio na lampach!

Reply to
adresss

Dnia Thu, 9 Jul 2009 18:46:47 +0200 na fali pl.misc.elektronika stacja Papa Smerf snipped-for-privacy@zagurami.zalasami.trala.la> nadala:

Jak impuls jest tak silmny, że topi elektrody w lampach to znaczy, że i tak nie ma kto tego radia używać :)

Reply to
Tomasz Szczesniak

Witam

Papa Smerf napisał(a) :

Wiesz co? Nie bierz tego więcej. Przedawkujesz i tragedia gotowa.

To co topi te metale to jeszcze nie impuls, a energia wybuchu w miejscu eksplozji.

Dodatkowo - samo zaekranowanie nic nie da, jeśli choć drucik wychodzi na zewnątrz.

Reply to
Zbynek Ltd.