Bezpiecznik półprzewodnikowy N25W - jak go sprawdz ić?

witam

Bezpieczniki takie siedzą w odtwarzaczu cd który nie daje znaków życia.
A że cd-k jest dość wysokiej klasy przydało by się go reanimować.

Sprawdzałałem napięcie idąc od trafa. Napięcie jest tylko na mostku,
kondensatorach filtrujących i dochodzą do nóżki bezpiecznika N25W.

Za bezpiecznikiem - wszędzie 0 V. Mam więc nadzieję, że wymiana bezp.
przywróci życie odtwarzaczowi.

W sumie pierwszy raz spotykam się z tego typu bezpiecznikami.
Jak taki bezpiecznik sprawdzić miernikiem? Z tego co widzę po podłączeniu
miernika przejście jest, ale tylko w jedną stronę - i to w odwrotną niż
powinna.

pozdrawiam
Paweł

Re: Bezpiecznik półprzewodnikowy N25W - jak go spr awdzić?

Jest szansa, te bezpieczniki mają za zadanie ochronę półprzewodników. W
odróżnieniu od standardowych, które palą się później niż półprzewodnik.

Bezpiecznik jak każdy inny.

Z tego co widzę po podłączeniu

Trzeba umieć posługiwać się miernikiem.

--
Desoft

Re: Bezpiecznik półprzewodnikowy N25W - jak go spr awdzić?

no to może mnie kolega oświeci co robię nie tak?

bezpiecznik ten zachowuje się jak dioda - przewodzi w jedną stronę (tylko
gdy + miernika podłącze ZA bezpiecznikiem biorąc trafo za początek układu).
Jest zepsuty czy nie?

pozdrawiam
Paweł

Re: Bezpiecznik półprzewodnikowy N25W - jak go sprawdzić?

Dziwne by to bylo uszkodzenie.
Prawdopodobnie prad plynie inna droga i co innego mierzysz.

J.

Re: Bezpiecznik półprzewodnikowy N25W - jak go spr awdzić?

za mostkiem są kond. filtrujące a następnie owy bezpiecznik, ZA MOSTKIEM
czyli PRZED bezpiecznikiem jest 13.2V,  ZA BEZPIECZNIKIEM jest 0 V. No
ludzie prościej sie nie da.

W mierniku jest funkcja kotroli zwarcia. Bezpiecznik ma przepływ, ale
zachowuje sie jak dioda - przewodzi w jednym kierunku i to w odwrotnym niż
wg. mnie powinien.

CZY KTOŚ WIE, CZY BEZPIECZNIK N25W POWINIEN MIEĆ PRZEPŁYW W JEDNYM CZY W
DWÓCH KIERUNKACH?

pozdrawiam
Paweł

Re: Bezpiecznik półprzewodnikowy N25W - jak go sprawdzić?

Z cos jeszcze jest za bezpiecznikiem ?
Bo jesli np kabelek jest tam zwarty, i mierzysz bezpiecznik to
naprawde zmierzysz zwarcie w kabelku i diody w mostku ..

Pdf trzeba przeczytac, ale z zasady takie bezpieczniki sa raczej
bezkierunkowe.

J.

Re: Bezpiecznik półprzewodnikowy N25W - jak go sprawdzić?

na stole czy siedzący w układzie?
normalne multifuse mają przepływ w obie strony
Ja bym go najpierw wylutował a potem mierzył.

Pozdrawiam

AS

Re: Bezpiecznik półprzewodnikowy N25W - jak go sprawdzić?

Jeżeli mowa o bezpieczniku polimerowym, to jest on "bezkierunkowy".
Aby go sprawdzić należy go wylutować. W stanie zadziałania, ma dużą
rezystancję, po "zdjęciu zwarcia" powraca do stanu przewodzenia.
Opisany objaw może być spowodowany tym iż układ ma uszkodzenie,
przekroczony jest prąd zadziałania i bezpiecznik zwiększył swoją
rezystancję o kilka rzędów wielkości. Dlatego za nim masz
napięcia 0V.
K.

Re: Bezpiecznik półprzewodnikowy N25W - jak go spr awdzić?

Zastanów się, co mierzysz? diodę?
Przeczytaj instrukcję obsługi miernika.
Dowiedz się jakim napięciem mierzysz, jeżeli używasz omomierza.
Czy tym miernikiem da się mierzyć elementy w układzie?
(każdym się da, kwestia doświadczenia)

Nie ma bezpieczników jednokierunkowych - wogóle co to za nazwa :-)
A ten który mierzysz nie przewodzi w żadną stronę.

--
Desoft

Re: Bezpiecznik półprzewodnikowy N25W - jak go spr awdzić?

jakoś inni nie mieli problemów ze zrozumieniem tego co napisałem.
Napisałem że bezpiecznik ZACHOWUJE SIĘ JAK DIODA.
a pytanie było: czy tak powinien sie zachowywać?

po raz kolejny kłania się czytanie ze zrozumieniem.
w moim tekście występuje BEZPIECZNIK N25W, nie pisałem nic o "bezpieczniku
jednokierunkowym".

w sumie z postów kolegi dowiedziałem się tylko, że nie potrafie sie
posługiwać miernikiem :-)

innym kolegom (J.F., AS i John Smith) serdecznie dziękuję za rady, zaraz
jadę na wolumen po bezpieczniki,
mam nadzieję, że po wymianie kompakt ożyje.

pozdrawiam
Paweł

Re: Bezpiecznik półprzewodnikowy N25W - jak go spr awdzić?
Bezpieczniki nie "dziaB3%ajB1%" bez powodu. JuBF% byB3%o powiedziane, co
naleBF%y robiE6%. Ja bym go wylutowaB3%, albo wylutowaB3% czEA%B6E6% nast=
EA%pnB1% w
B6%cieBF%ce sygnaB3%u i zobaczyB3% stan bezpiecznika. Trzeba pomyB6%leE6% c=
poszB3%o w urzB1%dzeniu i co powoduje przekroczenie prB1%du nominalnego.

Re: Bezpiecznik półprzewodnikowy N25W - jak go sprawdzić?

Używam bezpieczniki polimerowe w swoich konstrukcjach. Nie zetknąłem
się jeszcze z sytuacją aby był uszkodzony, ale może...
Poprzez analogię do bezpiecznika topikowego, masz 0V w układzie,
gdyż bezpiecznik zadziałał.
Polimerowy w odróżnieniu od topikowego, po zdjęciu obciążenia,
powróci do stanu pierwotnego.
Oszczędź sobie drogi, sprawdź bezpiecznik i szukaj dalej.
K.

Re: Bezpiecznik półprzewodnikowy N25W - jak go sprawdzić?

Szlag je trafia jak zadzialaja za wiele razy (zalezy od typu jaki
uzywasz - warto sprawdzic PDF).

--
Jerry1111

Re: Bezpiecznik półprzewodnikowy N25W - jak go sprawdzić?

Można też podać za wysokie napięcie, dać prąd zwarcia taki aby odparował itp.
Ale w praktyce, jeszcze mi się to na przestrzeni lat nie zdarzyło.
K.

Re: Bezpiecznik półprzewodnikowy N25W - jak go sprawdzić?

Pisze dlatego, ze mialem taki problem. Blad byl szkolny - bezpiecznik
troche za maly i w ok. 2% urzadzen (gdy byly dodatkowe rzeczy
podlaczone) sie wlaczal. Dlugo nie moglem znalezc przyczyny dlaczego
niektore urzadzenia glupieja, przez przypadek znalazlem ze to
bezpieczniki sie uszkadzaja.

--
Jerry1111

Re: Bezpiecznik półprzewodnikowy N25W - jak go sprawdzić?

Uszkadzają się czy były na za mały prąd?
K.

Re: Bezpiecznik półprzewodnikowy N25W - jak go sprawdzić?

Uszkadzaja sie po wielu cyklach.

--
Jerry1111

Re: Bezpiecznik półprzewodnikowy N25W - jak go spr awdzić?

Ależ to nie jest bezpiecznik polimerowy !
http://www.datasheetcatalog.com/datasheets_pdf/I/C/P/-/ICP-N25.shtml

--
Irokez

Re: Bezpiecznik półprzewodnikowy N25W - jak go sprawdzić?

To już musi stwierdzić autor wątku, czy pdf zgadza się z elementem.
Jak prześledzisz wątek, to zauważysz iż o elemencie pisałem w trybie warunkowym.
K.

Re: Bezpiecznik półprzewodnikowy N25W - jak go spr awdzić?

bezpiecznik to N25W dokładnie taki jak zdjęciu (Typ N):
http://www.tme.eu/bezpiecznik-polprzewodnikowy-254mm-1a-50v/arts/pl/a23/icp-f15.html

nie wiem dlaczego dyskusja zeszła na temat bezp. polimerowych bo z tego co
wiem to zupełnie inna bajka :-)

Zrobiłem przegląd posiadanych odtwarzaczy CD i tam są tylko takie
bezpieczniki (od N10 do N25).

pozdrawiam
Paweł

ps. a wątek już zamknąłem, bezpieczniki wymienione, kompakt jak nowy :-)

Site Timeline