Brak regulacji pradu spawania od minimum w tep 400

Witam
Mam problem z Migomatem TEP 400.
Regulacja prądu spawania działa od 150 A w górę.
Nie mogę ustawić małego prądu spawania.
Czyściłem i wymieniałem przełączniki zakresów i potencjometry,
nic nie pomogło.
Przełączając na sterowanie zewnętrzne,
prąd spawania wynosi ok 150 A a powinien być minimalny,
problem jest chyba jest gdzieś ze sterownikiem
(płytkami lub zasilaczem).
Od czego zacząć szukanie usterki ?
I jeszcze jedno małe pytanko, na 3 płytkach TE 200
są potencjometry montażowe, do czego one służą ?

pozdrawiam

Re: Brak regulacji pradu spawania od minimum w tep 400

Nie znam/nie kojarzę tego typu. Podaj w jaki sposób jest zrobiona regulacja
prądu spawania (tyrystory?, przełącznik? inwerter?)

Ustawiasz minimum i spawa prądem 150A?

Sprawdzenia połączeń, jeżeli to inwerter, to wyposażony jest w pomiar prądu
spawania.

Się nie kręci :-)
Zaznacz położenia oryginalne przed kręceniem i wróć na te same pozycje przed
zamknięciem obudowy.

--
Desoft

Re: Brak regulacji pradu spawania od minimum w tep 400

regulacja

przecież to jeden z popularniejszych migów z OZASu na tyrystorach

tak jest na minimum mam 150A

w miedzyczasie pogrzebałem się nad nim troszkę i okazało się
że walnięta jest jedna płytka od jednej fazy
wyzwala cały czas tyrystory
po wyjęciu na pozostałych dwóch jest okej

Site Timeline