Bezpośrednia emisja CW ;) za pomocą uC - Page 2

Re: Bezpośrednia emisja CW ;) za pomocą uC

Za ile i czy aby to ma sens dla kilkudziesięciu bitów raz na godzinę?

Re: Bezpośrednia emisja CW ;) za pomocą uC

W detalu za tyle:

http://seguro.pl/sklep/?podkat21%9

A jaka to różnica, czy tych danych jest kilkadziesiąt bitów, czy kilka
milionĂłw?
Albo je trzeba przesłać, albo nie trzeba. Od ilości i oczekiwanej prędkości
jedynie zaleĹźy
wybór metody przesyłu.

Re: Bezpośrednia emisja CW ;) za pomocą uC

Zabierasz mi całą przyjemność dłubania ręcznie ;)

Re: Bezpośrednia emisja CW ;) za pomocą uC

Są też na 800-coś i 433MHz, więc raczej dadzą radę ;)... Może lepsze
parametry będą miały moduły "jednokierunkowe", ja niestety ich jeszcze
nie używałem, więc Ci nie powiem które przejdą przez ściany, ale któreś
na pewno.
W pracy testowaliśmy ZigBee (2,4GHz) i przechodziło przez ściany nawet...

  Konop

Re: Bezpośrednia emisja CW ;) za pomocą uC

Żeby nie siać harmonicznymi musiałbyś mieć skuteczne filtry. Ale z kolei
musiałyby przepuszczać dwie oddalone od siebie częstotliwości (jeśli
dobrze zrozumiałem, że chcesz kluczować częstotliwości a nie amplitudę).
Może lepiej do razu robić sinusoidę na drabince rezystorów czy na PWM
lub DDS i kluczować ją w programie mikrokontrolerka. Coś podobnego (ale
na bramkach) widziałem w modemie do transmisji przez linię zasilającą).
Dawało się przesyłać 9600 przy nośnych rzędu 100kHz (dla 1) i 70 kHz (dla 0)

We wspomnianym rozwiązaniu był wzmacniacz, 2 tory z filtrami
indukcyjnymi i przerzutnik RS :) Ale o dziwo nawet działało.

Da radę, ale się narobisz.

Re: Bezpośrednia emisja CW ;) za pomocą uC

Nie ma takiego warunku ;) A serio - przy jednej f powinno dac radę.

Nie. CW - załącz/wyłącz nośną.

No przecież o to chodzi.

Re: Bezpośrednia emisja CW ;) za pomocą uC

Jak nie sprawdzisz to się nie dowiesz
Skombinuj "prehistoryczne" radyjko turystyczne mające antenę ferrytową na
fale średnie.
Antena ferrytowa z kondensatorem to obwód rezonansowy. Musi działać. Im
bliżej fal pośrednich (2MHz) tym skuteczniej
Wybierz pustą częstotliwość, by jakieś "radio nocą" nie zagłuszało:-)

Re: Bezpośrednia emisja CW ;) za pomocą uC

x0kHz to chyba długie, a nawet bardziej długie ...

A dlaczego?

Ale tam jest tyle szpiegoskich nadajnikĂłw jak np ten:

http://en.wikipedia.org/wiki/UVB-76

że zaraz pojawią się się smutni panowie z garniturach w kant ;)

Re: Bezpośrednia emisja CW ;) za pomocą uC

tutaj filmik jak ktos na PICu generuje 1MHz i dodatkowo moduluje AM
przez PWM.

http://www.youtube.com/watch?v=MqPV3q2vSgU

c.

Re: Bezpośrednia emisja CW ;) za pomocą uC

Nice,
The radiated signal is rich in harmonics up to 1Ghz ;)

Re: Bezpośrednia emisja CW ;) za pomocą uC

Zawsze jest tak jak ksztalt sygnalu wyjsciowego jest zblizony do
prostokata :)

Jest tez sporo miktrokontrolerów ze zintegrowanym nadajnikiem UHF
(stosowane np w kluczykach, lub w czujnikach elementow ruchomych (pomiar
cisnienia kol). Moze by pojsc w ta strone?

c.

Re: Bezpośrednia emisja CW ;) za pomocą uC
W wiadomości:j5s2l2$sid$1@z-news.wcss.wroc.pl,

ja na 74s00 zrobiłem przestrajany generator który potrafił zakłócić tv.
generował prążki do kilkuset megaherców.

--
VSS

Re: Bezpośrednia emisja CW ;) za pomocą uC
Wy tu dyskutujecie o konstruowaniu przeszkadzajek na '00, a tym czasem
ktoś skonstruował nadajnik AM na atmelku:
http://dangerousprototypes.com/forum/viewtopic.php?f56%&t28%92
Pomysł iście szatański: sygnał w.cz. generowany jest przez obwód LC,
dzięki czemu nie pokrywa pasma od DC do setek MHz. Modulacja amplitudy
jest zrealizowana poprzez pobudzanie LC sygnałem PWM. Genialne w swej
prostocie.

pzdr.
j.

Site Timeline