Betroska?

Kilka dni temu przechodzę sobie koło kontenera na śmieci, widać, że chyba
się jakaś firma remontuje, czy przebudowuje, nieważne, chyba remont.
Widzę kupę przewodu, ale okazał się tylko bialą izolacją, no, ok.
Widzę wuchtę przewodu żółto-zielonego, sobie myślę, druta wyrzucili, to
zgarnę, chodzi za mną kosz wielkanocny z takiego drutu, średnica jak widzę,
idealna. A tu się okazuje, że to tylko izolacja. Ja wiem, że tu napięć
wielkich być nie powinno. Ale myślę sobie, że kładzenie instalacji (jej
części) przy użyciu gołych przewodów, to raczej do odpowiedzialnych nie
należy... A ilość zdartej izolacji wyraźnie to sugeruje... Słusznie się
krzywię? Że przewód ochronny będzie goły?

--
ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.
Re: Betroska?

Jak pisali inni - zapewne jest to izolacja ze starej instalacji, a miedź
poszła do skupu.

Jak ktoś regularnie złomu nie oddaje to mógłby się mocno zdziwić, ile
można na złomie zarobić ;)

Kiedyś wywiozłem kilkanaście starych akumulatorów z UPSów i zostałem tak
właśnie zaskoczony - ponad 200zł wyszło.

Miedź też jest zaskakująco droga. Dlatego kradną (kiedyś w okolicy jakiś
matoł chciał ukraść kawałek podziemnego ze średnim napięciem).

Re: Betroska?

Być może, ale... biała izolacja świeżusieńka, ochronna tym bardziej, nie
sądze, aby ktoś kupował kabel po to, aby go rozczłonkować i opierdzielić na
złomie. Chyba, że jumany... To zdecydowanie nie był stary kabel, to była
nówka sztuka. Dużo sztuki. Ale za mało na sensowną cenę na złomie.

Nie zarzekam się, że nie! Ale cuś mi to za świeżo wygląda na wyrwaną używkę.
Poza tym sam budynek ma ok. 10 lat zaledwie.

Widzę, że dobrze po fajansach się gapić, kilka akusów zebrać, by kupić sobie
jedną świeżynkę :) (ja więcej nie potrzebuję)
Tylko, czy oni to powyrywają, czy wziąć młota i to porozpieprzać, a do złomu
pojechać z samym ołowiem?

Nie dziwota. Co zobaczę jakiś telewizor na fajansie, to jest wykastrowany z
cewek odchylających. Empirycznie stwierdziłem, że nie wytrzyma dłużej, niż
6-12 godzin, potem na pewno ktoś go wykastruje. Raz udało mi się przechwycić
jednego malucha przed takim zdarzeniem, umyłem go ciepłą wodą spod
prysznica, skoro i tak miał pójść na rozwał, to nie miałem nic do stracenia.
Po osuszeniu nadal źle. Ale go nie złożyłem i po kilku dniach... ożył,
sprawdzony, działa pięknie.
Kable... kolega z jednej centrali opowiadał mi, że gdzieś kradziono
notorycznie kabel do któregoś miasta, podchodzacego pod dawny CWW, to
wreszcie firma się wkurzyła i postawiła radiolinię. W jakiejś wsi podobna
sytuacja, tym razem ofiarą padał światłowód, po kilku daremnych naprawach
zwrócono się do lokalnego proboszcza, ten na kazaniu niedzielnym pokazał
kawałek takiego kabla, powiedział, że miedzi nie zawiera i nie ma sensu
kraść, bo się na złomie nie sprzeda, czy jakoś tak. Po kazaniu kradzieże
ustały...
Znajomy podesłał mi kiedyś fotkę, gdzie 2 gości jumało kabel podziemny przy
wyjściu na słup i skończyło się to dla nich staniem się pieczenią, w pełnym
tego słowa znaczeniu, zdjęcia (dwie sztuki) dla bardzo odpornych - widok był
bardzo wyraźny i szczegółowy. Udało mi sie ustalić, którędy płynął prąd i
chyba, jak "spłonęli". Szkoda mi było chyba tylko ich rodzin. A mnie nawet
nie zrobiło się słabo, choć lekko nie było, byłem w stanie spokojnie
przyjrzeć się sytuacji i sporo wylukać.
Zastanawiam się, jak to jest w KRLD, bo wiem, że w krajach muzułmańskich
prawa dłoń lewa stopa, czy jakoś tak...
Zastanawiam się też, jak to jest z tymi skupami, czy tego naprawdę nie da
się kontrolować, czy tylko się "nie chce", władzom, czy komu tam ta
powinność jest przypisana... Czy może sądom, co to policaj się natrudzi,
prokurator się natrudzi, a sąd fiut - wypuszcza "z wolnej stopy" (tu
pacnięcie ręką o rękę w geście "tumikaktus").
Za to do pierdla trzeba posadzić babinę, co zajumała bułeczkę za niecałą
złotówkę, bo głodna...
Ale dyskusję o priorytetach zostawię na później.

--
ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.
Re: Betroska?

Kupuje właściciel a sprzedaje robotnik :)

Re: Betroska?

Niby tak... ale to robotnik-pipa, skoro dajmy na to, za 5 zyla opyla metr
kabla na złomie, zamiast "na lewo" położyć ten kabel u kogoś za 50 zyla metr
:)) Chce mieć na flachę? To niech "uczciwie" kombinuje, zamiast iść na
łatwiznę, bo tak zamiast na dobrą gorzałę, to styknie mu najwyżej na jakieś
sikane piwo... :P

--
ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.
Re: Betroska?

Może nie umiał położyć? Mógł glazurnik czy inny parkieciarz zajunać kabel
elektrykowi w czasie kompleksowego remontu. Nie masz dziś prawdziwej
uczciwości ani solidarności w rzemiośle.

Proletariusze wszystkich krajów łączcie się.

Re: Betroska?
W dniu piątek, 18 października 2013 00:04:15 UTC+2 użytkownik Jaros
m bardziej, nie
 opierdzielić
bel, to
ę na złomie.
tr
za 50 zyla metr
ść na
yżej na jakieś
 zajunać kabel

Jakoś nie pamiętam aby kiedykolwiek tutaj była.

Re: Betroska?
 > zamiast iść na łatwiznę, bo tak zamiast na dobrą gorzałę, to styknie mu
 > najwyżej na jakieś sikane piwo... :P

To zależy ile tego kabla podprowadzą, kilka dni temu robiłem porządki i
wywoziłem trochę śmieci, ścinki kabli albo kable z demontażu, głównie
UTP i koncentryki do WLAN i za kg dają niecałe 4zł, za miedź zdaje się
że 16zł, akumulatory kwasowe 2zł. Tak jak Andrzej pisze wyżej, takie
porządki mogą być bardzo opłacalne.

Znajomy jakiś czas temu wystawił pod śmietnik dwa stare akumulatory
samochodowe po ok. 100Ah, jak mu uświadomiłem że to było warte koło
stówki w skupie to do tej pory nie może odżałować tych 5 flaszek ;).

Re: Betroska?

No, z pewnością, przyniesie garstkę, to się roześmieją i bardziej z litości
mu dadzą te kilka groszy...

No, to by nie miał... pobieżnie oceniam, że tego było na jakieś 12-16 zyla
max, to by tylko kilka sikanych browarów wyżłopał (jak mogłem pić alkohol,
to czasem dolewałem do piwa czystego spirytu, można to robić, jakby nie było
można, to od razu bym wiedział) :)), albo przy dobrym przypływie gotówki
średniego szczeniaka, czyli 0.2, a to dla takiego złomiarza, to jest nic.

Nie mówię "nie" :)

Może kto inny opijał sukces? :))

--
ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.