BGA - jak zrobić krosa na prototypie?

No i mam problem jak cholera. Jak to przy prototypie. Muszę dostać si
ę do jednego z pinów BGA (CSG324) i przekrosować do innego układu.
Myślałem o przewierceniu pada na PCB na wylot, ale to odpada bo akurat
pod tym padem na jednaj z warstw wewnętrznych leci ścieżka. Macie jak
ieś pomysły??

Re: BGA - jak zrobić krosa na prototypie?

Jak byłem w wielkiej potrzebie bo musiałem zmienić układ w prototypie z
BGA na QFN  to zrobiłem przejściówkę PCB, przylutowałem ją na pady BGA a
na wierzchu dałem obudowę QFN.
Straszna rzeźba, trudno to dobrze przylutować, ale prościej niż
odlutować wszystko z istniejącego prototypu, zrobić kilkuwarstwowe nowe
PCB i przylutować na nowo.

--
AWa.

Re: BGA - jak zrobić krosa na prototypie?

Sciezke tez mozna skrosowac :-)

Duzy ten BGA ? Gdzies tu pokazywali zdjecia przylutowanej na
kynarkach.

http://zremcom.ru/article/interesting/36-samremont

O,  pod koniec :-)

J.

Re: BGA - jak zrobić krosa na prototypie?

ładu.
.

Leci na wewnętrznej warstwie i na jednym końcu dochodzi do BGA, a wię
c zaś ten sam problem się pojawia.

O k...a !!

Re: BGA - jak zrobić krosa na prototypie?
Gdyby zrobić zrzut ekranu z projektu z podświetloną ścieżką o którą
chodzi. Byłoby nad czym dyskutować.

Adam

Re: BGA - jak zrobić krosa na prototypie?
W dniu czwartek, 1 sierpnia 2013 16:51:06 UTC+2 użytkownik Adam Górski
[...]
 którą
Nie ma co robić zrzuty. Wyobraź sobie sytuację taką:

1) Jest wolny pad BGA, do którego muszę przypiąć się jakimś tam
 sygnałem z zewnątrz.

2) Centralnie pod tym padem na warstwie wewnętrznej leci inne połącze
nia, którego nie chcę uszkodzić.

3) Stąd przewiercenie pada celem przylutowania się krosem do kulki BGA
po spodniej stronie PCB odpada, bo rozwalam inne ważne połączenie.

Re: BGA - jak zrobić krosa na prototypie?

Kiedyś zrobiliśmy otwór od góry obudowy BGA i dzałało. Precyzja
mikroskop i wiele rzeczy staje sie prostszych.

Re: BGA - jak zrobić krosa na prototypie?

Jeżeli nie chcesz ruszać samego układu BGA to jedyna opcja to wiercić
pod kątem. Do tego trzeba dość specyficznego sprzętu i są firmy które
się czymś takim zajmują. O ile wiercenie mogę sobie wyobrazić o tyle
lutowanie do tej kulki będzie dość ciężkie.

Moim zdaniem jedynym sensowym rozwiązaniem byłoby zastosowanie płytki
pośredniej. Zaprojektuj sobie pcb ze wszystkimi padami przechodzącymi na
drugą stronę do identycznych padów. Zrób modyfikacje połączeń jaką
potrzebujesz na tej dodatkowej PCB ( może nawet wychodzić jakiś punkt
poza obrys BGA jezeli się kablem potrzebujesz podczepić).
Następnie podnosić cały BGA jeżeli konieczne nanosisz nowe kulki, na
jednej stronie pcb też chyba byłoby dobrze nanieść kulki.
Lutujesz najpierw PCB zamiast BGA a później BGA na tej płycie.

Domyślam się że płyta jest na tyle cenna że bardziej opłaca się takie
pie....enie.

Adam

Re: BGA - jak zrobić krosa na prototypie?
W dniu piątek, 2 sierpnia 2013 17:03:10 UTC+2 użytkownik Adam Górski
[...]
ą o którą
 tam sygnałem z zewnątrz.
ączenia, którego nie chcę uszkodzić.
BGA po spodniej stronie PCB odpada, bo rozwalam inne ważne połączenie
.
ić
 które
 tyle
ki
 na
ń jaką
kt
 na
ię takie
Płyta jest wręcz BEZCENNA - prototyp. 1k$ wywaliłem na 8-warstwowe PC
B (10 szt.) i przez popaprane dataszity pojawił się ten problem. W inny
ch miejscach też są błędy (z reguły moje), ale jak to w prototypi
e.. gdzieś tam kross, gdzieś tam "dolutka" jakiegoś kondziora.. Na uk
ład BGA (FPGA) zwróciłem szczególną uwagę coby jajec nie było
. Jajca zrobili mi faceci od dataszitów z Xilinx'a. Szczegóły znajdzi
esz w innym wątku..

Re: BGA - jak zrobić krosa na prototypie?
Szczegóły znajdziesz w innym wątku..

Znaczy , że mam sobie poszukać opisu do Twojego problemu ? Wszystko aby ok ?

Adam

Re: BGA - jak zrobić krosa na prototypie?
W dniu poniedziałek, 5 sierpnia 2013 13:33:14 UTC+2 użytkownik Adam G

by ok ?

Nie ma się o co ciskać!! Szczegóły dot. PCB są w innym wątku, a
le nie ma to absolutnie żadnego związku z problemem opisanym tutaj. W i
nnycm wątku pisałem o innym problemie związanym ze zbyt małym therm
al padem na QFP, w innym zaś wątku o wątpliwościach dotyczących d
okumentacji FPGA Xilinx'a. Wszystkie te problemy dotyczą tej samej PCB, a
le każdy jest inny, brak związku między nimi.Na marginesie mogę dod
ać, że PCB jest 8-warstwowa, ale to teź nie ma żadnego znaczenia w
tym wątku.

Re: BGA - jak zrobić krosa na prototypie?
Użytkownik snipped-for-privacy@gmail.com napisał:
[..]

1. Zdjąć chip'a
2. Drucik 0.05 przylutować do potrzebnej kulki (lut nie grubszy niż 0.2)
3. Zabezpieczyć żywicą drucik przy samym lutowaniu coby się nie
odlutował tudzież przelutował do innej kulki.
4. posadzić chip'a z powrotem

Reballing opcjonalnie jeśli potrzebny, czasem uda się zdjąć ładnie a
czasem nie.

--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html
ączenia, którego nie chcę uszkodzić.
BGA po spodniej stronie PCB odpada, bo rozwalam inne ważne połączenie
.
.2)

nie a
DZIĘKI!!  DZIAŁA!!  Wykorzystałem "kabel" z uzwojenia starego zegarka
. Tak się szczęśliwie złożyło, że 2 kulki z prawej strony BGA
 mogłem wypieprzyć i bezproblemowo dało się ten kabel pociągną
ć na zewnątrz.

Site Timeline