Buczy w pralce :)

Się zepsuła. Po wciśnięciu głównego włącznika, buczy w okolicach programatora.
Po wciśnięciu start, niby program chce ruszyć, ale nie kręci się bęben i za
chwilę pralka sygnalizuje awarię (migają równocześnie trzy diody, co wg
instrukcji oznacza konieczność wezwania serwisu). Rozkręciłem programator i
zobaczyłem jeden spuchnięty kondensator. Może tu leżeć przyczyna?

Re: Buczy w pralce :)
moze, sprawdz jeszcze czy to buczy przekaznik jak tak to wymiana
kondensatora moze pomoc

Re: Buczy w pralce :)

Hmm.. Wymieniłem kondensator.. Po włączeniu chodził cichutko, czyli tak, jak
powinien. Woda się zaczęła nalewać do bębna. Dopiero po zaaplikowaniu
kolejnego punktu programu słychać było jakieś zgrzyty i programator znów
zaczął buczeć. Podejrzewam, że to jakieś uszkodzenie natury mechanicznej.
Pasek? Może łożyska silnika? Sprzęt jest już wysłużony, szósty rok mu idzie.
Wymieniana była tylko grzałka.

Pozdr
Tomek

Re: Buczy w pralce :)
Sprawdź może pompkę. U mnie było jak dziecięcy piździonek zaklinował pomkę.
Rozebrałem wyciągłem i pomogło.

Paweł

Re: Buczy w pralce :)

Hmm.. U mnie dzieci są jeszcze na etapie wczesnego projektu, więc piździonka
tam raczej nie znajdę :)
Po prostu bęben nie chce ruszyć i gdy silnik próbuje nim obrócić, słychać
jakieś trzaski i zgrzyty, po czym wywala error w postaci migających
wszystkich diod. Zapchany dopływ, czy odpływ wody, zgodnie z instrukcją,
miałby inaczej sygnalizować.  No i programator znowu buczy, ale nie
zaglądałem do niego ponownie i nie wiem, czy coś znowu nie trafiło.

Re: Buczy w pralce :)

A kobieta w gospodarstwie wystEA%puje? (wiek obojEA%tny, tak od 12 w
gF3%rEA%)?
Bo jak tak, to moBF%e byE6% drut od biustonosza, ktF3%ry siEA% przez dziurk=
i w
bEA%bnie miEA%dzy kocioB3% a bEA%ben dostaB3% i blokuje. Jak masz pecha, to
caB3%kiem nieBC%le potrafi haczyE6%...

Marek

Re: Buczy w pralce :)

Występuje i kiedyś kawałek biustonosza musiałem wyłowić
Ale bęben normalnie się kręci - nie stawia oporów. Pewien serwisant, znajomy
królika, powiedział, że padła elektronika i lepiej kupić nową pralkę. Ale nie
bardzo chce mi się w to wierzyć - fakt - elektronika hałasuje, ale wcześniej
hałasuje jakaś część mechaniczna, tak, jakby strzyka, przeskakuje coś i
zaczynają migać wszystkie diody.. Heh.. będę musiał zajrzeć nieco głębiej -
może faktycznie coś z tym paskiem...

Re: Buczy w pralce :)

znajomy
nie
wcześniej
głębiej -
Jeszcze moja sugestia; o ile wystepuje pradnica tachometryczna na wale
silnika, to potrafi się rozłączyć jej wirnik z wałem i elektronika głupieje!

Włodek

Re: Buczy w pralce :)
 > Sprzęt jest już wysłużony, szósty rok mu idzie.

O tempora, o mores :-) Co to marka co "wysłużyła" się już po 6 latach ?
Pralka u moich rodzicieli dopiero po 19 latach zastrajkowała ale od razu
na calego - programator po prostu rozpadł się na kawałeczki. Poza tym
nic jej przez CAŁY okres użytkowania nigdy nie dolegało. A był to włoski
  ZANUSSI. Żeby jeszcze Włosi Fiaty takie robili :-)))
wkwj

Re: Buczy w pralce :)

Mastercook Elegance. Całe 6kg pakowności ;>
Odgłosy wydaje, niczym star-trekowy spejs-szip :)

Re: Buczy w pralce :)
To wypada po 1kg/1 rok :-))))))

Re: Buczy w pralce :)

Użytkownik "SHP"

A na elektrodzie pytałeś? Są tam ludzie, którzy na co dzień siedzą w tym.

Robert

Re: Buczy w pralce :)

Nie pytałem, ale pojutrze ma się zjawić serwisant. Nie bardzo mam czas, by
się temu przyjrzeć głębiej :/

Re: Buczy w pralce :)
A kondensator rozruchowy motorka sprawdzałes?

__________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur
wirusow 4578 (20091106) __________