Bezołowiowo? - Page 2

Re: Bezołowiowo?

Niedługo nie będziesz miał wyboru ;-/

Re: Bezołowiowo?

Całkiem możliwe. Nie wiem nawet, czy się z tego powodu martwić, czy cieszyć.
Ale tu chodzi o co innego -- kluczyk do kłódki od komórki na węgiel po stu
latach wyglada (i działa) jak nowy. Jeśli ten do samochodu zużywa się
wcześniej, to znaczy, że tu jest coś nie w porządku. Niezależnie od RFID.

Re: Bezołowiowo?
  Jeśli ten do samochodu zużywa się
W wielu samochodach kluczyk do stacyjki jest z mosiądzu a elementy
stacyjki stalowe dzięki temu po co najmniej 50 tysiącach odpaleń silnika
zużyłem 2 kluczyki po 15zł a nie dwie stacyjki po 300zł:)

Re: Bezołowiowo?

Przyjrzałem się swojemu. Też ma sporo odpaleń na koncie, ale jakoś po nim
tego nie widać. Nie wiem z czego zrobiony, ale jakis taki blady, więc nie
z mosiądzu. Nadal uważam, że to nie wporządku, jeśli kluczyk się zużywa.
Niezależnie od tego, ile kosztuje (15 zł to i tak o wiele za dużo, jak na
wyprodukowanie kluczyka o stuletniej trwałości).

Re: Bezołowiowo?

To jest w dużej mierze skutek stosowania technik *zezhołowiowych*
w przemyśle samochodowym. Polegają one na tym, że każdy producent
robi co mu się żywnie podoba, a rzeczy technicznie proste komplikuje
do tego stopnia, że wszystkim (łącznie z wymianą żarówki) musi zajmować
się specjalistyczny serwis. Elektronika nie jest tu głównym winowajcą.
Powinni to bezhołowie i zmowy producenckie wziąć za pysk i wprowadzić
konkurencję i wolny rynek.

Re: Bezołowiowo?

A skąd wiesz, że nie były zalakierowane ?
P.G.

Re: Bezołowiowo?
No bo chyba cynowe wąsy spod lakieru nie wylazły?

Re: Bezołowiowo?
Użytkownik Padre napisał:
[..]
[..]

Pewnie dlatego wszystko teraz zalewa się żywicą. W przypadku pedału gazu
albo o tym zapomnieli albo nie mogli zabezpieczyć lutu w pobliżu
ślizgowej części potencjometru.

--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html
Użytkownik "Padre"  napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:jfsecm$kif$ snipped-for-privacy@mx1.internetia.pl...

Uwazaj - przekladnie kierownicze sie wlasnie zmienily.
Teraz sa elektryczne (co powiedzmy nie jest jeszcze takie zle, tylko
ze przy okazji zostaly nienaprawialne) , sterowane oczywiscie
elektronicznie, z interfejsem CAN, w niektore samochodach potrafia np
same zaparkowac - i ciekaw jestem kiedy ESP zacznie dominowac nad
kierowca ...

A potem minie jeszcze pare latek i samodzielne prowadzenie samochodu
stanie sie przestepstwem, bo komputery jezdza bezpieczniej :-)

J.

Re: Bezołowiowo?

Ponieważ moje auto dobiega 300kkm za rok kupuję sporo nowsze, już sobie
wybrałem - minimum elektroniki :)

Re: Bezołowiowo?

Jak to BRZMI na tej grupie. ;-)

--
Włodek

Re: Bezołowiowo?

Jasne ... będzie jak na "Gremlinach" - facet wolał amerykańskie pojazdy
a potem okazało się, że w środku wszędzie japońskie części :-) Sprawdź,
czy do wymiany żarówki w przednim reflektorze nie trzeba rozbierać
nadkola. Zawsze coś się trafi, co doprowadzi do szału.
Maciek

[OT] Re: Bezołowiowo?
SprawdĹş,

A tam nadkola, niech sprawdzi, czy kasować na komputerze nie trzeba, bo
kontrolka "maintenance needed" się będzie świecić do końca świata, w
końcu żarówki się wymienia tylko w ASO, nie? :)

--
butek
Re: Bezołowiowo?

Ciekawym jakie?
...bom ciekaw.
Artur(m)

Re: Bezołowiowo?

Ładę?

Re: Bezołowiowo?

Teraz to chyba tylko Dacia Logan.
Maciek

Re: Bezołowiowo?

Kilka lat temu widziałem jakiś niemiecki ranking, w którym wzmiankowany
automobil zajął pierwsze miejsce pod względem niezawodności. Omówiona
była metodologia badań -- liczono wszystnie usterki zgłaszane do stacji
obsługi (zdaje się w okresie gwarancji). W Dacii Logan nikt nie zgłasza
usterki na przykład dzyndzlotronu hiperbajeranckiego, więc statystyki są
jakie są. Jeśli ktoś kieruje się przy wyborze właśnie takimi kryteriami
(brak niespodzianek w trakcie eksploatacji), to Dacia może być dla niego
dobra.

Re: Bezołowiowo?

http://elektronikab2b.pl/blog/15643-cynowe-wasy-zablokowaly-pedaly-gazu-w-toyotach

Ha! Czyli spekulacje na grupie sprzed kilku miesięcy się potwierdziły.

Pozdrawiam,
Michał

Re: Bezołowiowo?

===============

Bo takie są zalecenia Wujni Europejskiej , albo jak wolisz Eurokołchozu!!
Demokratycznie , było referendum .. , buraki dały głos na TAK , a teraz
buczą.... Qva , niniejszym się 'rozkręciłem' , temat na grupę pl.soc.polityka

OK , luzuję , ew. ten temat wywalę na psp.

MH

P.S. Pszepraszam za wkręcanie polityki (tfuuu..) na Naszą grupę dyskusyjną..

Re: Bezołowiowo?
Hello MH,

http://elektronikab2b.pl/blog/15643-cynowe-wasy-zablokowaly-pedaly-gazu-w-toyotach

Ale nie ma takiego zalecenia.