Brak portu LPT i zastosowanie karty rozszerzeń

CZeB6%E6.
WymieniB3%em komputer. Niestety na pB3%ycie gB3%F3wnej teraz nie ma portu
LPT.
Zawsze do programowania AVRF3%w uBF%ywaB3%em programatora na LPT.
Czy moBF%na zastosowaE6% katrEA% rozszerzeF1% takB1% wpinanB1% do PCI a na
zewnB1%trz LPT (nie wiem jak te karty siEA% nazywajB1%) i czyto moBF%e
dziaB3%aE6%.
Pytam bo sB3%yszaB3%em zB3%e opinie o przejB6%ciF3%wka ch USB->LPT a jak to=
 jest
z takimi kartami rozszerzeF1%? moBF%e to dziaB3%aE6%?

Re: Brak portu LPT i zastosowanie karty rozszerzeń
Pan slawek7 wymienił komputer:

A czemu ma nie działać? Powrót do źródeł -- kiedyś płyty główne
nie miały żadnych portów i złącz, poza gniazdem klawiatury.
Port drukarki był na osobnej karcie (ISA). Mam kartę PCI z portem
LPT i dwoma RS-232. Teraz jej nie używam, ale nigdy nie było z tym
problemu.

Re: Brak portu LPT i zastosowanie karty rozszerze ń

Działa. Sprawdzone.

A z tym może być różnie, ale bezpiecznie jest przyjąć że nie będzie
działać. Słyszałem o tylko jednej kości konwertera USB-LPT, która
umożliwia niezależne sterowanie liniami kontrolnymi. A dodatkowo jeszcze
sterownik musi to umieć obsłużyć.

j.

Re: Brak portu LPT i zastosowanie karty rozszerzeń
Zenek? Ciocia? Berta? slawek7? Gdzie oni są!
Działa, sprawdzone.
Tylko po jakimś czasie może przestać działać, gdy slot PCI
będzie potrzebny do czegoś innego :)

Sławek (BTDT)
--
  ________
_/ __/ __/ Za młodu drży nam serce, na starość -- nogi.

A nie lepiej zainwestować w "dobry" programator na USB, zamiast kombinować z
niewiadomej jakości "protezami"?
Też do niedawna programowałem AVR'y przez LPT, port LPT mam, ale po
przemeblowaniu okazało się że potrzebuję dużo dłuższego kabla do
programatora, no i nie miałem wyboru (tylko USB). Kupując jakąś kartę
rozszerzeń ograniczasz możliwość programowania tylko ze stacji gdzie siedzi
karta, a może zdarzyć się potrzeba zaprogramowania np z laptopa lub innego
PC i co wtedy?

Pozdrawiam
Piotrek

P.S.: "Dobry" programator to taki, który ma w sobie procek ze sprzętowym
USB.

Re: Brak portu LPT i zastosowanie karty rozszerze ń

Kup programator AVRów ze złączem USB i po kłopocie.
Większość ze sprzedawanych na Allegro jest obsługiwanych przez AVR
Studio (oprócz najtańszych konstrukcji - najlepiej sprawdzić w opisie
aukcji).

Re: Brak portu LPT i zastosowanie karty rozszerzeń
A wB3%aB6%nie nie wiem dlaczego ale z programatorem na USB czEA%sto mam
kB3%opoty w postaci bB3%EAdF3%w a jak podB3%B1czEA% do LPT to zawsze dzia=
B3%a.
I przy okazji nie bEA%dEA% gB3%oB6%no mF3%wiB3% ze koBF%ystam z ISP Program=
mer
autorstwa Adama.
WiEA%c moBF%e dlatego nie mam zbytniego przekonania do USB, a testowaB3%em
wiele programatorF3%w wB3%aB6%nie na USB

Re: Brak portu LPT i zastosowanie karty rozszerze ń

To ciekawe, bo ja nie korzystam w ogóle z ISP Programmera od kiedy
właśnie przesiadłem się na programator USB. Godne polecenia są dwa
rozwiązania:
- programator ze sprzętowym konwerterem USB-RS232 (FT232) doczepionym do
jakiejśtam ATmegi, skutecznie gada z AVR Studio protokołem STK500v2 i
jest widoczny jako wirtualny port COM,
- programator z AVRem ze sprzętowym USB (AT90USB), udający oryginalny
atmelowski AVRISP mkII:
http://tom-itx.dyndns.org:81/~webpage/boards/USBTiny_Mkii/USBTiny_Mkii_index.php

Mam oba rozwiązania i oba równie dobrze działają. Choć ten drugi
obsługuje więcej procków.

Proszę, nie wskrzeszajcie na siłę portu LPT. Lata swojej świetności ma
już za sobą i niech tak zostanie.