Bon na innowacje - czy ktoś się załapał?

chciaB3%bym siEA% spytaE6% czy ktoB6% siEA% zaB3%apaB3% na takie dofinansow=
anie?
Bo niby badania EMC moBF%na byB3%o sfinansowaE6% w 100%.
A tak narzekacie na EU.

pytajB1%cy

Re: Bon na innowacje - czy ktoś się załapał?

JA place za Twoje "darmowe" badania EMC czy co tam...

Nie dosc, ze musz placic podatki ktore sa marnowane,
to jeszcze Ty jestes bardziej konkurencyjny bo dostajesz
"za darmo" cos za co ktos inny musi placic.

Dni Babilonu sa policzone...

Re: Bon na innowacje - czy ktoś się załapał?

Nie rozumiem Twoich pretensji. PrzecieBF% teBF% moBF%esz skorzystaE6%
z rF3%BFnego rodzaju dofinansowaF1%. No chyba BF%e nie moBF%esz lub
obraziB3%eB6% siEA% na dofinansowania ...

pytajB1%cy

Re: Bon na innowacje - czy ktoś się załapał?

Bo to jest tak. Sam skorzystałem już dwa razy z dofinansowania ale suię
tłumaczę to tym że nie będę frajerem. Jednakże wolałbym aby podatki były
niższe a coś ktoś tam sobie finansował sam. Wiesz dlaczego? Bo w połowie
roku w kazdym urzedzie pracy już brakuje środków na rózne dofinansowania, bo
już na koniec stycznia kolejka jest pełna do dofinansowania na różne rzeczy
jak kanalizacje, solary, i inne ekopierdoły z wydziału ochrony środowiska. W
ten sposób paru szczęśliwców się załapie a reszcie pozostaje nadzieja że
zdążą w kolejce na przyszły rok.
Co  najgorsze w tym wszystkim jednak to fakt że biednemu albo osobie nie
zainteresowanej z innych powodów zabiorą podatek a z dofinansowania nie taka
osoba skorzysta żadnego bo nie ma na co albo za co:)

Marek

Re: Bon na innowacje - czy ktoś się załapał?

A Ty się nawet nie dowiesz, że zaraz po połowie roku była jakas kolejna transza
pieniędzy przeznaczona na te cele...

Za Michalkiewiczem - Istnieje 4 sposoby wydawnia pieniędzy:
1. swoje pieniądze na własne cele
2. swoje pieniądze na cudze cele (przykładowo kup komus przydatny w 100%
prezent)
3. cudze pieniądze na własne cele
4. cudze pieniądze na cudze cele.

Oczywiscie wszelkie dofinansowania to 4 grupa, czyli pieniądze najmniej
produktywnie wydane.

Cieszy mnie to, że tutaj sporo jest głosów negujących takie programy.

Ja przykładowo kiedyś ubiegałem się o dofinansowanie na założenie DG, ale
oczywiście nie było o tym mowy. W kilku urzędach pracy poinformowana mnie, że
muszę być bezrobotny przez chyba 9 miesięcy co najmniej, co się okazało bzdurą i
nieprawdą...

Polecam radio promujące przedsiębiorczość, wolny rynek i wolność słowa:
http://www.kontestacja.com /#
EM

Re: Bon na innowacje - czy ktoś się załapał?

Nie rozumiem Twoich pretensji. Przecież też możesz skorzystać
z różnego rodzaju dofinansowań. No chyba że nie możesz lub
obraziłeś się na dofinansowania ...

----------

Rusz głową to zrozumiesz.
Pytania pomocnicze:
Skąd się biorą te pieniądze, które Unia łaskawie przekazuje na
dofinansowania?
Jaką drogę one przebywają od podatnika do kasy Unii i kto je po drodze
obskubuje i w jakim stopniu?
Ile biorą urzędnicy unijni za obsługę tej kasy tam u siebie?
Jaką drogę one przebywają od kasy unii do odbiorcy pomocy i kto je po drodze
obskubuje?
Ile czasu marnuje się w skali kraju na staranie się o pomoc unijną (na
jednego co dostał przypada iluś, co tylko się narobili aby przygotować
wniosek)?
Ilu urzędników zajmuje się analizą wniosków i rozdzielaniem pomocy?
Do kogo w końcu trafiają (po oskubaniu przez wszystkich po drodze) te
pieniądze - do tego co dostał pomoc, czy do jakiejś instytucji wykonującej
dla niego usługi (doradcze, szkoleniowe itp.).

W podsumowaniu chyba kluczowe pytania:
Czy te usługi są rzeczywiście potrzebne, czy może ich potrzebę wykreowała
Unia?
Ilu pierdzistołków musiałoby się zająć jakąś pożyteczną robotą, gdyby nie
cała ta kołomyja?
Czy Ty jako podatnik nie spożytkowałbyś tych twoich pieniędzy lepiej?
P.G.

Re: Bon na innowacje - czy ktoś się zał apał?

Dobrze gadasz.
Pozdrawiam,
K.

Re: Bon na innowacje - czy ktoś się załapał?

A najśmieszniejsze w tym jest to, że przypuszczam większość
przedsiębiorczych potrafiących zadbać o siebie ludzi tak myśli ale ta
większość jest mniejszością w społeczeństwie o które dba rząd.
Rynek sam wyklucza wadliwe produkty to działało przez kilkadziesiąt lat.
Teraz urzędnik myśli za konsumenta.

Łukasz

Re: Bon na innowacje - czy ktoś się załapał?
Ja rozumiem i zgodzEA% siEA% z tym, BF%e trochEA% tych urzEA%dnikF3%w jest =
i to im siEA% pB3%aci.
Ale moBF%e by przestaE6% narzekaE6%?
Jak siEA% nie ma co siEA% lubi, to siEA% lubi co siEA% ma.
Jak na razie tylko jedna osoba przyznaB3%a siEA% BF%e skorzystaB3%a z dofin=
ansowania, a reszta tylko narzeka.

pytajB1%cy

Re: Bon na innowacje - czy ktoś się załapał?

Jakiekolwiek bony, specjalne strefy ekonomiczne to jest tylko kreowanie
nieuczciwej konkurencji.
Abym był konkurencyjny muszę zamiast produkować dobre urządzenia szukać
dofinansowań i wsparć, czekać na bony, czaić się na dofinansowania. To nie
jest normalne. Normalne jest jak wszyscy mają równo.

Łukasz

Re: Bon na innowacje - czy ktoś się załapał?

Skoro korzystanie z dofinansowaF1% uwaBF%asz za nieuczciwoB6%E6, to moBF%e
ja powinienem stwierdziE6% BF%e nie skorzystanie z dofinansowaF1% (jak
tylko nadarza siEA% okazja) za za niezB3%e frajerstwo.

Wydaje mi siEA%, BF%e juBF% dawno skoF1%czyB3%y siEA% czasy BF%e produkt br=
oniB3%
siEA% sam (jak to mF3%wili: siedBC% w kB1%cie a znajdB1% ciEA%. To siEA% ni=
e wrF3%ci.)

pytajB1%cy

Re: Bon na innowacje - czy ktoś się załapał?

Ja mam być producent-projektant czy petent urzędu który mi przyzna albo i
nie przyzna? Nie przyzna to wypadam z rynku bo Bolek i Wacek dostali bo im
doradca za $ lepiej przygotował wniosek.
Ja już jestem frajerem, że płącę za darmozajdów jadących na
dofinansowaniach.
Wiele więcej już mnie nie rusza. Pieniądz przynajmniej teoretycznie nie
bierze się z nikąd ja zapłaciłem za dofinansowanie Wacka ale też i za 500
etatów urzędników, którzy mielili papiery po drodze - zupełnie nie tworząc
wartości dodanej. Ja bym wolał aby Wacek sam się finansował.

O mamo a czego niby się skończyły?
Wolna wola zanika? obiektywna ocena faktów?

Łukasz

Re: Bon na innowacje - czy ktoś się zał apał?

Z dofinansowan tak naprawde utrzymuje sie cala banda posrednikow i
urzednikow i tylko oni z tego korzystaja, na koncu ogonka sa tylko
ochłapy o ktore walcza płotki.

Re: Bon na innowacje - czy ktoś się zał apał?
płaci.
a reszta tylko narzeka.

Tak reszta narzeka bo albo ma gleboko w d... te dofinansowania albo
probowała przedrzec sie przez mur z betonu zwany dofinansowaniami EU.

Jak nie masz dobrych układow to dostaniesz na waciki.

Re: Bon na innowacje - czy ktoś się załapał?

Ja rozumiem i zgodzę się z tym, że trochę tych urzędników jest i to im się
płaci.
Ale może by przestać narzekać?
Jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma.
Jak na razie tylko jedna osoba przyznała się że skorzystała z
dofinansowania, a reszta tylko narzeka.

----------
Dwa razy podchodziliśmy do tematu, ale po rozpoznaniu ile czasu zmarnujemy
na niepewny efekt odpuszczaliśmy.
O ile pamiętam to był tam jakiś system punktacji.
Kombinowałem aby uzyskać dofinansowanie na zakup analizatora widma (według
mnie jak najbardziej logiczny cel związany z dopasowaniem się do wymogów
Unii i CE).
Ale:
- czy ten cel podniesie kwalifikacje pracowników - no nie - brak punktów,
- czy podniesie zatrudnienie - no nie - brak punktów,
- aktywizacja niepełnosprawnych - nie - brak punktów,
- wyrównywanie poziomu rozwoju regionów - nie - brak punktów,
- itd - nie pamiętam.

Dostawało się też punkty za % dofinansowania - im mniejsze dofinansowanie
tym więcej punktów.
Wyszło nam, że jak obniżymy poziom dofinansowania z 50% do 10% to będziemy
mieli minimum ;-).
P.G.

Re: Bon na innowacje - czy ktoś się zał apał?

I pewnie analizator musialby byc kupiony w certyfikowanej jednostce kora
to ma tenze 30% drozej niz dostepny na rynku. Logika urzednikow nie jest
zbyt skomplikowana.

Re: Bon na innowacje - czy ktoś się załapał?

I analizator musiał by być Niemiecki albo Francuski, jak by był Polski to
dofinansowanie pewnie by zlikwidowali.
Ciekawe jakie laby robią EMC za te bony i czy koszty obciążające podatnika
są rynkowe? :]

Łukasz

Re: Bon na innowacje - czy ktoś się zał apał?

Wiesz gdzie jest blad Twojego rozumowania? W wyrazie "logiczny" ;-)

Powinienes zalatwic duza firme konsultingowa, od ktorej bys kupil
dofinansowany raport "rozwoj przedsiebiorstwa w XXI wieku w kontekscie
globalnego kryzysu firm nowych technologii" z ktorego by wynikalo ze
kazdy zbankrutuje nie majac analizatora. Potem za 10% tego raportu
kupilbys sobie analizator. A Ty chciales prosto i nudnie - tak sie nie da.

--
Jerry1111

Re: Bon na innowacje - czy ktoś się załapał?
Dnia 20-06-2012 o 14:12:42 Piotr GaC5%82ka <piotr.galka@cutthismicromad=
e.pl>
napisaC5%82(a):

DokC5%82adnie to samo u mnie. WyszC5%82o mi, C5%BCe musiaC5%82bym na=
 2 miesiC4%85ce przestaC4%87  =

pracowaC4%87 i zajC4%85C4%87 siC4%99 tylko tym. A potem, gdy juC5%BC=
 dostaniemy pieniC4%85dze, to  =

bC4%99dzie jeszcze dwa razy tyle papierologii z rozliczaniem wydatkC3%B3=
w i pewnie  =

jakimC5%9B raportowaniem. StwierdziC5%82em, C5%BCe mnie na to nie sta=
C4%87. Gdybym miaC5%82  =

firmC4%99 na 100 osC3%B3b to co innego - kogoC5%9B bym oddelegowaC5%82=
 do pisania wnioskC3%B3w  =

i zaC5%82atwiania spraw, a koszt byC5%82by maC5%82y w stosunku do caC5%
82%oC5%9Bci kosztC3%B3w  =

firmy.

ae
-- =

Outsourcing usC5%82ug projektowych
http://www.protronik.pl

Re: Bon na innowacje - czy ktoś się załapał?

a ja zadam moje ulubione pytanie: a kto dostał, a kto nie dostał?
zauważam związek tego z poparciem dla ideii wspólnej, wyzwolonej...

Site Timeline