Bramka NOR w Active-Cad

Witam

Mam problem, mam zrealizować funkcje na bramkach NAND i NOR. O ile układ
na bramkach NAND działa dobrze to mam problem z układem na NOR-ach.
Muszę "spiąć" 7 NOR-ów. Jak to zrobić skoro nie ma, aż tylu wejściowej
bramki NOR?

Re: Bramka NOR w Active-Cad

Na wiele sposobów: NOR -> NOT -> kolejne bramki NOR (pamiętaj, że bramka NOR
to w zasadzie także bramka NOT), kilka bramek OR spinasz ze sobą w dowolnych
konfiguracjach i na koniec dajesz NOT.

Re: Bramka NOR w Active-Cad

Dzięki.
W sumie prosta sprawa, dziwne że sam nie wpadłem na to :)

Re: Bramka NOR w Active-Cad
A z NAND-ami się tak da?

NAND->NOT-> Kolejne NAND-y ?

Re: Bramka NOR w Active-Cad

Da się da.

Re: Bramka NOR w Active-Cad
Hello SERG,

Użyć ekspanderów?

Re: Bramka NOR w Active-Cad

Nie bardzo wiem o co chodzi. Możesz rozwinąć?

Re: Bramka NOR w Active-Cad
Hello SERG,

Dla bramek AOI (and-or-inverter), które dają się stosować jako NOR
wymyslono możliwość ich rozszerzania ekspanderami - na przykład 7455 +
7460 lub 7462. Ale Ty nie potrzebujesz wejściowych AND.