Blacha cynowana

Użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:

Cyna nakładana galwanicznie to w realiach małych galwanizerni zupełna nisza technologiczna. Dalej - nie położysz galwanicznie szczelnej i błyszczącej warstwy cyny - to wychodzi szare i porowate, błyszczącą blachę bieloną galwanicznie jaką znasz z puszek uzyskuje się obtapiając tę szarą i porowatą warstwę cyny w gorącym oleju z topnikami - kupa roboty w sumie. A cynkowanie ma prawie każda galwanizernia.

A ile kłopotu? Jednego elementu w kosz nie wrzucisz. A jak wrzucisz jeden robiony indywidualnie i parę setek masówki to później musisz go mozolnie szukać... Generalnie roboty jednostkowe zawsze były, są i będą obciążone dodatkowymi narzutami.

Reply to
"Dariusz K. Ładziak"

Pan Dariusz K. Ładziak napisał:

Wpisałem w gugla "cynowanie galwaniczne". Nie jest tak, żeby na każdym rogu stał zakład, który to robi. Ale kilka ofert jest. A jak już ktoś się z usługą ogłasza, to nie sądzę by partaczył. Jak już wspomniałem, cynowanie znam nie z puszek, tylko z galwanizerni w fabryce elektroniki. Powierzchnia im tam nie wychodziła lustrzana jak u szprotek w oleju, ale równa i matowa. Taka jak być powinna.

No właśnie jest tak, że cynkowanie to masówaka w porównaniu z cynowaniem. I to dużo tańsza masówka. Tu rzeczywiście może być problem z tym, by komuś chciało się szukać tej jednej blaszki w koszu. A element powieszony na drucie w wannie do cynowania raczej nie zginie.

Reply to
Jarosław Sokołowski

Korzystałem już z tego typu usług. Powłoka jaką nakładają lutuje się dobrze tylko kilka lub kilkanaście dni po jej wykonaniu. Po 2-3 tygodniach nie lutuje się zupełnie.

Paweł

Reply to
Paweł

Pan Paweł napisał:

A poza tym, że się nie lutuje, zmienia jakoś swój wygląd, parszywieje albo co? Bo te blaszki co je widziałem, zanim szły do lutowania, trochę sobie leżały. Może je czymś zabezpieczali? Olejem od sardynek albo czymś takim. Aż tak dokładnie w to nie wnikałem.

Reply to
Jarosław Sokołowski