Bezpieczniki w listwie zasilającej i UPS-ie

Mam listwę zasilająca, do której podłączony jest UPS. Do UPS-a
podłączony jest monitor oraz komputer. W listwie i UPS-ie są
bezpieczniki 2A. Problem polega na tym, że oba bezpieczniki przepalają
się po włączeniu UPS-a z podpiętym komputerem i monitorem. Aby temu
zaradzić, muszę włączać UPS z odpiętym monitorem i podpinać go pod
zasilanie chwilę później. Wczoraj zdarzyło mi się, iż oba bezpieczniki
przepaliły się przy podpinaniu przewodu zasilającego do komputera. Jakie
bezpieczniki mogę maksymalnie zastosować, aby nie przepalały się bez
powodu i aby przy tym zachować funkcję ochrony przed przepięciami?

Re: Bezpieczniki w listwie zasilającej i UPS-ie
  Wczoraj zdarzyło mi się, iĹź oba bezpieczniki

Po co maksymalne, załóż takie które nie będą się przepalały.

Re: Bezpieczniki w listwie zasilającej i UPS-ie
No i pamiętaj że jeśli nie masz co najmniej prawidłowego zabezpieczenia
przepięciowego B+C na przyłączu w mieszkaniu to same warystory w listwie
to niewiele jak przyjdzie co do czego.

Re: Bezpieczniki w listwie zasilającej i UPS-ie

OT ale polecam sprawdzone APC 700 czy 750, np na allegro. Mam taki sprzet
(zreszta wygladal jak nowy, od prywatnego uzytkownika a nie firmy co kupuje
tone sprzetu zza odry i tu sprzedaje) i dziala idealnie, w ogole nie wiem o
jego istnieniu (do czasu jak wyje o nowy akumulator).

Wynalazki z Chin jako nowe chodza w tej samej cenie ale nie warto, UPS APC to
klasa sama w sobie, nie potrzeba niebieskich diod i LCD w takim sprzecie. Efekt
jak wyzej nigdy nie wystapil. W domu mam dwie sztuki (jeden zasila sprzet
sieciowy a drugi moj prywatny komputer stacjonarny bo laptopow nie trawie). Ja
bym reklamowal ten sprzet z niezgodnosci towaru z umowa - wierze ze instalacje
w domu masz prawidlowo zbudowana.

Re: Bezpieczniki w listwie zasil ającej i UPS-ie

podłączony

Kupuj zwłoczne. Jeżeli takie właśnie masz, to zwiększ 2,5A
2A to mnie się zdaje, że ciut za mało.
W UPS-ach najczęściej transformatory sa typu toroidalnego
które podczas włączania, w pewnych momentach impulsowo
 moĹźe pobierać z sieci duuuĹźo więcej niĹź podczas normalnej pracy.

Artur(m)

Re: Bezpieczniki w listwie zasilającej i UPS-ie

Sprawdziłem jeden przepalony bezpiecznik i ma oznaczenie F (szybki).
Widzę, że powinien mieć oznaczenie T (zwłoczny). Chyba zrobię tak, że
kupię teraz po dwa bezpieczniki zwłoczne 2A, 2,5A, 3A, 3,5A, 4A. Jak się
przepalą, to po prostu będę wsadzał takie o większej wartości.

ďťżUĹźytkownik "Robert"  napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:4d1f1f69$0$2448$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl...

[...]
---------------------------------

Nie pisze na listwie ile Wat ma  ? jak pisze to sobie policz jaki
bezpiecznik ma być

Re: Bezpieczniki w listwie zasil ającej i UPS-ie

Ale użytkownik chce zabezpieczać coś konkretnego (kompa) więc powinien
 dobrać bezpiecznik do potrzeb sprzętu, a nie "ogĂłlnie" do jakiegoś
obciążenia
Myślę że 2,5 zwłoczny, będzie dobrym zabezpieczeniem średniego kompa

Artur(m)

dyskusyjnych:4d1b2ffc$0$2447$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl...

[...]

Czy te bezpieczniki są tam od początku ? mam listwę gdzie fabrycznie są 10A

Re: Bezpieczniki w listwie zasilającej i UPS-ie

Są tam takie bezpieczniki, odkąd posiadam tę listwę i UPS. To znaczy,
gdy mi się przepaliły, sprawdziłem stare, że miały 2A, i kupiłem takie
same. Nie jestem pierwszym właścicielem i fabrycznie mogły być inne.

Site Timeline