BTP 10/25

Witam

Nie mogę się dokopać danych tego tyrystora. Chodzi mi głównie o dopuszczalny
prąd bramki. Ma ktos może namiar na datasheet> Ewentualnie poda ten prąd?

Pzdr

Re: BTP 10/25

Jeżeli to taki sam tyrystor jak w 1989 roku, to IGT50%mA, UGT=3V, IL10%0mA,
IH40%mA (oczywiście litery po I i U są w indeksie dolnym).
R.

Re: BTP 10/25

Dzięki za odpowiedź. Rozumiem, że Igt to prąd bramki. Pozostałych oznaczeń
poszukam w sieci.

Pzdr

Re: BTP 10/25

Tak. Dokładnie nazwano to "prąd przełączający bramki". Pozostałe oznaczenia
nie są jednoznacznie opisane, a nie chcę wprowadzać w błąd.
R.

Re: BTP 10/25
A jesteś zmuszony użyć tego konkretnie tyrystora? Nie bez powodu 20 lat
temu było jego oznaczenie zdekodowane jako Bezpiecznik Termiczno
Pirotechniczny...

--
| Bartłomiej Kuźniewski
| sibi@drut.org  GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
Re: BTP 10/25

Zmuszony nie jestem, ale to najbardziej w moim przypadku racjonalne.
Tyrystor ten siedzi w prostowniku Lelek. Starsi pewnie pamietają ten
wynalazek. Kilka razy w nim padał tranzystor BC313 sterujący tyrystorem. Po
założeniu mocniejszego padło złącze bramkowe tyrystora. Okazało się, że w
szeregu zamiast żarówki 12V/50mA była 12V/100 mA, A że znalazłem w
starociach kilka sztuk BTP 10/300 to taki dam. Chciałem sie tylko upewnić co
do parametrów złącza bramki.

Pzdr

Re: BTP 10/25

Bo to bardzo slaby tranzystor jest. Wymienic na inny typ.

Hm, koledzy podawali 50mA, ale wydaje mi sie ze bramki w tyrystorach
sa dosc odporne.

A zarowka jako ogranicznik to kiepski pomysl - jak zimna to
rezystancja 10x mniejsza.