Błyskająca dioda LED

Witam!

    Czy ktoś spotkał się z LED-ami błyskającymi? Chodzi mi o LED który
będzie miał krótki błysk (~20ms) i przerwę (500-1000ms). Póki co
wszystko co znalazłem ma wypełnienie 50%.
    Ew. interesuje mnie jakiś gotowiec który by sterował LED-ami w taki
sposób (ale taki prosty, żeby nie trzeba było dodatkowych elementów,
rozwiązania na NE555 znam).

Re: Błyskająca dioda LED

Np. Lm 3909 + ( T = elektrolit )

pozdro
BSE

Re: Błyskająca dioda LED

... małe "t" (czas zwłoki)

Re: Błyskająca dioda LED
LM3909
http://www.creative-science.org.uk/ledflash.html

pozdrawiam
Roman

Re: Błyskająca dioda LED

    No to może jakiś mikrokontroler w obudwie typu SOT23-6, prościej się
już nie da.

--
Filip.

Re: Błyskająca dioda LED

Potwierdzam, ATtiny4 powinien wystarczyć. Albo ATtiny10. Trzeba tylko
zwrócić uwagę na wydajność prądową pinu, z którego chcesz zasilać diodę.

Re: Błyskająca dioda LED

a cel tego ? oszczednosc energii czy jakis 'wyzszy' cel?
bo moze po prostu dac opornik ~10k, kondensator ~100uF (jego minus do
minusa) , opornik 100ohm, i to do diody. wartosci podalem 'na oko', ale
chodzi o zasade.