Blacha cynowana

Witam !

Czy ktoś może wie gdzie można kupić niewielkie ilości blachy stalowej
cynowanej o grubości 0.5 mm. To jest taka blacha z jakiej wykonuje się
ekrany urządzeń elektronicznych.

Paweł

Re: Blacha cynowana

a blacha do wypieku ciast nie moze być ?

--
mariusz

Re: Blacha cynowana

Albo z puszki po mleku skondensowanym ;)

--
==========###-###*###-###==============
Jaroslaw Dubowski, Bytom   snipped-for-privacy@interia.pl

A one są cynowane, czy cynkowane?
Wydawało mi się, że cynk...

pzdr,
szadok
--
'To jest cnota nad cnotami - trzymać język za zębami'
            śp. babcia

Spożywcze są cynowane.

Re: Blacha cynowana

A mówiąc ściślej -- były. Teraz przeważnie blacha jest powlekana
jakimś tworzywem sztucznym. Przynajmniej wewnątrz puszki.

Natomiast co do tych niespożywaczych, to z tego co widziałem,
elementy kształtowane są z blachy stalowej, a ta dopiero po
skończonej obróbce jest cynowana galwanicznie.

Re: Blacha cynowana
tylko cynowane pewno były przed wojną. Dla mnie od zawsze one są lakierowane.
Używają do tego lakierów epoksydowych. Jedynych dopuszczonych do kontaktu z
żywnością. To z że wycinane i potem galwanicznie cynowane uznać należy jako
legendę. Może i jakieś super specjalne elementy tak się robi. Masówki na pewno
nie. Za drogo. Na dodatek nie ma żadnej gwarancji ze to co widziałeś było
cynowane galwanicznie. Ktoś tam był pewien że blachy do kontaktu z żywnością się
cynkuje. Ja jak czegoś nie wiem to nie piszę i nie wymyślam żeby innych w błąd
nie wprowadzać. To dobra zasada. szkoda że nie stosowana przez innych.

Re: Blacha cynowana

Bzdura. Weź pudełko czekoladek np. Wedlowskich i sprawdź.

Druga bzdura. Chyba, że urodziłeś się wczoraj.

A skąd to wiesz?

J.w.

Cynkuje to się rynny.

No to jeszcze podaj źródło swoich informacji.

AW

Re: Blacha cynowana

Chyba Cie pogięło. Jak uważasz ze jest inaczej to Ty podajesz źródła swoich
informacji. Jak nie podajesz tylko masz żale to na tych żalach możesz sobie zupy
nagotować albo je w buty wsadzić.

Re: Blacha cynowana

Z tego co wiedzę, cynowane są nadal. Niezależnie od lakierowania.
Pomysł z cynowaniem ma związek nie tylko z kontaktem z żywnością.
Stalowa blacha po ocynowaniu (odwrotnie niż ocynkowana) ulega
szybkiej korozji po zarysowaniu i kontakcie z wilgocią.
To w zamyśle miało doprowadzić do szybszego rozkładu wyrzuconego
opakowania.

Jak się moczy podłączone do prądu blaszane elementy w kadzi
z bulgoczącym roztworem, to podług mojej skromnej wiedzy jest
to cynowanie galwaniczne. Widziałem takie rzeczy, jak mnie kiedyś
chciano wychować przez pracę (bo od nauki to się tym studentom
może w głowach poprzewracać). Całkiem normalne i zupełnie niespecjalne
elementy tak robiono.

Tak, tak...

Aha.

Re: Blacha cynowana
Hello Jarosław,

Ale to nie ma nic wspólnego z cynowaniem, bo stalowe nadal są
cynowane. Tworzywo lub lakier wewnątrz swoją drogą.

Re: Blacha cynowana

Te, które oglądałem w sklepie były wykonane ze znacznie cieńszej blachy.
Potrzebuję grubość 0.5 mm.

Paweł

Re: Blacha cynowana

Nie podpowiem, bo sa szukałem i nie znalazłem, ale obecnie do produkcji
ekranów używam nowego srebra MZN12. Mosiądz to nie to samo co stal (nie jest
ferromagnetykiem), ale do pewnych rzeczy może się nadawać.
Tak to u mnie wyglada:
http://www.pitlab.pl/forum/viewtopic.php?f=3&t77%&start74 %

Swoją drogą jak planujesz obrabiać taką blachę? Trawić w standardowych
kapielach tego sie nie da, bo kąpiele to miedzi nie biorą cyny. Robienie
wykrojników na prasę to duży koszt jednostkowy (mnie taka dwustronnie
trawiona blaszka kosztuje ok. złotówki).

--
Piotrek.
http://www.pitlab.pl

Re: Blacha cynowana

Wygląda super.

Potrzebuję zrobić malutki dość prosty wspornik. Blacha musi być
odpowiednio gruba aby całość miała wymaganą wytrzymałość. Zastosowanie
blachy cynowanej pozwala przylutować wspornik przy okazji lutowania
elementów SMD. Założyłem, że element będzie wycinany laserowo.

Paweł

Re: Blacha cynowana
Pochwal się jak będzie szło wycinanie. Nie znam możliwości komercyjnie
dostępnych laserów, ale 0,5mm błyszczącej (lustro!) stali wygląda na dosyć
trudne wyzwanie.

--
Piotrek.
http://www.pitlab.pl

Re: Blacha cynowana

Dowiadywałem się o taką usługę.
Najbardziej mnie zdziwiło, że chcą wycinać tylko od 0.5 mm w górę.
Myślę, że te mikrometry cyny odparują tak szybko, że nie będą miały
żadnego znaczenia.

Paweł

Re: Blacha cynowana
rEA%.
Cienka blacha siEA% wygina podczas ciEA%cia.
Laserami CO2 moBF%na to spokojnie ciB1%E6, gorzej jest z mosiB1%dzami i
miedziB1% (z miedzi sB1% wykonane np. lustra w laserze), ale teBF% siEA% da=
.

Re: Blacha cynowana

hmm, z cieciem miedzi sie  nie spotkalem, do tego zdaje sie potrzeba lasera
wiekszej czestotliwosci, znasz moze jakis zaklad gdzie sie tym zajmuja?

--

Re: Blacha cynowana

Zobacz:
http://www.pimstal.pl/cms/index.php?option=com_content&task=view&id25%&Itemid52 %

Paweł

Re: Blacha cynowana
ew&id3D%2...
Znam firmEA% ktF3%ra ma podobny laser (teBF% Trumpf, tylko mniejszy), ale
podejrzewam BF%e za miedBC% to B3%adnie skasujB1%. Nie wiem zresztB1% czy
normalnie takB1% usB3%ugEA% oferujB1%, wiem BF%e prF3%bowali kiedyB6%. Na t=
ej
stronie zresztB1% pokazali w czym rzecz, stal do 20mm, miedBC% do 3mm,
raczej stawiaB3%bym na nich. Chyba lepiej byB3%o by ciB1%E6 plazmB1%, albo
wodB1%, nie ma takiego limitu gruboB6%ci, a i pewnie taniej bEA%dzie.

Site Timeline